1400-06-18 22:37
601
0
76075
حاشیه ای بر سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به گلستان 

رفتن به سرخط مشکلات خواسته مردم از مسئولان دولت سیزدهم/ مرد مدرسه ساز گلستان در صفحات کتاب ماندگار شد

با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در گلستان چند پروژه در سه شهر استان به بهره برداری رسید اما مردم انتظار عدالت آموزشی را در همه شهرهای استان دارند.  

به گزارش گلستان ما، دشت اول گلستان از حضور هیئت دولت سیزدهم سرپرست وزارت آموزش و پرورش شد.

در سفر علیرضا کاظمی به گلستان سه پروژه مدرسه 6 کلاسه روستای چارقلی گمیشان، مدرسه 10 کلاسه در آق قلا و مدرسه حیات طیبه شهرک زیتون که به نام سردار سلیمانی مزین شده  به بهره برداری رسید.

همچنین در این سفر کاظمی  با حضور در شورای آموزش و پرورش و معاونین به بررسی مشکلات و دغدغه های فرهنگیان و آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت.

کاظمی در خصوص هدف سفر خود به استان گلستان به موضوع آمادگی آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی جدید با اجرای پروژه های مهر تحصیلی تاکید کرد و گفت، می خواهیم نشان دهیم که حتی شهرهای محرومی مثل گمیشان نیز بسته به شرایط و وضعیتی که دارند، می توانند سال تحصیلی جدید را آغاز کنند و با این اقدام سرپرست وزارت آموزش و پرورش در تلاش بود که عدالت آموزشی را نشان دهد.

گرچه این سفر ها منشأ خیر و برکت برای استان گلستان بود و حتی بنا شد راه اندازی هنرستان دریایی و کشاورزی نیز در استان گلستان تسریع شود و قول هایی از سوی وزیر برای کانون فرهنگی و هنری آق قلا و تهیه تبلت برای دانش آموزان محروم استان داده شد اما این سفر حاشیه هایی نیز به همراه داشت، نخست اینکه مسئولان می توانستند در این ایام کرونایی با تعدادی محدودتر و حداقل سه خودرو در شهرهای مختلف استان برای افتتاح پروژه ها حضور یابند، از سویی دیگر مردم انتظار دارند که در مسیر خدمتگذاری کارناوال مسئولان استان را شاهد نباشند.

قطعا در دولت آیت الله رئیسی که وزیر آن در اتوبوس کنار مردم حاضر می شود و رئیس جمهور آن با کمترین امکانات و بدون تشریفات به سفر استانی خوزستان و سیستان بلوچستان می رود این انتظار وجود دارد  که وزرا و مسئولان ارشد کشور نیز با تاسی از رئیس جمهور با کمترین تشریفات چنین سفرهایی را انجام دهند.

قطعا اگر مسئولان استانی کار خود را به درستی انجام دهند نباید در سفر وزرا و مسئولان ارشد کشور نگران میز و صندلی خود و کنترل جو حاکم باشند و تحقق چنین رویکردی را با حضور تعداد محدود از معاونان می توانند به مسئولان ارشد کشور نشان دهند.

یکی دیگر از مسائلی که مسئولان استان باید به آن توجه کنند و یکی از اعضای هیئت اندیشه ورز آموزش و پرورش نیز در شورای آموزش و پرورش گلستان به آن تاکید کرد، در سفر مسئولان به گلستان باید به همه جانبه نگری در اجرای پروژه ها توجه شود.

مشکلات آموزشی گلستان تنها منوط به سه شهر نمی شود و حتی اگر چنانچه حضور در برخی از شهرستان ها در دستور کار سرپرست آموزش و پرورش استان قرار نداشت اما می شد نیم نگاهی هم به درد و دل های آنان به ویژه مناطق محروم و مرزی شرق استان داشت و مردم انتظار دارند که مسئولان دولت سیزدهم بدون هیچ مقدمه ای به سرخط مشکلات بپردازند.

برای مثال در همان شورای آموزش و پرورش به موضوع بررسی هفت شاخصه توسعه یافتگی آموزشی اشاره شد که نشان می داد دو شهرستان رامیان و مراوه تپه جزو 64 منطقه ای است که آموزش و پرورش برای بهبود این شاخصه ها در آن طرح و برنامه ریزی کرده است، گرچه مشکلات آموزشی در همه شهرستان های استان نیازمند یک برنامه ریزی یکپارچه است.

البته بخشی از این مسئله به کج سلیقگی مدیران استانی نیز بر می گردد که برای چنین سفرهایی تنها به دنبال افتتاح پروژه ها هستند و باید از ظرفیت ملی در مسیر کاهش مشکلات و دغدغه های بخشی و منطقه ای استفاده کنند.

همچنین در حاشیه سفر سرپرست وزیر آموزش و پرورش به استان گلستان گلایه هایی از تعیین وضعیت آموزش یاران نهضت سواد آموزی و معلمان طرح قرآن مطرح بود که حرف این افراد از زبان منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح مدرسه حیات طیبه بیان شد، گرچه سرپرست وزارت آموزش و پرورش توپ مشکلات این اقشار را در زمین مجلس انداخت و گفت ما تنها اجرا کننده قوانینی هستیم که مجلس آن را وضع کرده و برای حل مشکل این افراد، مجلس باید قوانین را اصلاح کند.

البته در کنار این مسائل این سفر اتفاقات خوب دیگری نیز داشت، در حاشیه سفر سرپرست وزارت آموزش و پرورش به استان گلستان از کتاب  زندگی نامه کمیلی، خیر مدرسه ساز و مرد ماندگار تاریخ گلستان رونمایی شد که اقدامات ارزشمند این خیر بزرگوار که معلم بازنشسته است دیگر در صفحات تاریخ گلستان فراموش نخواهد شد.


یکی از کارهای ارزشمندی که در این سفر شاهد آن بودیم عدم پذیرش هدایای مسئولان شهرستانی توسط سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود و این اقدام ما را یاد شهید رجایی و داستان نپذیرفتن گلابی نوبرانه پیش کشی از خدمتگذار انداخت و به گفته شهید رجایی این كارها  مسئولان را از مردمی بودن و اخلاص دور می كند و مسئولان را دچار غرور می سازد. 

امیدواریم که در حضور مسئولان هیئت دولت رویکرد مسئولان استان نشان دادن دست اندازها و سیاه چاله های مشکلات باشد تا گلستان به جایگاه واقعی خود برسد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.