1400-06-06 11:55
986
0
75915
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

شیوع کرونا در گلستان شیب نزولی گرفت

فاضل گفت: روند شیوع بیماری کرونا در گلستان شیب نزولی قرار دارد و وضعیت بیمارستان ها ثابت است.

به گزارش گلستان ما، عبدالرضا فاضل پیش از ظهر امروز در ستاد کرونا گلستان، اظهار کرد: روند شیوع بیماری کرونا در گلستان شیب نزولی قرار دارد و وضعیت بیمارستان ها ثابت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، خاطرنشان کرد: امروز ۱۳۷۹نفر در بیمارستان های ما بستری هستند و در ۲۴ساعت گذشته نیز ۱۲۳بیمار بستری شدند.

وی افزود: ۲۰۶بیمار در بخش مراقبت های ویژه، ۷۷ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و در ۲۴ساعت گذشته نیز  ۱۶ بیمار را ازدست دادیم.
 
فاضل ابراز کرد: شاخص استان در شرایط فعلی هر صد هزار نفر ۶نفر مبتلا است و شهرهای رامیان، علی آباد، کردکوی، مراوه تپه، مینودشت و گالیکش نارنجی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان یادآور شد: یک میلیون و ۲۵۰ هزار واجد شرایط دریافت واکسن در گلستان حضور دارند و در روزهای گذشته نیز حدود ۷۰هزار واحد واکسن وارد استان شد.

وی ادامه داد: فرزندان بالای ۱۸ستل کادر درمان با مراجعه به مراکز واکسیناسیون می توانند این واکسن را دریافت کنند.

فاضل در خصوص وضعیت سرم و دارو نیز عنوان کرد: سرم در داروخانه ها وجود دارد و مشکل خاصی از بابت کمبود سرم نداریم اما برای جلوگیری از کمبودها و مشکلات احتمالی به داروخانه ها اعلام کردیم از یک مقدار مشخص بیشتر سرم در اختیار افراد قرار ندهند.

استاندار گلستان نیز تصریح کرد: تعداد بیماران همچنان بیشتر از پیک اول سال ۹۸است و وضعیت همچنان با ثبات نیست ضمن اینکه محدودیت ها ادامه دارد.

هادی حق شناس در خصوص ممنوعیت تردد بین استانی بیان کرد: از امروز صبح تردد بین استان ها آزاد شد اما محدودیت های ورود به شهرهای قرمز همچنان پابرجاست و مطلقا هیچ گونه مجوزی از سوی فرمانداری ها صادر نخواهد شد.

وی افزود: طبق جلسه ستاد ملی کرونا اختیارات استانداران و فرمانداران بیشتر شد تا مطابق با شرایط تصمیم های لازم اتخاذ شود.

استاندار گلستان عنوان کرد: باید بررسی کرد تا اسامی کارمندانی که علاقه تزریق واکسن را ندارند احصا شود و موارد تشویقی در صورت تصمیم گیری مجدد برای آن ها مواردی مانند دورکاری لحاظ نشود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.