1400-02-16 12:26
509
0
74480
مصادف با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان انجام شد

طلب «عافیت »گلستانی ها در آخرین شب قدر + تصاویر

همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان مردم ومن و خداجوی استام گلستان با رعایت پروتکل های بهداشتی دست به دعا برداشتند و نوای الغوث الغوث سر دادند.

به گزارش گلستان ما؛ همزمان با آخرین شب از شب های پرفیض قدر  مردم مومن  استان گلستان با رعایت توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت در بقاع متبرکه و مساجدشاخص استان جمع شدند و برای عافیت . عاقبت بخیری دست به دعا برداشتند.

نجواهای شبانه گلستانی ها در آخرین شب قدر برای ازبین رفتن ویروس منحوس کرونا و شفای بیماران در بیمارستان ها هم با سوز و آه همراه بود زیرا کمتر خانواده ای بود که از آن زخم نخورده باشد.

از علمای دین هم نقل شده است که در شب های قدر طلب عافیت از بهترین دعا هاست زیرا همه خواسته ها در «عافی طلبی» خلاصه می شود.

دعای جوشن کبیر وصد بند از آن با اسما متبرکه خداوند قرائت قرآن و زیارت عاشورا و قرآن به سر گرفتن هم زمزمه های  عاشقانه دیگری بود که مردم مومن را برای طلب مغفرت آسمانی می کرد.

اطعام دهی در ماه مبارک رمضان به خصوص در شب های قدر بیشتر انجام می شود و مومنان برای شهادت حضرت علی (ع) به رسم امیر مومنان به  یتیمان و محرومان رسیدگی کرده و با پخت نذورات افطاری و سحری منش ایشان را مشق  می کنند.

اکثر مردم در خانه هایشان شب قدر را با برنامه های رسانه ملی احیا کردند تا به  قطع زنجیره  کرونا کمک کنند و بتوانند همه سال آینده در سایه سلامتی  به ذکر مناجات این شبها بپردازند.

در این ‌ماه گذشتن از هر وابستگی زیباست؛ به‌خصوص اگر بدانی این گذشتن، به عده‌ای زندگی می‌بخشد.

یكی از محل‌های حضور روزه‌داران در شب‌های قدر، پایگاه‌های انتقال خون است. در این شب‌های پرفیض، پایگاه‌های انتقال خون استان پذیرای مردم مومن و روزه دار گلستانی است و مردمی برای گذشت از خود و اهدا زندگی به نیازمندان از هم سبقت می گیرند.

روزه‌داران گلستانی نیز با این نیت که انجام کار نیک در ماه رمضان فضیلت‌هایی بسیار دارد، در این شب‌ها برای برآوره شدن حاجات خود، نذر اهدا خون می‌کنند و در واقع با این عمل خداپسندانه جان انسانی را از مرگ نجات می‌دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.