1400-01-29 13:14
675
0
74207
در جلسه ستاد کرونا مطرح شد؛

هیچ‌کدام از اعضای ستاد مقابله با کرونا در گلستان حتی سمت تزریق واکسن زدن نرفته‌اند/ بندرگز بدترین شهرستان شیوع کرونا در گلستان

حق شناس با اشاره به تخلف صورت گرفته در خصوص تزریق واکسن در علی‌آبادکتول، گفت: هیچ تخلفی پذیرفتنی نیست و‌ در حال حاضر جامعه و افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس است و تمام متولیان باید براساس بخشنامه و دستورالعمل عمل کنند.

به گزارش گلستان ما، هادی حق‌شناس ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار کرد: متاسفانه براساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی گلستان شاهد افزایش میزان بستری بیماران در بیمارستان‌ها هستیم.

استاندار گلستان، خاطرنشان کرد: وضعیت آماری بندرگز نزدیک به فاجعه است و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۹ نفر بستری خیلی زیاد است ضمن اینکه تمامی دستورالعمل‌های محدودیت تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داست.

وی، افزود: نمازهای یومیه جماعت در شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و همه فرمانداران این مصوبه را قاطعانه اجرا کنند.

حق شناس با اشاره به تخلف صورت گرفته در خصوص تزریق واکسن در علی‌آبادکتول تاکید کرد: هیچ تخلفی پذیرفتنی نیست و‌ در حال حاضر جامعه و افکار عمومی نسبت به این موضوع حساس است و تمام متولیان باید براساس بخشنامه و دستورالعمل عمل کنند.

استاندار گلستان، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند اعضای ستاد کرونا و مدیران استان واکسن زدند اما شهادت می‌دهم هیچ‌کدام از اعضای ستاد مقابله با کرونا در استان گلستان حتی سمت تزریق واکسن زدن نرفته‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مجالس ترحیم گفت: من هم دلم می‌خواهد مراسم ترحیم عزیزانم بروم اما دستورالعمل می‌گوید نباید شرکت کنیم که ما هم شرکت نمی‌کنیم.

حق شناس به فرمانداران و مسوولان تذکر داد در‌ مراسم‌های تجمعی شرکت نکنند و بیان کرد: گزارش‌ شرکت شما در مراسم‌ها به دست ما رسیده است.

میزان بستری‌ از ابتدای نوروز سه برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۶۸۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان تحت درمان هستند که ۸۶ نفر در «آی سی یو» هستند و ۳۷ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

عبدالرضا فاضل خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد افزایش میزان مرگ و میر و بستری‌ها در بیمارستان‌های استان هستیم.

وی، متذکرشد: میزان بستری‌ از ابتدای نوروز سه برابر شده است و شهرستان‌های کردکوی، مینودشت، گرگان و بندرگز شرایط بدتری نسبت به سایر شهرستان‌ها دارند و شهرستان بندرگز بدترین وضعیت را در کل استان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: شرایط نظارت محیطی در بندرگز خوب است اما دورهمی‌ها و دید و بازدیدها در بندرگز به شدت آسیب زده است.

فاضل گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در استان پنج بیمار قطعی کرونا و یک فوت مشکوک کرونا در استان ثبت شده در شرایطی که طی روزهای گذشته میانگین فوت روزانه ما نهایت سه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در حال حاضر ۶۳ بیمار کرونا در «بیمارستان حکیم جرجانی» و ۵۳ بیمار کرونا در بیمارستان «خاتم الانبیا (ص) گنبدکاووس» بستری هستند که در مجموع در این دو بیمارستان ۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.