1400-01-09 10:02
1249
0
73882
نیمه شعبان در شرایط کرونایی؛

عشق و ارادات گلستانی ها به حضرت ولی عصر(عج)/ گام بلند جمهوری اسلامی برای تحقق حکومت مهدوی

همزمان با نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان (عج) نگارستان ایران غرق در شادی و سرور شد و هیئات مذهبی و گروه های جهادی اقدام به برگزاری جشن هایی به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی کردند.

به گزارش گلستان ما؛  مردم استان گلستان هر ساله در  نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی عصر(عج الله) با آذین بست معابر و ایجادایستگاه های صلواتی  و برگزاری مولودی و غیره جشن های با شکوه و همایشی بی نظیری از ارادت نگارستان ایران را منجی ظهور برگزار می شد.

 امسال به دلیل شرایط کرونا قطعا م اجتماعات و گردهمایی ها و همایش های برچیده شد و فقط جشن های اندک با رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه برگزاری یافت .

در شب گذشته نیز همزمان باسراسر کشور نور افشانی و بانگ« یا مهدی ادرکنی» در ساعت ۲۱ سراسر استان را فرا گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان درباره نحوه جشن های نیمه شعبان در گلستان گفت:  یکی از برنامه‌ها «ماشین پیمایی» است که در سطح شهرها با پخش سرود و مداحی، شور و شعف را به مردم منتقل می‌کند و مساجد هم می‌توانند از طریق بلندگوها در ساعات مناسب به پخش مداحی اقدام کنند.

برگزاری جشن های نیمه شعبان به صورت محدود و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی

نور الله ولی نژاد ادامه داد: مراسم در برخی شهرها با حفظ فاصله قابل انجام است که البته باید با هماهنگی ستاد استانی کرونا رعایت فاصله و دستورالعمل ها و یا در فضای باز برگزار شود.

وی افزود: غذاها و نذورات هم باید بیرون بر بوده و مردم می‌توانند آن را به صورت خشک بسته بندی کرده و در اختیار نیازمندان قرار دهند.

ولی نژاد اضافه کرد: امسال برنامه‌ها محله محور بوده و گروه های مذهبی و سرود در محلات حضور یافته و برنامه‌های بدون تجمع اجرا خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد:  در این روز به دعا و قرآن سفارش شده و مردم می توانند از اعمال معنوی بهره بگیرند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی هم در گفتگو با سیمای گلستان ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) اظهارکرد: سرنوشت تاریخ در دست زورمداران نیست بلکه به نفع حق رقم می خورد و در این تفکر، انتظار فرج درس امیدواری می دهد و جامعه موحد همیشه امیدوار است و در هیچ شرایطی مایوس نمی شود.

جامعه موحد همیشه امیدوار است

وی افزود: درباره اهمیت و آثار انتظار فرج روایات اسلامی بسیاری وجود دارد، این روایات در منابع شیعه و سنی نقل شده است. باید همه اهل انتظار باشیم و ان شاء الله آنروز را درک کنیم و باشیم و ببینم مهدی آل محمد (عج) جهان را از گرفتاری نجات داده است.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کردد: نیمه شعبان مناسبت بسیار بزرگی است، چون ولادت نجات دهنده انسان های مظلوم از زیر بار ظلم ها و جنایت ها و برقرار کننده توحید در سراسر زمین، یعنی حضرت ولی عصر (عج) است.

نورمفیدی در ادامه با نقد این نظر که تاریخ را زورمداران می سازند، افزود: این سوال مطرح است که آیا واقعاً اختیار تاریخ بشر در دست زورمداران است؟ بر اساس همین نگاه است که برخی متفکرین غربی فرضیه غلبه تمدن لیبرال دموکراسی غرب با محوریت فرهنگ امریکا را مطرح کردند و اینگونه ترویج می کنند که قدرت برتر آمریکا است و این کشور بر جهان غالب می شود و همه را تحت نفوذ خودش در خواهد آورد.

وی ادامه داد: آنچه را که از ادیان آسمانی و مخصوصاً قرآن ما و کلام وحی استفاده می کنیم این است که چنین نبوده و تاریخ بشر رها شده نیست و تدبیر الهی سرنوشت آن را مشخص می کند.

نورمفیدی اضافه کرد: قرآن کریم بارها گفته است که اراده و تدبیر خدا بر سرنوشت تاریخ حاکم است و نمونه هایی از آن در بیان سرگذشت حضرت ابراهیم (ع) و حضرت موسی (ع) و پیامبر گرامی اسلام (ص) در آیات قرآن کریم اشاره شده است، در آیات بسیاری خداوند حق و باطل را مثال می زند و می فرماید حق همانند آب و باطل مثل کف روی آب است. لذا ما باید بدانیم تدبیر الهی بر این تعلق گرفته است که مردی از خاندان پیامبر (ص) بیاید و تمام عالم را پر از عدل و داد کند و این اعتقادی است که تمام فرق اسلامی، شیعه و سنی دارند و روایات بسیاری را درباره حضرت مهدی (عج) در منابع خود نقل کرده اند و همه مسلمانان معتقد هستند درنهایت، بزرگ مردی از خاندان پیغمبر (ص) می آید و سرنوشت تاریخ را به صورت تمام عیار به سوی حق رقم می زند.

وی در پایان از زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج) که این روز به نام آنان نام گذاری شده، برای حفظ امنیت کشور تشکر کرد.

اهدای ۱۳۵ سبد کالا برای ۱۳۵ بانوی سرپرست خانوار

کریم علمی افزود : در این مراسم ۱۳۵ سبد کالا برای ۱۳۵ بانوی سرپرست خانوار در سطح شهر گرگان در نظر گرفته شد.

وی تاکید کرد : عدد ۱۳۵ به نیت ۱۳۵ حروف ابجد حضرت فاطمه (س) می باشد.

همچنین قائم مقام شهردار گرگان در این مراسم اظهار کرد : این اقدام کارکنان شهرداری را باید به فال نیک گرفت و معتقدم باید چنین اقداماتی در این نهاد مردمی بیشتر شود.

سید محمدرضا سید النگی افزود : بهتر است نیازهای واقعی افراد محتاج شناسایی شود و با یک همت دسته جمعی نسبت به رفع آن اقدام شود تا دل خانواده ای شاد شود چرا که همه این ها خانواده های ما هستند.

استاندار گلستان ، فرمانده و نماینده ولی فقیه سپاه نینوا و جمعی از مسئولان با پیام های جداگانه  فرا رسیدن نیمه شعبان و هفته سربازان گمنام امام زمان(ع) این ایام خجسته را به دلاور مردان امنیت پایدار کشور تبریک گفتند.

برش کیک تولد ۱۱۸۷ سالگی یگانه منجی عالم بشریت در گرگان

  از دیگر مراسم کیک تولد ۱۱۸۷ سالگی یگانه منجی عالم بشریت در گرگان است که به شکل زیبایی تهیه شد.

در شهرستان شیعه و سنی استان گلستان هم هیئات مذهبی و گروه های جهادی اقدام به برگزاری جشن هایی به صورت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی  کرده و به پخش نذورات و کمک های مومنانه پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.