1399-12-09 13:00
533
0
73442
از امروز؛

آغاز مرحله دوم تزریق واکسن کرونا به کادر درمان در گلستان/ واکسن روسی عوارض جدی برای پرستاران نداشت

مرحله دوم واکسیناسیون، کادر درمان شاغل در بیمارستان ها و مراکز بهداشت از امروز در گلستان آغاز شد.

علی باقری در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: در مرحله دوم واکسیناسیون، 2 هزار عدد واکسن وارد استان شد که طی 2 مرحله به کادر درمان و بهداشت تزریق می شود.

مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی گلستان، خاطرنشان کرد: در روز اول، کادر بهداشت و درمان در بیمارستان های گرگان، گنبد، بندرترکمن و بندرگز و پرسنل مراکز خدمات جامع سلامت که با بیماران مبتلا به کرونا، مواجه هستند، تزریق را انجام می دهند.

وی، افزود: واکسن تزریق شده در این مرحله واکسن اسپوتنیک وی روسی است که ایمنی بالایی ایجاد می کند و طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری تمام نیروهای شاغل در بیمارستان ها و مراکز خدمات جامع سلامت، جانبازان شامل دریافت واکسن و بیماران زمینه ای و افراد مستقر در آسایشگاه ها، واکسن دریافت می کنند.

باقری با اشاره به واکسیناسیون مرحله اولف ابراز کرد: واکسیناسیون کادر درمان شاغل در بیمارستان های خصوصی و دولتی استان در مقابل کرونا،21 بهمن ماه، همزمان با سراسر کشور، انجام شد.

مدیر گروه بیماری های دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گفت: در مرحله اول، 270 عدد واکسن به گروه هدف تزریق شد که عوارض جدی برای افراد به همراه نداشت و واکسیناسیون نوبت دوم این افراد بزودی آغاز می شود.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.