1399-12-05 09:38
833
0
73368
رییس دفتر نظام مهندسی علی آباد کتول:

ماده ۱۰۰ شهرداری باعث خسارت به شهر می شود/ اجرای طرح نظارت مضاعف بر مهندسان ساختمان در علی آباد کتول

رییس دفتر نظام مهندسی علی آباد کتول با بیان اینکه تخلف اضافه طبقات با سهل گیری در کمیسیون ماده صد به امری روتین در آمده است؛ گفت: ماده صد به کام شهر نیست و منظره و مبلمان شهری را در خود می بلعد.

به گزارش گلستان ما؛ کمیل واعظی در نشست با خبرنگاران شهرستان علی آباد کتول به مناسبت (پنجم اسفندماه) روز مهندس برگزار شد؛ با اشاره به تخلفات ساخت اضافه طبقات در سطح شهر گفت: تعداد طبقات ساختمان ها در هر منطقه را عرض گذر خیابان ها و کوچه ها تعیین می کند که رعایت نکردن آن سبب بهم ریختگی نمای شهر و از بین رفتن زیبایی و هارمونی ساختمان ها می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: دفتر نظام مهندسی علی آباد کتول ۷۵۵ نفر عضو در رشته های عمران، معماری، برق، نقشه برداری و شهرسازی دارد که از این تعداد ۳۲۰ نفر دارای پروانه اشتغال هستند.

واعظی با اشاره به طرح های کیفی سازی دفتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان علی آباد کتول برای پیشگیری از عوارض ناخواسته و تضییع حقوق شهروندان؛ گفت: با همکاری ۱۸ مهندس شامل ۵ نفر مهندس معماری، ۵ نفر مهندس عمران، نفر۴ مهندس برق و ۴ نفر مهندس مکانیک، طرح نظارت مضاعف بر پروژه های ساختمانی در شهر علی آباد کتول را آغاز کرده ایم که در صورت مشاهده تخلف، موارد به شورای انتظامی نظام مهندسی استان ارجاع می شود.

رییس دفتر نظام مهندسی ساختمان علی آباد کتول همچنین افزود: در راستای افزایش کیفیت پروژه های ساختمانی، دوره آموزشی ویژه استادکاران و کارگران ساختمانی با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه ای و صنف استادکاران و کارگران ساختمانی شهرستان را برگزار کردیم که گواهینامه فنی هم برای آن ها صادر شد و در مرحله بعد نیز قرار است این دوره های آموزشی ویژه آرماتور بند ها و برقکاران شهرستان برگزار شود.

جذب اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی برای پروژه ساختمان نظام مهندسی علی آباد کتول 

واعظی در بخش پایانی این نشست از جذب اعتبار 20 میلیارد ریالی برای اتمام پروژه ساختمان نظام مهندسی علی آبادکتول خبر داد و اذعان کرد: این پروژه در سال ۹۲ با زیربنای یک هزار و ۲۵۰ متر مربع در ۵ طبقه کلنگ زنی شد؛ اما به دلیل کمبود اعتبار نیمه کاره مانده بود که با پیگیری اینجانب و نماینده شهرستان، این میزان اعتبار توسط هیئت مدیره و ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان، برای فاز اول شامل تکمیل ۳ طبقه و نمای بیرونی آن تخصیص یافت.

انتهای پیام/ نرگس تجری

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.