1399-12-04 13:39
469
0
73354
براساس نتایج مطالعات؛

بارداری باعث افزایش احتمال ابتلا به کووید ۱۹ نمی‌شود

نخستین همایش ملی مجازی سلامت باروری و جنسی در بحران کرونا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد. نتایج مطالعات و مقالات این همایش نشان داد که بارداری باعث افزایش احتمال ابتلا به کووید ۱۹ نمی‌شود.

به گزارش گلستان ما؛ نخستین همایش ملی مجازی سلامت باروری و جنسی در بحران کرونا توسط دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با همکاری مرکز تحقیقات بهداشت باروری و مشاوره مامایی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و انجمن علمی مامایی گلستان برگزار شد.

تأثیر کرونا بر بارداری، پروتکل‌های مربوط به بارداری و زایمان و پس از زایمان در بحران کرونا، چالش‌های ناباروری در بحران کرونا، سلامت جنسی در بحران کرونا، نقش و عملکرد ماماها در بحران کرونا، جنبه‌های روانشناختی مادر و کودک در بحران کرونا، روش‌های آرام‌سازی در بارداری در بحران کرونا، پاسخگویی اجتماعی کارگروه علمی مدیریت بیماری کرونا ویروس-گزارش یک تجربه، حمایت روانی مادران سوگوار به‌دنبال سقط،IUFD در شرایط کرونا از محورهای این همایش بود.

نتایج مطالعات و مقالات ارائه شده در این همایش از تأثیر منفی ویروس کرونا بر سلامت مادر و جنین حکایت داشت به‌طوری‌که زنان باردار به‌دلیل تغییرات فیزیولوژیکی، بیشتر در معرض آسیب و افزایش خطر نوع شدید بیماری هستند و بارداری باعث افزایش احتمال ابتلا به کووید ۱۹ نمی‌شود؛ اما دوره بالینی بیماری در این زنان در مقایسه با جمعیت غیر‌باردار می‌تواند بدتر شود.

از دیگر نتایج به‌دست آمده از این همایش اینکه، کاهش مراجعه و مشاوره با زوج‌های نابارور در کلینیک‌های ناباروری و آماده نبودن برای مقابله با این بحران، آسیب‌های روانی زیادی به زوجین نابارور وارد کرده و سلامت روان و کیفیت زندگی آنان را تحت‌تأثیر قرار داده است و قرنطینه طولانی‌مدت، افزایش تنش و اضطراب، مشکلات اقتصادی، شیوع خشونت‌های خانگی را افزایش داده است.

در این همایش  ۷۰ مقاله پژوهشی اصیل و مروری  مورد ارزیابی قرار گرفت که از ۵۳ مقاله پذیرفته شده ۲۱ مقاله به‌صورت  سخنرانی و ۳۲ مقاله به‌صورت پوستر ارائه شد.

در اختتامیه همایش، جمع‌بندی از نتایج مقالات ارائه شده به همایش توسط دبیر علمی همایش انجام شد و از میان مقالات پذیرفته شده در همایش دو مقاله  ارائه شده به‌صورت شفایی و دو پوستر به‌عنوان مقالات برتر در همایش معرفی شدند.

همایش ملی مجازی سلامت باروری و جنسی در بحران کرونا توسط دانشگاه آزاد اسلامی گرگان با همکاری مرکز تحقیقات بهداشت باروری و مشاوره مامایی دانشگاه علوم پزشکی گلستان و انجمن علمی مامایی گلستان با حضور حجت‌الاسلام سید‌علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان، ناهید جعفری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، مازیار احمدی گلسفیدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برگزار شد./آنا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.