1399-11-06 12:54
1639
0
72837
صف‌های کرونایی روغن در گلستان؛

هجوم مردم برای خرید روغن بیش از حد است/ مسئولین: مردم هم مقصرند/ عدم مدیریت صحیح فروشگاه هاعامل تجمع ها + تصاویر و فیلم

هجوم مردم برای خرید مرغ ، تخم مرغ و روغن در گلستان باعث ایجاد صف های طولانی در مقابل فروشگاههای زنجیره ای شده که این عمل مغایر با وضعیت کرونایی است و البته قولهای امیدوارکننده مسئولین که تحقق نیافته باعث تشدید آن شده است.

به گزارش گلستان ما؛ صف های هر روزه از روغن گرفته تا مرغ و تخم مرغ در گلستان  تشکیل می شود، صف هایی که در این روزهای که کرونا  بی داد می کند عاقلانه به نظر نمی رسد .

اما به گفته مردم با مراجعه به فروشگاه ها با عدم وجود روغن مواجه می شوند یا از آنها خواسته می شودکه خرید کنید و یک تا سه عدد روغن دریافت کنید.

اما قصه دراز صف های روغن پراز غصه های مردم است که از یک سوی  نگران سلامتی خود هستند و از سوی دیگر نگران گرانی ها و کمبود ها و مسئولان هم یا می گویند درحال پیگیری هستیم و یا از جلسات خارج نمی شوند؛ قول هایشان هم که تحقق نمی یابد.

اما قصه صف طولانی روغن امروز جلوی درب فروشگاه زنجیره رفاه گرگان واقع در بازار نعلبدان در مرکز و یکی ازمکان های شلوغ این شهر، اینگونه است؛  طبق  گفته مردم حاضر در صف؛ مسئولین فروشگاه دیروز و روزهای قبل به افرادی که برای خرید روغن مراجعه می کردند اعلام کرده بودند که ساعت ۹ روز دوشنبه برای خرید روغن مراجعه کنند.

 این اعلام پیش از موعد، مردم را به این مکان کشانده که جا دارد مسئولین همه فروشگاه های زنجیره ای که محل توزیع روغن هستند از اعلام زمان توزیع روغن خودداری کنند تا شاهد این گونه اتفاقات نباشیم.

طبق اعلام مسئولین وزارت بهداشت یکی از اصلی ترین عوامل شیوع کرونا تجمع مردم بدون رعایت پروتکل های اجتماعی است.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما، اظهار کرد: ریشه بسیاری از این صف ها را می توان در تقاضای بیش ازحد مردم و نگرانی آنها از بوجود آمدن کمبود در کالاهای اساسی مانند روغن و تخم و مرغ و عدم مدیریت صحیح فروشگاه ها در عرضه جستجو کرد.

3000 تن مصرف ماهانه روغن در سه بخش صنف، صنعت و مردمی

درویشعلی حسن‌زاده ادامه داد : ما هم اکنون 730 تن سهیه برای شهرستان ها  در نظر گرفته ایم که به موقع به آنها  تعلق می گیرد و مردم در همه شهرستان ها کمبودی  نخواهند داشت .

به گفته وی؛ در اواخر دیماه حتی در روستاها ی گرگان نیز سهمیه ای از روغن توزیع شده است.

حسن زاده با بیان اینکه 3000 تن مصرف ماهانه روغن در سه بخش صنف، صنعت و مردمی است، اذعان کرد: برای رفاه مردم ما این سه بخش را از هم جدا کردیم و تنها در ماه گذشته 2000 تن روغن در بخش مردمی توزیع شده است .

وی با بیان اینکه مردم نگرانی از بابت تامین روغن نداشته باشند گفت: تا پایان سال  روغن مورد نیاز مردم گلستان تامین شده است.

حسن زاده درباره گرانی هر روزه روغن بیان کرد: قمیت مصوب از دوماه گذشته تعیین شده و اگر بیشتر ازآن قیمت به فروش برسد تخلف صورت گرفته است.

به گفته وی؛ صد نقطه در گرگان برای توزیع روغن وجود دارد که برای رفاه بیشتر و دسترسی مطلوب تر مردم آن را به 200 نقطه خواهد رسید.

حسن زاده از فعالیت دو کارخانه تولید روغن در استان خبرداد و عنوان کرد: طبق مکاتباتی که با وزارت صمت انجام شده مقرر شد تا عرضه روغن با نرخ مصوب از سوی کارخانجات استانی انجام شود تا بازار به ثبات برسد

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خاتمه گفت: برای دوماه آینده 3 تا 3500 تن روغن در بهمن ماه و برای اسفند نیز 4500 تن روغن پیش بینی شده و برنامه ریزی لازم برای تامین آن صورت گرفته و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

ظرفیت افزایش مکان های توزیع کالا را داریم

اما فرماندار گرگان هم معتقد است، گرگان ظرفیت دارد که بتواند واحدهای توزیع موادغذایی را برای مردم افزایش دهد اما شاید به دلیل  کنترل و نظارت بیشتر نتوان آن را به تعداد بالا افزایش داد.

محمد حمیدی هم در گفتگو با خبرنگار گلستان ما؛ اظهار کرد: مردم برای خرید کالاهای اساسی تقاضای کاذب ایجاد می کنند و در این اوضاع کرونایی از آنها می خواهیم فقط برای خریدهای ضروری مراجعه کنند .

وی اذعان کرد: 13 هزار 500 واحد صنفی مجاز در گرگان فعالیت می کنند که در حدود  یک هزار و 500 واحد آن مربوط به مواد خوراکی است  و به مردم اطمینان می دهیم که توزیع  مواد غذایی به صورت روزانه در این مکان ها انجام می شود.

فرماندار گرگان تاکید کرد: جلسات مختلفی را برای تامین کالاهای اساسی و میوه های عید برگزار کرده ایم که مردم برای تامین آنها نگران نباشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.