1399-11-04 07:14
1114
0
72788
تربتی نژاد خبرداد؛

نکوداشت 100 سالگی آموزش و پرورش گرگان برگزار می شود/تشریح عملکرد آموزش و پرورش گرگان بعد از انقلاب /90درصد دانش آموزان در شاد فعالند

مدیر آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه آموزش و پرورش در گرگان یکصد ساله شد، گفت: فراخوانی را برای جمع آوری مستندات تاریخی آن را منتشر کرده ایم تا بتوانیم موزه ای غنی را راه اندازی کنیم.

به گزارش گلستان ما؛ بهجت تربتی نژاد در گفتگو با خبرنگاران به تشریح برنامه های گرامیداشت یکصدمین سالگرد تاسیس آموزش و پرورش گرگان پرداخت.

وی افزود: آموزش و پرورش گرگان یک مجموعه اداری در سال 1299بود که با حکم ریاست «مهدی فرهنگ» که مدیر مدرسه معارف جرجان در آن زمان بود ، اداره فرهنگ گرگان تاسیس شد.

مدیرآموزش و پرورش گرگان ادامه داد: طی مدت یکصد سال، 55 نفر مدیریت اداره آموزش و پرورش را بر عهده داشتند که 36 نفر آنها روسای قبل انقلاب که اکثرآنها از دنیا رفتنه اند و 19 نفر مدیران بعد از انقلاب بوده اند که تنها بنده بعنوان مدیرخانم فعالیت کرده ام.

وی نخستین مدیر بعد از انقلاب را «عبدالغفار غفاری» معرفی کرد و گفت: در این مدت یکصد و 25 دانش آموز و 25 فرهنگی به شهادت رسیده اند.

تربتی نژاد یادآورشد: نخستین مدرسه گرگان در سال 1283 راه اندازی شده است اما «ایرانشهر» قدیمی ترین ساختمان مدرسه با کاربری  اختصاصی است که در سال 1316 ساخته شده است.

مدیرآموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه6 عنوان برنامه برای گرامیداشت یکصدمین سال آموزش و پرورش  این شهرستان پبیش بینی شده است، بیان کرد: همایشی را در هفته جاری برگزار خواهیم کرد که برنامه ها ذیل این همایش برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه برای رونمایی از لوح یادمان مدیران بعد از انقلاب، نامگذاری ساختمان آموزش و پرورش گرگان به نام شهید «مطهری»، رونمایی از سردیس شهید رجایی و غلامحسین شکوهی (پدر تعلیم و تربیت ایران)، تقدیر از روسای ادوار آموزش و پرورش، ساخت کلیپ مستند تاریخی به همراه عکس، رونمایی از تمبر یادبود، فراخوان مستندات و عکس‌هایی تاریخی برای نمایش در موزه، راه‌اندازی موزه آموزش و پرورش و برگزاری مسابقه نقاشی، مقاله و از جمله برنامه ها خواهد بود.

امکانات و عملکرد آموزش و پرورش گرگان قبل و بعد از انقلاب

تربتی نژاد در ادامه در خصوص تعداد دانش آموزان قبل و بعد از انقلاب، گفت: قبل از انقلاب 41هزار و 450دانش آموز در گرگان تحصیل می‌کردند که هم اکنون 84هزار و 529دانش آموز بدون آمار پیش دبستانی‌ها مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: تعداد کل دانش آموزان گرگانی با آمار پیش دبستانی ها 88هزار و 600دانش آموز بوده که با توجه به رقم 361 هزار دانش‌آموز در استان، سهم گرگان 24.5 درصد است.

 تربتی نژاد همچنین بیان کرد: تعداد کارکنان ما از هزار و 71نفر  به پنج هزار و 43نفر رسیده است.

مدیرآموزش و پرورش گرگان خاطرنشان کرد: 145 واحد آموزشی در ابتدای انقلاب داشتیم که هم اکنون 478واحد آموزشی در شهرستان وجود دارد.

وی ادامه داد: مرکز تخصصی روانشناسی و هسته مشاوره در گرگان نداشتیم و هم اکنون دو واحد داریم .6 مدرسه از راه دور  در مرکز استان فعالیت می کنند.

تربتی نژاد با  بیان اینکه قبل از انقلاب تنها یک هنرستان در گرگان وجود داشت، تاکید کرد: به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون ۲۵ هنرستان  و2 پژوهش سرا فعالیت می کنند.

وی به تعداد کانون‌های فرهنگی و تربیتی در گرگان هم اشاره کرد و گفت: 2 کانون فرهنگی تربیتی و یک اردوگاه و مرکز رفاهی بعد از انقلاب در گرگان احداث شده است.

وجود 366ساختمان آموزشی در گرگان

تربتی نژاد خاطرنشان کرد: 366ساختمان آموزشی در گرگان وجود دارد که 16.5 درصد مدارس استان بوده و این رقم با توجه با تعداد دانش آموزان تناسب ندارد .

وی در ادامه با بیان اینکه 135 مقام و رتبه ملی و استانی توسط آموزش و پرورش گرگان کسب شده است، ابراز کرد:  58.7 درصد  مقام های کسب شده در استان به گرگان اختصاص دارد که  نیمی از افتخارات استان است.

این مقام مسئول به پروژه های آموزشی در گرگان هم اشاره کرد و گفت:یک میلیارد تومان برای هنرستان کشاورزی گرگان اختصاص داده شده است که در آلو کلاته ساخته خواهد شد.

وی بیان کرد:65درصد از فاز نخست ساخت و تکمیل اردوگاه نشاط  اجرا شده است  که خوشبختانه اعتبار سال 99هنوز هزینه نشده است.

تربتی نژاد اضافه کرد: مدرسه اوتیسم در گرگان کلنگ زنی شده که یکی از معدود مدارس خاص در کشور است.

وی درباره آمار بیسوادان در گرگان، یادآورشد: از 11 هزار 800 بیسواد در سال 91 به 8 هزار و 400 نفر کاهش یافته است.

90 درصد دانش آموزان در شاد فعالند

تربتی نژاد اضافه کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی هم از 24 هزار و 115 به اجرای بیش از 133 هزار طرح در بین دانش آموزان رسیده ایم.

مدیر آموزش و پرورش گرگان درباره دسترسی دانش آموزان گرگان در سامانه شاد اشاره کرد و گفت:  بیش از 90درصد دانش آموزان در سامانه شاد فعال هستند و تنها چهار و نیم درصد دانش آموزان به آموزش مجازی دسترسی ندارند که با درسنامه و آموزش حضوری جبران می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.