1399-09-06 12:04
394
0
71792
عضو هیات علمی دانشگاه گلستان :

امروز قلم بسیج باید بر بعد امنیتی سیاسی اش قالب باشد / تحیر اندیشمندان جهان از نقش آفرینی های بسیج

مصیب عباسی با بیان اینکه بسیج رنگ و قومیت نمی شناسد گفت : همه مردم ایران در آن جا می گیرد اما این گستردگی باید به نقش آفرینی ختم شود که از این جهت تحیر اندیشمندان جهان را به دنبال داشته است.

به گزارش گلستان ما ؛ مصیب عباسی عضو هیات علمی دانشگاه گلستان در میزگرد 41 سال اقتدار بسیج که به همت پایگاه خبری گلستان ما برگزار شد ، اظهار کرد:  همه اذعان دارند یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی مردمی بودن آن و رکن پیروزی آن است و حضرت امام(ره) هم فرمودند؛ حفظ انقلاب مهمتر از انقلاب است که با تقویت بسیج مردمی میسر می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان ادامه داد: چرا بعد از پیروزی سازماندهی بسیج مردم صورت گرفت .خود قدرت دهندگی مردم در نظام های سیاسی قابل تحلیل است که خیلی از رهبران ما موفق نمی شوند ،مردم را در میانه راه تا پایان در صحنه نگه دارند که به اذعان اندیشمندان غربی این انقلاب ایران از این جهت یک استثنا است .

عباسی یادآورشد: میشکل فوکو در انقلاب ایران راه می رود و صحنه ها را ازنزدیک می بیند و با مردم مصاحبه می کند و بعد جمع بندی خود را می نویسد که بن مایه معنویت سیاسی در به صحنه آوردن مردم نقش دارد این نشانه حضرت امام راحل است.

وی اضافه کرد: حالا بعد از انقلاب مردم باید در راستای انقلاب سازماندهی شوند و سازندگی امداد دفاع، کار فرهنگی و .. تحقق ارمان های انقلاب توسط مردم  دیگر باری به هر جهت نیست نظام مند شدن و در راستای اهداف حرکت کردن است که سازماندهی بسیج آغاز شد که ابتدا در دفاع مقدس  خود را به نحو احسن نشان داد و یک مانای بزرگ برای انقلاب شد .

عباسی با بیان اینکه نقش بسیج در چهل سال انقلاب کاملا درخشان  است، تصریح کرد:  اما در گام دوم  انقلاب براساس بیانیه مقام معظم رهبری کارآمدی بسیج چگونه باید باشد؟ قطعا 7 محور توصیه رهبری باید وجه همت بسیج قرار بگیرد .

وی تاکید کرد: امرز قلم بسیج باید بر بعد امنیتی سیاسی اش قالب باشد، ایده پردازی، نظریه  پردازی ایده پردازی، ابتکار و خلاقیت، تاسیس شرکت های دانش بنیان ،حضور در عرصه های مختلف، ابتکار و مدیریت از این جهت بتواند به‌هنگام گره از کار مردم بردارد انتظار ازبسیج است.

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: مسجد مرکز حضور مردم بوده و انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شده است، حضور پرتراکم مردم در مسجد بواسطه اداره بسیج کاری است که انقلاب می خواست و می خواهد انقلاب از آنجا آغاز شد و می ماند .اینکه سرویس  جاسوسی انگلستان در دهه 60 بیان کرده هر مسجد به مثابه یک حزب سیاسی است و برای اینکه انقلاب اسلامی را بزنید و از ورود جوانان به این حزب جلوگیری کنید.  حضرت امام راحل می گویند که "مسجد سنگر است سنگر ها رها نکنید "پس نگه داشت مسجد گرما بخشی و حیات مند بودن مسجد به بسیج مردم است. نقش کانون های بسیج در مسجد در ادامه مسیر عاملی براین پیوندهندگی و گسترش دادن آن است.

حضور بهنگام بسیج در دوره های مختلف و تغییر نفش پذیری آن

عباسی به حضور بهنگام بسیج در دوره های مختلف و تغییر نفش پذیری آن اشاره کردوگفت:  نقش تولیدگران اصناف در این جنگ اقتصادی بسیار با اهمیت است که اصنافدر جای کارند، جنگ اقتصادی لشکرش کجاست ؟ در شرایط تحریمی از سوپری سر محله تا  تصمیم گیر و قانون گذار همه باید کنار هم بگیرند ، در اینجا بسیج می تواند آنها را درکنار هم قرار دهد که  احتکار نکنند، کم فروشی نکنند،  سو استفاده نکنند .

وی اضافه کرد: درفضای جنگ اقتصادی همه باید ارایش جنگی بگیرند بسیج علمی سازندگی فرهنگی  و رسانه و گرنه یورش ها به کمک همه انایان به عرصه باید کمک  بیایند.

عباسی با بیان اینکه انقلابی بودن به معنای حرف احساسی زدن نیست بقای انقلاب در این است که سازمان بسیج را گسترش دهیم ، تاکید کرد: انقلابی بودن بسیج در عالم بودن و روشمند بودن آن نقد اگاهانه و منصافانه بودن آن است که جوانان را  به سمت بسیج  بکشاند و مسجد ها را پر کند.

بسیج یک گروه خاص نیست که برخی از روشنفکران آن را تبدیل به یک صنف می کنند

وی در ادامه گفت: امام حسن عسگری بخاطر اینکه مهدویت را تبیین کنند، سازمان وکلات را توسعه داد تا به همه گستره تمدن اسلامی پیام امام برسد مردم برای عضر ظهور آماده شوند . بسیج هم نهاد مردمی و هم پیوست به حکومت که این ارتباط دوسویه را خیلی خوب تبیین کند و تحلیل های بهنگام بدهد و نقش سیاسی و سازندگی مردم همیشه بماند .

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان با بیان اینکه انقلاب به دوش مردم بوده و با مردم به جلو آمده  و با مردم به قله خواهد رسید و کمرنگ کردن نقش مردم یعنی کمرنگ نمودن بسیج، اذعان کرد:  بسیج یک گروه خاص نیست که برخی از روشنفکران آن را تبدیل به یک صنف می کنند بسیج یعنی همه مردم. تاسیس بسیج از اسلامیت نظام بود و جمهوریت نظام هم بردوش مردم است و از هم جداشدنی نیستند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.