1399-05-12 13:45
739
0
69701
استاندار گلستان:

میانگین ثبت اسناد در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است/۷۰ درصد اراضی منابع طبیعی استان سنددار می شوند

استاندار گلستان با بیان اینکه میانگین ثبت اسناد در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است، گفت: سند دار شدن املاک مردم موجب کاهش بروز اختلاف و نزاع می شود.

به گزارش گلستان ما؛  آیین امضا و آغاز متمرکز عملیات اجرایی طرح صدور سند املاک بنیاد علوی در ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان, ۱۲۸ هزار واحد از ۲۲۸ هزار مسکن روستایی با جمعیت ۵۱۲ هزار نفر و همچنین ۴۰ هزار واحد مسکونی شهری با جمعیت ۱۶۰ هزار نفر در روستای «قربان آباد» آق قلا با حضور استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

هادی حق شناس در این مراسم اظهار کرد: یکی از مبانی اصلی توسعه  سنددار بودن دارایی هاست و سنددار شدن املاک مردم موجب کاهش بروز اختلاف، نزاع و پرونده های قضایی می شود.

وی افزود: یکی از ریشه های توسعه آن است که مردم بتوانند با سند با هم صحبت کنند و این سند می توانند زمینه بروز اختلافات را کاهش دهد.

استاندار گلستان تصریح کرد: اسناد می تواند زمینه دریافت تسهیلات بانکی را فراهم کنند و مردم می توانند به درستی از ظرفیت دارایی های خود استفاده کنند.
وی ادامه داد: این اسناد می توانند زمینه شکل گیری بنگاه های کشاورزی اقتصادی را در روستاها فراهم آورند.

حق شناس  خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان ثبت اسناد در گلستان ۲۰ درصد بالاتر از میانگین کشور است اما باید تلاش کنیم املاک مردم را به خود مردم واگذار کنیم.

استاندار گلستان  گفت: در راستای ممانعت از تجاوز به منابع طبیعی و جنگل ها تا پایان سال جاری ۷۰ درصد منابع طبیعی و جنگل های استان ثبت سند خواهند شد و این اقدام در سطح کشور کم سابقه است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.