1399-02-08 12:02
787
0
68388

بحران کرونا معلم را به خانه دانش آموزان استثنایی برد

معلم فداکار گلستانی، روش آموزش خانه به خانه را برای جبران عقب‌ماندگی دانش آموزان انجام می دهد.

به گزارش  گلستان ما؛ حدود دوماه از سال تحصیلی باقی مانده بود که با شیوع ویروس کرونا در کشور مدارس جز نخستین مکان هایی بود که تعطیل شد اما آموزش نمی توانست تعطیل شود .

شبکه آموزش و شبکه 4 سیما عهده دار تدریس دانش آموزان شدند اما بسیاری از دانش آموزان نمی توانستند به درستی از آموزش ها استفاده کنند.

در همین حین معلمان نیز یکی پس از دیگری  با ایجاد گروه‌های مختلف در شبکه های  اجتماعی همچون تلگرام و واتس آپ به ادامه فعالیت های آموزشی  پرداختند و پس از طراحی سامانه شاد همه  آموزش ها در بستر این نرم افزار رسمی رفت .

هرچند کندی این نرم افزارو قطع و وصل شدن مکرر باعث نارضایتی دانش آموزان ومعلمان شده است اما نبود زیرساخت ومحرومیت خانواده های مناطق کم برخوردار و عدم دسترسی به آن ضایعه ای بزرگتر شد.

در کنار همه این محرومیت‌ها  اما سختی کار معلمان استثنایی بیشتر است چرا که دانش آموزان آنها نیازهای ویژه دارند.

حالا این معلمان فداکار دراستان گلستان برای اینکه دانش آموزانشان از تحصیل باز نمانند مشقت راه و خطر ابتلا به بیماری را به جان می خرند و با صرف هزینه، کلاس درس را به خانه دانش آموزان خود می برند.

آمنه کوهستانی معلم گلستانی پایه اول آموزشگاه استثنایی امید این شهر پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس و برای جبران عقب‌ماندگی دانش آموزان دارای نیازهای ویژه و فاقد گوشی هوشمند خود و در حالی‌که توصیه های بهداشتی مردم را به خانه‌نشینی و قرنطینه اختیاری تشویق می کرد، احتمال ابتلا به این بیماری را به جان خرید و  برای برقراری عدالت آموزشی، کلاس درس را به خانه دانش آموزانش برد.

وی که سال ۹۸ به صورت حق التدریسی در آموزش و پرورش مشغول خدمت شده در پایه اول مدرسه استثنایی دارای ۶ دانش آموز پسر و ۲ شاگرد دختر است.

به گفته وی از مجموع این ۸ دانش آموز، ۲ نفر امکان استفاده از گوشی هوشمند والدین خود را دارند، ۳ نفر گوشی ساده دارند و در خانه بقیه خبری از تلفن همراه نیست.

معلم  پایه اول آموزشگاه استثنایی امید آزادشهرتصریح کرد: پس از آنکه تدریس و تکالیف ۲ دانش آموز دارای گوشی هوشمند را در نرم افزار شاد مشخص کردم به صوررت تلفنی به سراغ دانش آموزان دارای گوشی ساده می روم تا تکالیف و دروس لازم را از طریق تماس تلفنی به آنها آموزش دهم و سپس راهی خانه دانش آموزان فاقد تلفن همراه می شوم.

وی ادامه داد: دانش آموزانم در روستاهای قزلجه، جلال آباد و سازمان یزدانی مرزبان زندگی می کنند و به همراه همسرم و با رعایت پروتکل های بهداشتی به خانه آن ها می روم و تدریس می کنم.

کوهستانی با اشاره به تنگنای شدید اقتصادی تعدادی از این دانش آموزان از خیران و افرادی دارای تمکن مالی خواست برای خرید و تحویل گوشی به این سه دانش آموز استثنایی پیشقدم شوند.

این معلم آزادشهری ادامه داد: به دلیل محدود بودن فضای خانه برخی دانش آموزان و برای تمرکز کامل آن ها مجبورم برخی مواقع کار تدریس را در داخل خودرو انجام دهم.

وی گفت : در هرنوبت که به منازل دانش آموزانم می روند به اندازه ای که سایر دانش آموزان از نرم افزار شاد استفاده می کنند با آن ها تمرین کرده و درس می دهم تا عدالت آموزشی را برای این شاگردان اجرا کنم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.