1399-02-02 12:31
1063
0
68289
به همت بسیج سازندگی و سازمان انتقال خون؛

آغاز طرح سی شب سی محله/ اهدا 350 واحد خون توسط گلستانی ها در بحران کرونا به شمال و جنوب کشور

مدیرکل انتقال خون گلستان، گفت: به طور معمول روزهای ماه رمضان مراجعه به انتقال خون را نخواهیم داشت اما بسیج سازندگی همکاری خوبی در راستای تامین نیاز خون ماه رمضان را با ما دارد، سی شب در سی مسجد هماهنگ شد تا با لحاظ کردن مباحث بهداشتی اهدای خون را در مساجد برخی روستاها و محلات شهر گرگان داشته باشیم.

به گزارش گلستان ما، سیدصادق بنی عقیل پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بسیج نشان داده هر ارگانی نیاز داشت پای کار آمده، این بار نیز انتقال خون را کمک می کند، در بحران کرونا با توجه به اینکه انتظار بود تعداد مراجعه کنندگان کاهش پیدا کند با کمک بسیج سازندگی شهرستان گرگان توانستیم این موضوع را به خوبی مدیریت کنیم.

مدیرکل انتقال خون گلستان، خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم به کاهش 50 درصدی اهدای خون برسیم اما به کمک بسیج توانستیم جوابگوی 4 هزار بیمار دائمی خون باشیم چرا که همه پای کار آمدند.

وی با اشاره به طرح سی شب سی محله، افزود: به طور معمول روزهای ماه رمضان مراجعه به انتقال خون را نخواهیم داشت اما بسیج سازندگی همکاری خوبی در راستای تامین نیاز خون ماه رمضان را با ما دارد، سی شب در سی مسجد هماهنگ شد تا با لحاظ کردن مباحث بهداشتی اهدای خون را در مساجد برخی روستاها و محلات شهر گرگان داشته باشیم.

بنی عقیل با اشاره به مصرف روزانه 250 واحد خون در شرایط عادی، عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا و اختصاص برخی از بیمارستان ها به این بیماری میزان مصرف خون توسط بیمارستان ها کاهش پیدا کرد اما با توجه به نزدیک شدن به شرایط عادی میزان تقاضا در حال افزایش است.

مدیرکل انتقال خون گلستان با بیان اینکه در گلستان با بحران کمبود خون رو به رو نشده ایم، یادآورشد: با همه این کمبودها از لحاظ شرایط برای اولین بار جزو سه استان اول در فرایند خون گیری قرار داریم.

وی در خصوص خرید اتوبوس جدید برای این سازمان، تصریح کرد: در نهایت تصمیم بر این شد استان نیاز به اتوبوس اهدای خون جدید دارد قول گرفته ایم با کمک خیران و استاندار کارهای هماهنگی اولیه خرید این اتوبوس را داشته باشیم تا بتوانیم در ماه محرم این اتوبوس را مورد استفاده قرار دهیم.

بنی عقیل با اشاره به کمک استان گلستان به سیستان و بلوچستان و گیلان در روزهای بیماری کرونا، ابراز کرد: در  چند مرحله 350 واحد خون به دو استان سیستان و بلوچستان و گیلان در همین روزهای کرونا کمک کرده ایم.

حضور تیم های انتقال خون با همکاری بسیج سازندگی در سی روستا و محله گرگان

در ادامه این جلسه روح الله مهری نیز اظهار کرد: زمانی که از وضعیت بحرانی بانک خون مطلع شدیم با کمک فرماندهان حوزه برنامه ریزی داشتیم تا 28 اسفند حدود 450  نفر را با رعایت پروتکل های بهداشتی توانستیم دریافت خون که به نوعی اهدای زندگی است داشته باشیم  تا از وضعیت بحرانی خارج شویم.

مسوول بسیج سازندگی گرگان، گفت: با پیشنهاد انتقال خون سی شب در سی مسجد روستا و محله گرگان قرار شد این دوستان بعد از افطار حاضر شوند و پیش بینی ما این است هر شب 50 واحد خون توسط مردم عزیز اهدا شود.

وی افزود: همین روزها مادری باردار در شهر آق قلا 30واحد خون دریافت کرد تا زنده بماند، این موضوع برای ما خوشحال کننده است که توانستیم با اهدای خون مادری را در کنار خانواده خود حفظ کنیم.

.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.