1398-09-16 12:45
1979
0
66550
رئیس مرکز بهداشت گلستان اعلام کرد؛

مرگ مشکوک ۲۰ گلستانی در اثر آنفلوآنزا / روزانه ۳۰ تا ۵۰ بیمار بستری می‌شوند

رئیس مرکز بهداشت گلستان با اشاره به ثبت مرگ مشکوک ۲۰ نفر از مردم استان در اثر بیماری آنفلوآنزا گفت: از این تعداد تا کنون مرگ ۷ نفر در اثر آنفلوآنزا قطعی شده است.

به گزارش گلستان ما، سراج‌الدین عارف‌نیا رئیس مرکز بهداشت گلستان در گفت‌وگویی اظهارداشت: نمودار خطی بیماری آنفلوآنزا در استان، روندی تقریبا‌ ثابت را دارد و در 10 روز اخیر روزانه 30 تا 50 بیمار مبتلا بستری شده‌اند.

وی درباره فروکش کردن موج شیوع آنفلوآنزا در استان گفت: طبق گزارش‌های کارشناسان وزارت بهداشت، شاید این موج تا یک هفته دیگر فروکش کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به مرگ مشکوک 20 نفر در اثر بیماری آنفلوآنزا بیان داشت: تا کنون حدود یکهزار نفر در استان به علت بیماری آنفلوآنزا بستری شده‌اند و 20 مورد مرگ مشکوک داشتیم.

وی ادامه داد: 7 مورد مرگ قطعی اعلام شده، 3 مورد منفی بوده و 10 مورد دیگر نیز در حال بررسی است. تأکید ما این بوده که آمار مرگ‌ومیرها در گروه مادران باردار و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه را به صورت دقیق به ما اعلام کنند.

عارف‌نیا درباره مرگ رئیس هیئت وزنه‌برداری استان گلستان گفت: شب گذشته، نمونه‌گیری انجام شد و نتیجه آن بین 3 تا 7 روز آینده اعلام می‌شود با اینحال این فرد گویا در زمانی که بسیار بدحال بود به مرکز درمانی مراجعه می‌کند که متأسفانه جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.