1400-08-19 11:29
819
0
76971
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان عنوان کرد؛

نظر محدثین در خصوص ماجرای طی الارض امام حسن عسکری (ع) به جرجان

حجت الاسلام گرزین گفت: محمد بن حمزه طوسی نخستین کسی بود که در کتاب الثاقب فی المناقب ، قطب الدین راوندی از محدثین قرن 6 در کتاب ( الخرائج و الجرائج) به مسئله طی الارض اشاره کرده است.

حجت الاسلام عباس گرزین در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: منابع متعدد مشهوری از اشخاص شیعی داریم که طی الارض امام حسن عسکری (ع) به جرجان را نقل کردند  و از ۱۵ محقق برجسته شیعه تاریخ طی الارض امام حسن عسکری(ع)  به جرجان مطرح شده است.

مدیرکل  تبلیغات اسلامی گلستان  ادامه داد: محمد بن حمزه طوسی نخستین کسی بود که در کتاب الثاقب فی المناقب ، قطب الدین راوندی از محدثین قرن ۶ در کتاب ( الخرائج و الجرائج) به مسئله طی الارض اشاره کرده است.

حجت الاسلام گرزین متذکر شد: محدثین دیگر از جمله علامه مجلسی در بحار الانوار, فخر الدین اردبیلی در (کشف الغمه فی معرفه الائمه ) ,شیخ عباس قمی در منتهی الامال , محمد شریف رازی در کرامات الصالحین و  غیره نیز به این مسئله پرداختند.
 
 وی افزود: براساس روایت این محدثین سوم ربیع الثانی سال ۲۵۵ هجری سالروز ورود و سفر امام حسن عسکری (ع) به جرجان، استان گلستان فعلی و متبرک شدن این شهر به قدوم نازنین حضرت است.

این مقام مسئول خاطاز اینکه این امام همام گرگان زمین را برای طی الارض را انتخاب کردند باید حکمتی داشته باشد و بلادهای زیادی وجود داشت ولی امام همام گرگان را برگزید.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.