1399-09-19 23:55
938
0
71991
آیت الله یزدی: به حواشی توجه نکنید

ماجرای جاری شدن اشک مرحوم آیت ا... یزدی در دیدار اعضای هئیت حیدریون گرگان

آیت الله یزدی در دیدار با اعضای هئیت حیدریون گرگان فرمودند: کارهای مهم فرهنگی و دینی همیشه دشمن و مخالفینی داشته و خواهد داشت و به حواشی توجه نکنید.

به گزارش گلستان ما، علیرضا فرساد مسئول هئیت حیدریون گرگان در پی ارتحال ملکوتی آیت الله یزدی (ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) در یادداشتی به بیان خاطره ای از دیدار با این عالم ربانی نوشت: چند ماه مانده بود به محرم سال 1397 که با دوستانمان در مجموعه هیئت حیدریون گرگان تصمیم گرفتیم مراسمی متمرکز و محوری در مرکز استان گلستان برگزار نماییم.

طی نشستی که با دستگاه های متعدد استان برگزار شد؛ تصمیم بر این شد که مراسم به شکل ستادی برگزار گردد و سردار معروفی(فرماندهی وقت سپاه نینوا) ریاست ستاد سوگواره چهل سال بصیرت عاشورایی را عهده دار شد.

12 شب مراسم با شکوه و در خور شانی در آستان مقدس امامزاده عبدا... گرگان با همکاری خوب دستگاه ها و استقبال پرشور مردم شریف گرگان برگزار شد.

بازتاب رسانه ای و پوشش محتوایی برنامه از استان فراتر رفته بود و اخبار شب های این مراسم را خبرگزاری های مطرح ملی در صفحه اصلی خود کار میکردند و استقبال بسیار خوبی داشت.

بعد از دهه اول ماه محرم و پایان مراسم تصمیم گرفتیم جهت ارائه گزارش محرم و برنامه های قبلی هیات جهت دیدار با مراجع عظام و علما به قم سفر کنیم.

به قم رفتیم و با تعدادی از مراجع عظام تقلید و حضرت آیت ا... یزدی دیداری داشتیم. از سبک کاری ما در مجموعه هیات و نوع برنامه های استقبال نمودند و از نصایح آنان بهره مند شدیم و برخی نیز از باب قوت قلب ما هدایایی نیز به ما دادند.

اما هنگامی که برای آیت ا... محمد یزدی(ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)، گزارش کار مراسم سال 1397 را توضیح دادم و از حضور یک پیکر شهید در آخرین روز مراسم گفتم؛ ایشان شروع به گریه کردن نمودند و فرمودند عجب توفیقاتی کسب کردید.

ایشان در این دیدار به ما فرمودند: کارهای مهم فرهنگی و دینی همیشه دشمن و مخالفینی داشته و خواهد داشت و به حواشی توجه نکنید.

ایشان به ما تاکید نمودند که شما کار خودتان را از استانی خارج کردید و کشوری شده و هر چه بیشتر این را گسترش دهید بهتر است و از ابزار های روز برای پیشبرد اهدافتان استفاده کنید.

آیت الله یزدی با ذکر خاطره ای از امام فرمودند:روزی شاه در کنار همین آرامگاه کوروش گفت که کوروش بخواب که ما بیداریم.امام (ره) هم در فیضیه فرمودند که کاری نکن که گوش ات را بگیرم از ایران بیرونت کنم و همچنین شد و او از ایران رفت و تا آخر عمر با خاری و ذلت زندگی کرد

در انتها ایشان فرمودند که شما هم شناخت خود را از امکانات،از زمان و از دشمنان و مخالفین تان زیاد کنید، اما زمان خودش خیلی چیزها را درست میکند.

ایشان فرمودند: کاری که شما میکنید برای نسل های آینده هم اثرگذار است و در زندگیشان هم اثر گذار است و شما در ثوابش شریک هستید و خاطرات خوشی برای آنها خواهد گذاشت و شاید اصلا وظیفه شما این است.اگر بتوانید این برنامه ها را گسترش بدهید خوب است.

 شما ارتباطات خوبی دارید و میتوانید کمک های خوبی بکنید.از افرادی در مراسماتتان هم استفاده میکنید که هم زمان را میشناسند و هم مکان را و میدانند که چه باید بگوید.

در پایان نیز از ایشان دعوت کردم که به عنوان مهمان در یکی از برنامه های ما حاضر شوند. ایشان فرمودند که من قبلا در دستگاه اباعبدالله خدمت میکردم اما الان سنم بالا رفته. اما اگر زنده بودم و توانستم حتما در مراسم شما شرکت خواهم کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.