1398-12-25 10:56
3138
1
67812
غلامرضا خارکوهی؛

به یاد سردار ناصر شعبانی

سردار دکتر ناصر شعبانی از فرماندهان دفاع مقدس و استاد دانشگاه و از پژوهشگران انقلابی بر اثر ویروس کرونا در تهران به رحمت ایزدی پیوست.

به گزارش گلستان ما، غلامرضا خارکوهی تاریخنگار گلستانی در خصوص این یادگار هشت سال دفاع مقدس نوشت: من سالهاست که او را می شناختم. او از فرماندهان دفاع مقدس استان سمنان بود که تلاش زیادی در طول ۸ سال دفاع مقدس به عمل آورد.

او در سرکوب ضد انقلاب نیز زحمت زیادی کشید، بطوری که در سال ۵۸ که گنبد کاووس مورد تهاجم نظامی کمونیستها قرار گفته بود ، سردار شعبانی به همراه جمعی از جوانان انقلابی شاهرود به گنبد آمدند و به مقابله با ضد انقلاب و دفاع از مردم فارس و ترکمن پرداختند.

مرحوم دکتر شعبانی شخصیتی با اخلاق، مهربان، متواضع، و مردمدار بود و با تدریس در دانشگاه امام حسین(ع) شاگردان زیادی را تربیت کرد که می توانند راه او را ادامه دهند.

او بعد از پایان دفاع مقدس همواره در خدمت مردم بود و در کنار تدریس و انتقال تجربیات ارزنده اش، به پژوهش و تدوین تاریخ جمهوری اسلامی پرداخت از جمله "کتاب مقاومت مردمی در حماسه آمل" توسط ایشان نگاشته شده که قریب به ۹۰۰ صفحه است و بصورت گالینگور توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.

سردار دکتر ناصر شعبانی پس از چند روز بستری، روز جمعه ۲۳ اسفند ۹۸ جان به جان آفرین تقدیم نمود و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.