1399-08-10 09:04
2095
3
71303
دسته گل جدید آموزش و پرورش گرگان ؛

عضو کردن اجباری معلمان گرگانی در صندوق ذخیره فرهنگیان

مهر ماه سال 1399 با دستورمدیریت آموزش و پرورش شهرستان گرگان تمام فرهنگیان شهرستان که عضو صندوق نبودند باید به اجبار عضو این صندوق شوند!

به گزارش گلستان ما ؛ هر دم از این باغ بری می‌رسد تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد، حال و روز این روزهای اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان  انگار رنگ و بوی این بیت را بیشتر به خود گرفته است.

مهر ماه سال 1399 با دستورمدیریت آموزش و پرورش  شهرستان گرگان تمام فرهنگیان شهرستان که عضو صندوق نبودند باید به اجبار عضو این صندوق شوند!

نکته جالب اینکه در بخشنامه ای داخلی بدون در نظر گرفتن قوانین حقوق و دستمزد(کسورات قانونی و توافقی) عنوان شده است که هر فرهنگی که تمایلی به عضویت ندارد می‌تواند به ادارات آموزش و پرورش مراجعه و عضویت خود را لغو کنند.

حالا با توجه به اینکه اگر موضوعی اختیاری است، چرا اختیار در عضو شدن وجود ندارد؟ چرا همه در ابتدا باید عضو شوند و اگر تمایلی نداشتند، از عضویت انصراف دهند؟؟

مسلماً عده‌ای از فرهنگیان با توجه به مهلت کمتر از یک‌ماهه برای انصراف که البته این مهلت با در نظر گرفتن مشاهده فیش حقوقی در پایان ماه، حدود 10 روز است، زمان کافی برای اعلام انصراف نخواهد بود.

فرهنگیان عزیز شهرستان عنوان می‌کنند که ساعت کاری آنها و ساعت اداری،‌یکی است و فرصتی برای مراجعه به ادارات نبوده است و البته برخی از فرهنگیان نیز به دلیل عدم مراجعه هر ماه به فیش حقوقی، اصلا متوجه این موضوع نشده بودند.  

حال چرا به اجبار فرهنگیان محجوب شهر گرگان عضو صندوق ذخیره‌ای می‌شوند که هیچ گونه سود و فایده‌ای برای آنها ندارد؟

فرهنگیان آنقدر دارای فهم و کمالات هستند که اگر خودشان احساس نیاز می‌کردند با میل خود می‌توانستند به عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان درآیند؛ و چرا آموزش و پرورش شهرستان و مسئولان عالی رتبه این صندوق برای فرهنگیان فهیم تصمیم گرفتند؟آیا رانت دیگری در راه است؟

امیدواریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان گرگان و دستگاه قضایی و نهادهای نظارتی استان موضوع عضویت اجباری فرهنگیان را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.