1400-03-27 04:41
714
0
75016
دعوت اقشار مختلف برای 28 خرداد؛

گلستان آماده خلق «جشن انتخابات»/مردم از همه سلایق برای روی آمدن دولتی کار آمد پای کارند

مردم نگارستان ایران منتظر خلق حماسه دیگری هستند و می دانند هربرگ رای و حضور آگاهانه و با بصیرت آنان در پای صندوق‌ها علاوه بر خنثی‌کردن توطئه‌های اقتصادی و فرهنگی دشمنان، تقویت پایه‌های نظام را به همراه خواهد داشت.

به گزارش گلستان ما؛ فقط یک روز دیگر  تا روز تعیین سرنوشت دیگر برای ما ایرانیان مانده است .انتخاباتی که اهمیت آن در دنیا به اثبات رسیده و حضور بیش از ۵۰۰ خبرنگار آن هم در شرایط کرونا اهمیت آن را بیش از پیش نشان می دهد.

این انتخابات نخستین انتخابات ریاست جمهوری در گام دوم انقلاب است که باید گفت زیر بنای تحول کشور را با حضور حداکثری محمتر خواهد کرد تا شتاب پیشرفت در کشور دوچندان شود .

اما اینجا در گلستان در ایران کوچک از ترکمن ، فارس، ترک و کرد و بلوچ و قزاق همه منتظر انقلابی دیگر مردمی هستند تا بلوغ سیاسی خود را در چهل و سومین سال انقلاب به رخ جهانیان بکشند و مشت محکم دیگری بر یاوه گویان غربی بزننند.

هرچند مردم از سو مدیریت ها، گرانی، سختی معیشت گله مندند اما می دانند که برای اصلاح وضع موجود باید پای صندوق رای بیاند زیرا این دولت ها هستند که با برنامه های تازه می توانند این وضعیت را بهبود ببخشند.

در آخرین روز تبلیغات هواداران نامزدهای انصرافی ریاست جمهوری در همایش حامیان  رئیسی همراهی کردند تا برای ایران قوی هم قسم شوند، این همایش با حضور محمد ناظمی اردکانی  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دولت نهم در گرگان برگزارشد.  

حامیان نامزدهای شورای شهر نیز در آخرین روز تبلیغات سنگ تمام گذاشتند هر چند برخی از اعضا به جمع آوری پوسترها و تراکت های خود اقدام کردند اما بازهم پاکیزگی شهر برعهده پاکبان های زحمتکش افتاد تا چهره شهر را برای روز ۲۸ خرداد ماه آماده کنند .

از سوی دیگر همه اقشار و گروهای سیاسی، اصناف، معتمدان، ریش سفیدان طوایف و قبایل مختلف گلستان، نظامیان، روحانیون، علما و ائمه جمعه و جماعت شیعه و سنی، دانشجویان و طلاب و دیگر اقشار گلستان با صدور اطلاعیه و فراخوان‌های گوناگون مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کردند.

در پیام های مختلف بر مشارکت حداکثری جهت خنثی کردن توطئه دشمنان و کمک به توسعه بیش از پیش کشور با روی کار آمدن دولت کارآمد و انقلابی مشکلات اقتصادی تاکید شده است.

نمایندگان مجلس استان گلستان با دعوت از اقشار مختلف استان به حضور گسترده در انتخابات تاکید کردند.

 نمایندگان مردم گلستان در شورای اسلامی اذعان  کردند که هرچقدر حضور مردم پای صندوق‌های رای بیشتر باشد، دولتی قوی‌تر خواهیم داشت و با قدرت بیشتری در مجامع بین المللی حاضر می شویم.

ورزشکاران و ملی پوشان و مدال آوران گلستانی هم در روز های گذشته از مردم برای شرکت در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا دعوت کردند.

آنها از مردم خواستند تا با حضور در پای صندوق‌ها، در سرنوشت خود و کشورشان سهیم باشند.

مردم فردی را انتخاب کنند که توانایی رفع مشکلات اقتصادی و معیشت را داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان اظهار کرد: در آستانه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری قرار داریم و وظیفه ملی و شرعی همه ما است که همه در انتخابات شرکت کنیم.

 آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: برخی از مردم بسیار خوب ما برای شرکت در انتخابات تمایلی ندارند و البته دلیل آنها هم وجود برخی مشکلات در زندگی و معیشت آنها است. مشکلات اقتصادی، گرانی، معیشت، بیکاری و مسائل مربوط به جوانان از مسکن و شغل تا ازدواج آنان وجود دارد و همه هم آن را قبول داریم.

وی تصریح کرد: ما در انتخابات نمی‌خواهیم درباره مشکلات اظهارنظر کنیم که اگر اینگونه بود، طبعاً جور دیگری اقدام می‌شد اما در انتخابات ما می‌خواهیم درباره کلیت نظام و دستاوردهای عظیم آن اظهار نظر کنیم.

نورمفیدی با بیان اینکه هیچ ایرانیِ وطن‌پرستی نیست که به استقلال و عزت این کشور تمایل نداشته باشد، گفت: هرچند مشکلات زیادی داریم و باید مسئولان و دولتمردان کنونی و آینده آنها را رفع کنند اما مردم با نظام مشکلی ندارند و قدردان دستاوردهای آن هستند. امروز ما یک کشور کاملا مستقل و اثرگذار در منطقه و عرصه بین‌المللی هستیم و پیشرفت‌های زیادی را هم به دست آورده‌ایم که به برکت انقلاب اسلامی بوده است.

وی گفت: دشمن همه تلاش خود را می‌کند تا انتخابات را تضعیف و سست کند و به دنیا بگوید مردم با نظام اسلامی همراه نیستند و در داخل هم عده‌ای حرف‌های دشمنان را تکرار و خواسته آنها را ترویج می‌کنند.

نورمفیدی بیان کرد: مردم ما به استقلال و عزت و پیشرفت کشور خود علاقه‌مند هستند و برای همین در این انتخابات شرکت خواهند کرد و به دنیا ثابت می‌کنند هرچند در داخل مشکلاتی داریم اما پای نظام و انقلاب ایستاده‌ایم.

وی ابراز کرد: برخی‌ها می‌گویند مسئولان همیشه زمان انتخابات چنین حرف‌هایی می‌زنند، به خاطر این است که دشمن از همان اوایل انقلاب تا کنون به هر نحوی تلاش خود را به کار گرفته تا نظام اسلامی را تضعیف کند و حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی کاهش دهد. وقتی دشمن دست به چنین کاری می‌زند برهمه ما واجب است که در انتخابات شرکت کنیم.

نورمفیدی با تأکید بر انتخاب فرد اصلح گفت: مردم فردی را انتخاب کنند که توانایی رفع مشکلات اقتصادی و معیشت، مسکن، جوانان، گرانی و غیره را داشته باشد و وضعیت کشور را بهبود دهد.

مردم به فردی که دلسوز و پیرو امام جامعه است رأی دهند

آیت‌الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت انتخابات ۲۸ خردادماه اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند مردم را نسبت به انقلاب و نظام اسلامی مأیوس و دلسرد کند و برای همین فشارهای اقتصادی زیادی را به ملت ایران تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه  دشمن هیچگاه دلسوز مردم ایران نبوده و نیست، خاطرنشان کرد: دشمنان چشم دیدن پیشرفت‌ها، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی را ندارند و با هر ترفندی سعی می‌کنند آرامش مردم ایران را بر هم بزنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم نباید فریب دشمنان را بخورند، گفت: با اینکه مشکلاتی به ویژه در بخش‌های اقتصادی داریم اما مردم ما همگی دوست‌دار انقلاب و نظام اسلامی هستند و هزاران هزار شهید را در این راه تقدیم کردند و در این ۴۲ سال هم پای انقلاب ایستاده‌اند.

وی بیان کرد: بنده در بین مردم استان گلستان کسانی را که دشمن و مخالف با نظام اسلام و انقلاب باشند، نمی‌شناسم چون این مردم در همه این سال‌ها وفاداری خود را به این انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب ثابت کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی ضمن دعوت از همه مردم برای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی گفت: هم خودمان به عنوان یک تکلیف دینی و وظیفه ملی در انتخابات شرکت کنیم هم دیگران را برای آمدن در پای صندوق‌های رأی تشویق کنیم. ضمن اینکه مردم باید در انتخاب خود دقت کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند که بیش از دیگران دلسوز مردم بوده گوش به فرمان ولی و امام جامعه باشد.

اهالی رسانه استان گلستان برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای دعوت کرده و تاکید کردند، انتخابات ۲۸ خرداد روز ناامیدی دشمنان خواهد شد.

دعوت اهال رسانه برای حضور حداکثری مردم

 در بیانیه خانه مطبوعات ذکرد؛ انتخابات در کشور ما همواره نماد مردم‌سالاری دینی بوده و هست،ارج نهادن و دخیل کردن آرای مردمی در اداره‌ی امورات کشور یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است.

 متاسفانه از مدت‌ها قبل دشمنان داخلی و خارجی که چشم دیدن اقتدار ایران را در جهان و منطقه نداشته و ندارند با فعالیت‌های سوء فرهنگی به دنبال دلسرد کردن همگان برای حضور در انتخابات هستند.

 امروز ایران ما از یک سو با تهدیدهای فزاینده خارجی و از سوی دیگر با مشکلات اقتصادی و معیشتی و عدم تحقق برخی از اهداف انقلاب در داخل مواجه بوده و در کنار انتخاب دولتی کارآمد برای عبور از بحران‌های پیش‌رو و ترمیم اقتصاد، بیش از همیشه به همدلی، انسجام ملی و مشارکت حداکثری نیازمندیم.

 مردم عزیز و انقلابی باید بدانند هربرگ رای و حضور آگاهانه و با بصیرت آنان در پای صندوق‌ها علاوه بر خنثی‌کردن توطئه‌های اقتصادی و فرهنگی دشمنان، تقویت پایه‌های نظام را به همراه دارد.

 امروز به تعبیررهبر معظم انقلاب آن کسانی که باعث دلسردی مردم در انتخابات می‌شوند یقینا دلسوز آنها نیستند چراکه چاره و علاج برون رفت از مشکلات، انتخاب درست  است نه قهر با صندوق آراء.

خانه مطبوعات استان گلستان به نمایندگی از اهالی رسانه استان از تمام ملت عزیز ایران و هم استانی‌های گرامی دعوت می‌کند تا با مشارکت حداکثری در روز ۲۸ خرداد این روز را روز شکست  اهداف دشمنان و منافقان  داخلی و خارجی  وسرآغاز یک تغییر بزرگ  درجهت تحقق اهداف ملت تبدیل کنند.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان واجد الشرایط رای هستند

استاندار گلستان درباره آخرین تمهیدات برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد اظهار کرد: در ۹۷۱ روستای گلستان انتخابات برگزار می شود و اهمیت روستاها کمتر از شهر نیست چرا که جمعیت روستاهای استان گلستان ۴۷ درصد جمعیت استان است.

هادی حق شناس افزود: یک هزار و ۸۸۴ صندوق اخذ رای برای ریاست جمهوری  در نظر گرفته شده و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یک هزار و ۷۷۴ صندوق در روستاها و شهرهای استان داریم و علت کمتر بودن تعداد صندوق شوراهای اسلامی شهر و روستاها این است که  در برخی از روستاها میزان داوطلبان شوراها به حد نصاب نرسیده و انتخابات شوراها در آن برگزار نمی شود.

وی بابیان اینکه انتخابات از ساعت ۷ صبح روز ۲۸ خرداد آغاز می شود، تصریح کرد: انتخابات می تواند برحسب نظر وزارت کشور تا ساعت ۲۴ تمدید شود و رای گیری از افراد در محل شعبه می تواند تا ساعت دو صبح هم در روز رای گیری تداوم یابد.

حق شناس گفت: تلاش ما بر این است که در روز انتخابات تراکم نداشته باشیم و انتخابات منشاء شیوع ویروس کرونا نشود.

وی به حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان واجد الشرایط رای هستند که از این میزان ۳۲ هزار نفر آنها رای اولی هستند.

حق شناس یادآورشد: حدود ۵۷ درصد در سال ۹۸ مردم استان گلستان در انتخابات مجلس مشارکت داشتند که ۱۳ درصد از میانگین کشوری میزان مشارکت مردم گلستان در انتخابات بیشتر بود و امیدواریم در این انتخابات نیز اینگونه باشد.

وی  ابراز کرد: تمام تلاش ما این بود که عوامل اجرایی انتخابات واکسینه شوند که بخشی از این افراد واکسینه شدند.

استاندار گلستان بابیان اینکه توصیه ما به مردم این است که به واسطه مسائل بهداشتی در صبح به شعب اخذ رای مراجعه کنند، افزود: در گرگان انتخابات به صورت الکترونیک انجام می شود و این مهم به شمارش صحیح آرا کمک می کند.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.