1400-02-08 12:02
1108
0
74363
این احکام منشا قانونی دارند!

آیا انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان گلستان قانونی است؟/ لزوم ورود دستگاه های نظارتی

مدیرکل فعلی راه و شهرسازی گلستان که بر اساس حکم قضایی اهلیت حضور در این جایگاه را به دلیل برخی تخلفات ندارد آیا از نظر قانونی توانایی نظارت بر انتخابات نظام مهندسی گلستان را دارد؟

به گزارش گلستان ما، با اعلام مدیرکل راه و شهرسازی گلستان انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان گلستان باید برگزار شود.

طبق گفته حسین محبوبی اظهار کرد: اقدامات اولیه آمادگی در حوزه معاونت مسکن و ساختمان این اداره کل انجام شده است و احکام اعضای دستگاه نظارت و هیات اجرایی استان ابلاغ شده است.  

وی تصریح کرد: انتخاب اعضای هیات اجرایی استان طبق مفاد ماده ۶۲ آیین‌نامه اجرایی قانون انجام شده است که این ماده تصریح دارد هیأت مذکور با نظارت مسکن و‌شهرسازی به عنوان دستگاه نظارت وظیفه برگزاری انتخابات را بر عهده خواهد داشت.

گفتنی است، برنامه زمان‌بندی و نظام‌نامه انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان‌های نظام کاردانی ساختمان استان که مقرر شده است همزمان با نهمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شود متعاقبا اعلام خواهد شد و انتخابات در هفته سوم مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

اما موضوع از جایی جالب توجه می شود که مدیرکل فعلی راه و شهرسازی استان و برخی از معاونینش به اتهام تصرف غیرقانونی موضوع ماده 598 کتاب تعزیرات و تبانی در معاملات دولتی از اشتغال در سمت های خود ممنوع شدند.

هر چند این حکم در تاریخ 13 بهمن‌ ماه صادر شده و جالب است که هنوز اجرایی نشده اما این سوال مطرح می شود که مدیرکلی که اهلیت حضور در این جایگاه را طبق حکم قضایی ندارد آیا می تواند به صورت قانونی بر انتخابات نظام مهندسی گلستان نظارت داشته باشد و احکام وی منشا قانونی دارند؟

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.