1400-02-04 13:56
563
0
74307
استاندار گلستان خبرداد؛

نگرانی از طغیان کرونا طی هفته های آینده/جزئیات شیوه برگزاری مراسم شب های قدر و عید فطر

حق شناس نسبت به شیب صعودی ابتلا و فوت بیماران کرونایی طی هفته های آینده در استان گلستان هشدار داد.

به گزارش گلستان ما؛ هادی حق شناس ظهر امروز در جلسه ستاد استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری های استان کاهش یافته و به ۸۶ بیمار رسیده است.

وی تاکید کرد:  در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نگران شیب صعودی ابتلا و فوت بیماران کرونایی طی هفته های آینده هستیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان های گمیشان و مراوه تپه در وضعیت زرد، علی آباد کتول، کلاله، آق قلا و ترکمن در وضعیت نارنجی و باقی شهرستان ها در وضعیت قرمز قرار دارند

حق شناس  با بیان اینکه نگرانی در سطح کشور از ورود و شیوع ویروس کرونای هندی وجود دارد، متذکرشد: تمام دستگاه ها مکلف به رعایت شیوه نامه های حضور کارمندان (در شهرهای قرمز یک سوم حضور، در شهرهای نارنجی یک دوم حضور و در شهرهای زرد دو سوم حضور هستند)و با هرگونه تخطی برخورد می شود.

وی بیان کرد: مراکز خرید کلزا، گندم و کارمندان بانک کشاورزی مرتبط با امر خرید محصولات کشاورزی یکی از اولویت های دریافت واکسن در استان هستند

حق شناس خاطرنشان کرد:  تا کنون ۲۳ هزار دز واکسن وارد استان شده که ۱۵ هزار و ۸۰۰ دز تزریق شده و در حال شناسایی گروه هدف سنی بالای ۸۰ سال برای تزریق هستیم

وی اذعان کرد: کمیته کارشناسی اقتصادی در استان جهت بررسی وضعیت تسهیلات ، هزینه های آب و برق اصناف و رفع مشکلات آنان تشکیل می شود.

استاندار گلستان  درباره مراسم شب های قدر و نماز عید فطرهم گفت:  در شهرهای نارنجی و قرمز در فضاهای سر باز مراسمات مذهبی ، نهایتا در مدت زمان ۲ ساعت با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی قابل برگزاری است و در شهرهای زرد و آبی نیز در فضاهای مسقف و با تعداد بیشتر نیز قابل برگزاری است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.