1399-11-05 13:28
631
0
72818
نماینده مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش؛

مهم ترین موضوع شرق گلستان محرومیت و اشتغال جوانان است

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس گفت: استان گلستان در بخش کشاورزی، دامپروری، گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد ولی متاسفانه به دلیل کم توجهی و سوء مدیریت استفاده درستی از این ظرفیت‌ها را نداشته است که سبب بوجود آمدن فقر مردم این منطقه شده است.

به گزارش گلستان ما، رضا آریان پور با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در حوزه انتخابیه بنده، بحث محرومیت و اشتغال جوانان است افزود: علیرغم اینکه استان گلستان در بخش کشاورزی، دامپروری، گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد ولی متاسفانه به دلیل کم توجهی و سوء مدیریت استفاده درستی از این ظرفیت‌ها را نداشته است که سبب بوجود آمدن فقر مردم این منطقه شده است.

وی ادامه داد: بیکاری جوانان تحصیل‌کرده در این استان سبب شده تا به عنوان کارگر به استان‌های مجاور یا به تهران مهاجرت کنند.

آریان‌پور با اشاره به اینکه دو سوم جاده‌های غیرآسفالت روستایی استان گلستان متعلق به حوزه انتخابیه بنده است تصریح کرد: علیرغم وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در زمینه آب، ولی اکثر روستاهای شهرستان‌های مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش دچار کم آبی هستند و در تابستان نیز اکثرا با تانکر آبرسانی می‌شوند.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش عنوان کرد: پایه و اساس اقتصاد استان گلستان، کشاورزی است ولی متاسفانه کشاورزان ما هم در زمان کاشت هم داشت و هم برداشت با مشکل مواجه هستند البته این مشکل مختص چند سال اخیر نیست بلکه سالیان سال است که کشاورزان ما با آن روبرو هستند.

وی بیان کرد: به دلیل عدم وجود سرمایه گذاری در این منطقه متاسفانه صنایع تبدیلی وابسته به کشاورزی و دامپروری رشد چندانی نداشته و ارگان‌های مربوطه نیز برنامه‌ای در این رابطه ندارند. چنانچه مشکلاتی که عرض کردم رفع گردد شاهد اشتغال جوانان منطقه خواهیم بود که در این صورت از میزان مهاجرت این قشر به سایر استان‌ها و تهران، کمتر خواهد شد.

آریان‌پور در خصوص وضعیت اینترنت در حوزه انتخابیه خود گفت: وضعیت آنتن‌دهی در مراکز شهرستان‌ها مطلوب است ولی با توجه به کوهستانی بودن منطقه ما، دانش‌آموزان اغلب روستاها نتوانستند از اینترنت و سیستم شاد استفاده کنند و برای آنتن دهی مجبورا به بالای تپه یا بلندی‌ای بروند تا بتوانند از اینترنت استفاده کنند،  البته اقداماتی در این خصوص انجام شده است که اخیر چندین دکل در چند روستا نصب شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.