1399-09-27 00:37
449
0
72112
در نشست بررسی ظرفیت هابرای ایجاد منطقه آزاد اینچه برون عنوان شد؛

ایجاد منطقه آزاد در گلستان حامی تولید و صادرات است / زدودن غبار محرومیت از استان با تصویب این طرح

در نشست بررسی ظرفیت هابرای ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، ایجاد این منطقه آزاد را در گلستان حامی تولید و صادرات عنوان و تاکید شد؛ گلستان در پی ایجاد منطقه ازاد تجاری با رویکرد صنایع تبدیلی است.

به گزارش گلستان ما؛ هادی حق شناس در جلسه جمع بندی سفر نماینده مردم تهران و نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: منطقه آزاد اینچه برون گلستان می تواند سکوی پرش صادرات استان و کشور باشد و بخش عظیمی از تولیدات استان و کشور را به صورت خام یا فراوری شده به کشورهای آسیای میانه و تحت پیمان اوراسیا ارائه کند.

وی افزود: لایحه منطقه آزاد اینچه برون تا کنون دو بار در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و پس از رد آن در شورای نگهبان در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و مجمع هم با اعزام اکیپی به استان موضوع را مورد بررسی قرار داد و خوشبختانه نگاه نسبت به ایجاد منطقه آزاد در گلستان مثبت است.

استاندار گلستان تصریح کرد: ایران پیش از انقلاب تنها در پیمان اقتصادی اکو حضور داشت اما در حال حاضر علاوه بر آن تحت پیمان اوراسیا هم قرار گرفته و خوشبختانه بسیاری از اقلام قابل مبادله در این پیمان در گلستان تولید می شود و امکان صادرات آن پس از فراوری از طریق منطقه آزاد اینچه برون وجود دارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر سالانه بیش از پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در گلستان تولید می شود که کشورهای حوزه اوراسیا و آسیای میانه می توانند مشتری صادرات آنها باشند.

حق شناس بیان کرد: منطقه آزاد اینچه برون در واقع در حیطه نسل جدید مناطق آزاد در کشور قرار می گیرد و کاملاً با اهداف مورد نظر قانونگذار در خصوص مناطق آزاد انطباق دارد.

وی خاطر نشان کرد: همراهی نمایندگان مجلس در تصویب لایحه منطقه آزاد اینچه برون قابل تقدیر است و امیدواریم در ادامه و پس از تایید مجمع تشخیص مصلحت نظام با وجود این نگاه مثبت شاهد تسریع در اجرایی شدن آن باشیم.

همچنین در این جلسه احسان خاندوزی اظهار کرد: مطابق بند ۱۱ سیاست های اقتصاد مقاومتی هدف مناطق آزاد باید کمک به تولید و توسعه صادرات باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اراده نمایندگان مجلس تحقق این اصل در مورد مناطق آزاد است و خوشبختانه ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی در گلستان حامی تولید و صادرات است و بر خلاف برخی مناطق آزاد پیشین در راستای سیاست های کلان اقتصادی قانون گذار است و می تواند زمینه جهش تولید و توسعه صادرات را فراهم آورد.

ایجاد منطقه ازاد تجاری غبار محرومیت از سیمای گلستان می زداید

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای  اسلامی هم در نشست بررسی ظرفیت های منطقه  آزاد پیشنهادی اینچه برون گفت: ایجاد منطقه ازاد اینچه برون غبار محرومیت از سیمای گلستان می زادید.

وی  با بیان اینکه  منطقه ازاد اینچه برون موجب کاهش بیکاری گلستان می شود.، متذکرشد:این تصمیم تاریخی به پایداری در برابر تهدیدها و شکوفایی منطقه می انجامد.

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امنیت مرزی اینچه برون از آن بعنوان استراتژیک ترین نقطه مرزی یاد کرد وافزود: تمام زیرساخت ها  در منطقه اینچه برون فراهم است  که با تصویب و ایجاد منطقه آزاد تجاری  امار بیکاری گلستان  کاهش می یابد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.