1394-07-22 19:57
1539
0
22037
معاون اداره کل استاندار گلستان:

۱۶۶ محصول از ۱۱۸ واحد تولیدی شرق استان پروانه استاندارد دارند

معاون اداره کل استاندارد استان گلستان: ۱۶۶ محصول از ۱۱۸ واحد تولیدی در شرق استان گلستان دارای پروانه استاندارد می باشند که از این میان ۶۳ محصول متعلق به گنبدکاووس است.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، داوود مزیدی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: استاندارد مقوله ای فراسازمانی است و به یک اداره مربوط و محدود نمی شود و ضروری است تا سازمانهای دیگر در ترویج فرهنگ استاندارد همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

مزیدی با اشاره به اینکه بسیج همگانی ارگان ها و سازمان ها در راه ترویج فرهنگ خرید کالای با آرم استاندارد لازم است اذعان کرد: در راستای آموزش فرهنگ سازی در خرید کالای منطبق با علائم استاندارد با تمام دستگاههای اجرائی در زمینه ترویج و آموزش علائم استاندارد مکاتبه و اهمیت این موضوع مطرح شده است.

وی آموزش و پرورش را دارای ظرفیت بالایی در اشاعه فرهنگ استفاده از کالاهای منطبق بر استاندارد دانست که در این زمینه تا کنون همکاری و تعامل خوبی را با اداره استاندارد داشته است.

معاون اداره کل استاندارد گلستان همچنین با تاکید بر نقش نظارتی سازمان استاندارد افزود: سیاست سازمان استاندارد بر این است که تولید کننده با خوداظهاری در چهارچوب تعریف شده قدم بردارد و سازمان در این زمینه نظارت و بازرسی های خود را داشته باشد.

وی اذعان کرد: اداره استاندارد گنبد به صورت نامحسوس از واحد تولیدی و عرضه کننده کالا بازرسی و نمونه برداری می کند که در صورت رعایت نشدن استانداردهای مصوب به واحدها متخلف اخطار و تذکر داده می شود.

معاون اداره کل استاندارد استان گلستان هدف از فعالیت اداره استاندارد را تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی،تعریف ضوابط، معیارها و چهارچوب هایی برای ارائه خدمت به تولید یک محصول را از وظایف این اداره دانست و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و همچنین کنترل کیفی کالاهای وارداتی در راستای حمایت از مصرف کنندگان را از وظایف سازمان برشمرد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به شهربازی های شرق استان اشاره کرد و گفت: از ۱۴ شهربازی موجود در شرق استان ۶ واحد تائیدیه فنی اخذ کرده اند.

مزیدی در ادامه بر ضرورت حمایت از حقوق مصرف کننده توسط سازمان استاندارد تاکید کرد و افزود: مردم در استفاده از وسایل با علامت استاندارد توجه کنند و با ارسال پیامک به سامانه اداره کل استاندارد می توانند از محصول مورد نظر ثبت شکایت کنند که ضرر و زیان آنها قابل پیگیری و ردیابی است.

صدور۷۷ گواهی تائید فنی آسانسور در ۶ ماه اخیر

سرپرست اداره استاندارد شهرستان گنبدکاووس با بیان این مطلب که در ۶ ماهه اخیر هفتاد و هفت گواهی تاییده آسانسور در شرق استان گلستان صادر شده گفت: مالکین از شرکت های نصاب آسانسوری معتبر استفاده کنند،که در صدور تاییده آسانسور بعد از نصب دچار مشکل نشوند.
همچنین معاون اداره کل استاندارد گلستان در خصوص اخذ تاییده آسانسور از سوی مالکین ساختمان ها گفت: آسانسور قبل از دریافت پایان کار باید از سوی شرکت های بازرسی تایید شده و سپس با ارسال مجوز به شهرداری جهت صدور پایان کار اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: شرکت‌هایی از سوی اداره استاندارد معتبر هستند که دارای پروانه بهره برداری مونتاژ از سازمان صنعت و معدن،تجارت بوده و باید اطلاعات خود را در سیستم سامانه ثبت کنند.

گفتنی است اداره استاندارد گنبدکاووس تنها اداره شهرستانی اداره کل گلستان است که در شرق استان به صدور تاییده ایمنی،کیفیت آسانسور،آزمون تنظیم وسایل سنجش سبک و سنگین را پوشش می دهد که در مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهوری به منظور تسهیل و تسریع در عملکرد خدمت رسانی به تولید کنندگان افتتاح شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.