1394-07-22 10:59
1159
0
22017
محمدجواد نظری مهر:

وضعیت خلیج گرگان نگران کننده است/ با گذشت 10ماه از سفر ریاست جمهوری،هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است

عضو مجمع نمایندگان گلستان گفت: وضعیت خلیج گرگان به دلیل عدم توجه مسئولان و انجام اقدامات عملیاتی روز به روز بدتر می شود.

به گزارش گلستان ما، محمدجواد نظری مهر، نماینده کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه ارتباطی خلیج گرگان به دریای خزر، کانال های آبرسان بوده که سال هاست به دلیل شدت رسوبات مسدود شده است.

وی افزود: قطع شدن این ارتباط، خلیج گرگان را که از اهمیت زیستی بالایی برخوردار است تبدیل به مرداب می کند.

نظری مهر تصریح کرد: با اینکه بارها در این مورد هشدار داده شده متأسفانه اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.

وی گفت: کانال های خوزینی و چوپاقلی هرچه سریعتر باید لایروبی شوند، هرچند ممکن است تأمین اعتبار اجرای آن از طریق منابع استانی امکانپذیر نباشد، مسئولان باید به دنبال جذب اعتبارات ملی برای بهبود وضعیت این خلیج باشند.

نماینده غرب گلستان با بیان اینکه خلیج گرگان، تنها خلیج ایرانی دریای خزر تصریح کرد: در همه جای دنیا، مسئولان به دنبال ساختن دریاچه های مصنوعی و آرام هستند تا گردشگر جذب کنند و میلیاردها تومان هزینه می کنند.

وی بیان کرد: این در حالیست که ظرفیت بزرگی مانند خلیج گرگان وجود دارد اما بلا استفاده باقیمانده است.

نظری مهر اظهار کرد: این خلیج می تواند با جاذبه های طبیعی که دارد با حذف آلودگی ها و جلوگیری از ورود آلاینده ها به آن، در کنار جزیره آشوراده تحول بزرگی را در زمینه گردشگری استان سبب شود.

وی با اشاره به روند اجرای طرح گردشگری در جزیره آشوراده هم گفت: پیگیری های زیادی انجام شده و مجوزهای آن نیز اخذ شده است. با اینکه از زمان سفر رئیس جمهور به استان و دستور ویژه دکتر روحانی مبنی بر اجرای طرح های گردشگری در جزیره آشوراده، حدود ده ماه می گذرد اما هنوز اقدام عملی انجام نشده است./شبستان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.