1394-07-22 04:52
1938
0
21989
حجت الاسلام حقی خبر داد:

کاهش بسیار چشمگیر ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح مناطق ییلاقی گرگان/ مجوز معدن شیرین آباد از 20 هکتار به 4 هکتار تقلیل یافت

دادستان مرکز استان گلستان با اشاره به کاهش بسیار چشمگیر ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح مناطق ییلاقی گرگان عنوان کرد: در حال حاضر رای قطعی قابل اعتنای معطل نداریم .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام وامسلمین سید مصطفی حقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در سی و هفتمین جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت المال استان گلستان افزود : شوراهای تامین شهرستانها نباید با ملاحظات خاص خود مانع از اجرای آراء قطعی گردند.

حقی تصریح کرد: این شورا باید به اجرای این احکام اهتمام ورزیده و از اجرا آن پشتیبانی نمایند زیرا ادامه زندگی بسیاری از ساکنان استان به زمینهای کشاورزی و مراتع آن وابسته بوده و تعلل در این زمینه پیامدهای زیادی را به همراه خواهد داشت .

دبیر شورای حفاظت از حقوق بیت المال در بخش دیگری از مطالب با اشاره به ضرورت جلوگیری از صید غیر مجاز ماهیان خاویاری ، خواستار تعامل بیشتر نهادهای متولی در جهت کاهش ورود صیادان غیر مجاز به دریا و حفظ و حراست از ذخایر ارزشمند آبی استان گردید .

حجت الاسلام حقی با اشاره به اینکه از ظرفیت بزرگان و علمای شهرها و روستاهای مجاور دریا در حوزه فرهنگی استفاده شود،خاطرنشان ساخت : کلیه دادستانهای شهرستانهای استان بر طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مانع از خرید و فروش و یا تردد قایقهای موتوری غیر مجاز جلوگیری کنند .

وی افزود :در این زمینه خلاء قانونی وجود نداشته و در صورت عمل صحیح به قانون بخش مهمی از این معضل مرتفع می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حقی در ادامه این جلسه با اشاره به کاهش بسیار چشمگیر ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح مناطق ییلاقی گرگان عنوان کرد: در حال حاضر رای قطعی قابل اعتنای معطل نداریم و در منطقه زیارت نیز به دنبال تدوین طرح جامعی می باشیم تا عرصه را بر متخلفین و سود جویان تنگ تر نموده و از ساخت و سازهای غیر مجاز احتمالی جلوگیری نماییم.

دادستان مرکز استان با اشاره به وضعیت مجوز معدن شیرین آباد علی آباد اعلام کرد: دامنه فعالیت این معدن از بیست هکتار به چهار هکتار تقلیل یافته و بهره برداری از آن نیز با نظارت دقیق اداره منابع طبیعی و محیط زیست خواهد بود تا از هرگونه آسیب به طبیعت جلوگیری و به محض مشاهده هرگونه تخریب ، دستگاههای متولی وارد عمل شده و از ادامه کار آن ممانعت به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.