1394-07-21 11:05
1044
0
21935
نماینده مردم شرق گلستان در گفتگویی تفصیلی:

خط آهن گرگان - خراسان از شمال کلاله می گذرد / برقراری پروازهای فرودگاه کلاله همت استانی می طلبد

نماینده چهار شهرستان شرق استان گلستان گفت: راه آهن گرگان – خراسان پس از عبور ازشمال شهر کلاله و با عبور از شهر فراغی ، به خراسان متصل می شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاله خبر ، شما را به خواندن گفتگوی تفصیلی خبرنگار ما با عبدالکریم رجبی نماینده چهار شهرستان شرق استان گلستان دعوت می کنیم.

این روزها شاهد رایزنی هایی برای برقراری پروازهای فرودگاه کلاله بودیم، نتیجه این رایزنی ها به کجا ختم شد.

رجبی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: یکی از دغدغه های ما فراهم کردن زیرساخت توسعه در شهرستان بود که یکی از این زیر ساخت ها فعال شدن فرودگاه کلاله است که می تواند در ایجاد رونق اقتصادی منطقه بسیار مفید باشد.

وی ادامه داد: همانطور که می دانید با پیگیری های انجام شده چند نوبت پرواز برقرار شد اما هر بار به بهانه ای شاهد  تعلیق این پروازها بودیم و از آن موقع پیگیر جدی موضوع شدیم و جلسات متعدد با وزیر و مسئولان هواپیمایی برگزار شد که در دو جلسه هم مسئولین شهرستان از جمله فرماندار، ریاست شورای اسلامی شهر، مدیر کل و رییس فرودگاه شهرستان نیز حضور داشتند.

اخیراً در نتیجه پیگیری ها و بازدید مدیر عامل شرکت پویا ایر از فرودگاه مقرر شد که پرواز توسط این شرکت انجام شود و برنامه پرواز شنبه و دوشنبه برنامه ریزی شد و توافق شد که یک پرواز هم به زاهدان صورت گیرد و بحث های چند ساعته برای قیمت و چارترینگ آن صورت گرفت که نهایتا قرار شد از طریق چارترینگ یکی از شرکت های محلی این کار صورت گیرد که فرماندار و رئیس فرودگاه پیگیر این موضوع هستند.

 رجبی گفت: از استاندار گلستان هم تقاضای حمایت در این خصوص را داریم  تا هر چه زودتر پرواز این فرودگاه برقرار شود همچنین از همه هم استانی های گرامی به ویژه همشهری های عزیز در کلاله و شهرهای مجاور خواستار کمک در این خصوص هستیم و آنها می توانند سفرهای خود را از این فرودگاه انجام دهند.

وی تاکید کرد: انشا الله بعد از از سرگیری پروازها در مورد تعدیل قیمت ها نیز پیگیری خواهیم کرد.

همانطور که مستحضر هستید، عملیات اجرایی ساخت خط راه اهن گرگان – خراسان در اینده نزدیک رقم می خورد. آیا مردم کلاله نیز به عبور این خط از کلاله امیدوار باشند؟

نماینده مردم کلاله در مجلس شورای اسلامی در این خصوص نیز افزود: راه آهن گرگان – گنبد - کلاله مشهد یکی از پروژه های مهم کشور و استان در جهت توسعه و اشتغال زایی به ویژه در شرق استان است و در سفر رئیس جمهورنیز بر شروع این پروژه تاکید شد و قرار بود در هفته دولت کلنگ زنی شود اما این کار صورت نگرفت.

وی ادامه داد: از وزارت و دولت پیگیر هستیم و بارها در تذکرات و نطق ها بر این نکته تاکید شد و طبق آخرین اطلاعات، پیمانکار انتخاب شده و امیدوارم انشاءالله هر چه زودتر عملیات آن از گرگان شروع شود.

رجبی یادآور شد: این خط راه آهن پس عیور از شمال کلاله با عیور از شهر فراغی به خراسان شمالی وصل می شود. با این پروژه قدم بسیار بزرگی برای توسعه شرق استان در همه زمینه ها برداشته خواهد شد و منطقه آزاد اینچه برون بدون تکمیل این پروژه کارایی حداکثری نخواهد داشت.

یکی دیگر از موضوعات مطرح در استان، سد چایلی است. این پروژه در چه مرحله ای است؟

رجبی گفت: سد چایلی یکی از پروژه های مهم استان در حوزه توسعه و اشتغال زایی است که با شروع این پروژه حدود 700 نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی اظهار داشت: شرکت ایول به عنوان شرکت پیمانکار انتخاب شده است و منتظر ابلاغ مجوز ازسوی سازمان محیط زیست کشور هستیم و این مهم در استان مورد تایید قرار گرفته است.

رجبی افزود: اعتبار برآورد شده برای ساخت این سد 250 میلیون متر مکعبی، 2300 میلیارد است که از طریق اعتبارات مرزی و فاینانس تامین خواهد شد.

همانطور که می دانید جوانان این منطقه با مشکل اشتغال دست و پنجه نرم می کنند، وضعیت شهرک های صنعتی کلاله را چگونه می بینید؟ آیا جوانان این منطقه می توانند به استفاده از این ظرفیت ها امیدوار باشند؟

این نماینده در پاسخ به این سوال تصریح کرد: شهرک های صنعتی شرق استان ظرفیت خوبی برای اشتغال است و زیر ساخت آن آماده می باشد و اخیرا در شهر فراغی مجوز ایجاد یک ناحیه صنعتی گرفته شد که مطالعات و نقشه برداری آن انجام شده و مراحل نهایی خود را طی می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان کلاله به علت قرار گرفتن در منطقه محروم از امتیازات ویژه سرمایه گذاری مانند 20 سال معافیت از پرداخت مالیات، تنفس 5 ساله بازپرداخت تسهیلات و در صد پایین تسهیلات پرداختی( که سال گذشته در کمیسیون اقتصادی تصویب شد) برخوردار است؛ در این راستا سفر معاون اقتصادی وزیر صنعت به شهرستان در جهت مشارکت دولت در سرمایه گذاری صورت گرفت و سرمایه در گردش نیز در این سفر برای پرداخت به واحدهای صنعتی تصویب شد.

پروژه ساخت بیمارستان 32 تخت خوابی مراوه تپه و 24 تخت خوابی گلیداغ در چه مرحله ای است؟

رجبی در پاسخ گفت: تاسیس بیمارستان 32 تختخوابی مراوه تپه و 24 تختخوابی گلیداغ مراحل سطح بندی خود را در استان طی کرده و در انتظار طرح در کمیسیون 215 دولت براي دریافت ردیف بودجه می باشد. پیگیرهستم تا پایان سال انجام شود اما تا آن زمان یک مرکز درمان بستر در مراوه تپه و مرکز درمانی و تسهیلات زایمان در گلیداغ، خدمات درمانی به مردم ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.