1394-07-20 19:15
1375
0
21924
مدیر سایت خبری شاهد فردا :

شورای مشورتی جوانان استان خروجی خاصی نداشت / بی اهمیت جلوه دادن مشارکت جوانان، موجبات ناامیدی از دولت تدبیر و امید خواهد شد

بازنشر یک یادداشت در پی استعفای برخی مشاورین جوان فرمانداری ها در استان گلستان؛ آیا بهتر نیست سیاستگذاران در جلسات راهبردی خود به جای سیاست ورزی نادرست بدنبال استفاده از امکانات و توانمندی های جوانان باشند؟

به گزارش گلستان ما به نقل از شاهد فردا، پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کسی انتظارش را نداشت در بدو امر و شروع بکار این دولت در این حد به مشارکت حداکثری جوانان از طیف ها و اقوام مختلف در تصمیم سازی ها اعتماد و بها داده شود، بخصوص نشانه های این اعتماد به جوانان در ادامه بیشتر مشهود می شد.

این امر تا جایی پیش رفت که مشاور جوان استاندار گلستان در بسیاری از جلسات رسمی و غیر رسمی و همچنین در محافل عمومی و خصوصی، گلستان را پیشقراول استان های کشور در اهمیت دادن به جوانان به خصوص اقوام مختلف می دانست، که البته به نظر می آید تشکیل مجمعی به نام «شورای مشورتی جوانان استان» از سوی حوزه مشاور جوان استانداری به ظاهر مفید می آمد اما در باطن چیز دیگری نمایان می نمود.

تاکنون خروجی خاص و تاثیرگذاری حاصل نشده است جز اینکه از تعداد مدعوین این مجمع به مرور کاسته می شود، نمونه کمرنگ شدن ماهیت این مجمع را می توان به تشنج کشیده شدن یکی از این جلسات مجمع اشاره کرد که یکی از حاضرین از عملکرد شورا رضایت نداشته و تشکیل این چنین مجمعی را بی فایده خواند و بیشتر رسانه های سیاسی و اجتماعی این مساله را پوشش خبری دادند.

از پرداختن به سیاست ها و سیاستگذاری های شورای مشورتی جوانان استان گلستان که زیر مجموعه استانداری گلستان می باشد که بگذریم می رسیم به کناره گیری محسن کوهساریان و امیرهادی سندگل دو عضو شورای مشورتی از این مجمع و استعفای مشاوران جوان فرمانداری های علی آباد کتول، بندرگز و رامیان که طی چند روز اخیر در رسانه ها بسیار به آن پرداخته شده است اما این مشاوران مستعفی در حال حاضر درخصوص علت استعفای خود سکوت اختیار کرده اند.

حال سوال اینجاست واقعاً ماهیت اینگونه سیاست ورزی و دعوت جوانان به این مجامع به چه منظور است؟

به نظر می رسد سیاستگذاران این جمع نیز استفاده این چنینی از این جوانان فعال بویژه اقوام را صرفاً جهت استفاده از «برگ اقوام» در انتخابات می دانند تا در آینده با خوشبینی به ماحصل و نتیجه کار در انتخابات های مختلف نگاه کنند!

آیا بهتر نیست روسای مجامع، اتحادیه ها، احزاب و گروه های مختلف در استان تکلیف خود را با اینگونه سیاست ورزی های غلط روشن نمایند؟

آیا بهتر نیست سیاستگذاران در جلسات راهبردی خود به جای سیاست ورزی نادرست بدنبال استفاده از امکانات و توانمندی های جوانان در استان باشند؟

قطعاً ادامه این روند و بی اهمیت جلوه دادن مشارکت جوانان، موجبات یاس و نامیدی از دولت تدبیر و امید را فراهم خواهد کرد و این مساله یقیناً به صلاح سیاسیون استان نخواهد بود.

نگارنده نگران عدم دعوتش در جلسات اخیر در این مجمع نبوده و نیست و انصراف خود را نیز از حضور در این مجمع اعلام نموده است، اما توصیه می کند بهتر است در تصمیمات خصوصی خود تجدیدنظری جدی را اعمال نمایید.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.