1394-07-20 07:23
1509
0
21881
حواشی سفر رئیس جمهور به استان مازندران؛

از شاد شدن دل چاپخانه ها تا سواستفاده از کودکان بهزیستی برای استقبال از رئیس جمهور + تصاویر

در پی سفر رئیس جمهور به استان مازندران مردم معتقدند که اگر آقای رئیس جمهور در سفر خود به مازندران، مشکلات جدی این استان را حل نکند، پس چه کسی و در چه زمانی خواهد توانست انتظارات مردم این استان را برآورده سازد؟! و این اعتقاد مصادف شده است با عملکرد های تامل برانگیزی برای استقابل از رئیس جمهور آن هم از سوی ستادی به نام "ستاد استقبال مردمی ".

به گزارش گلستان ما به نقل از بلاغ، در پی سفر 12 ساعته بیستم مهر ماه دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به استان مازندران «همان استانی که مردمانش حائز بیشترین درصد آرای سال 92 در بین دیگر استان‌های کشور به وی بودند»، برکاتی عظیم برای چاپخانه‌ها چه بنری و چه کاغذی، داشته است.

«ستاد استقبال مردمی!!!» که اصلا معلوم نیست چگونه تشکیل شده است، اقدام به چاپ بنرها و پوسترها در سطح انبوه در مازندران کرده است.

بیشتر ادارات هم زحمت نصب بنرها را مقابل ساختمان خود کشیده‌اند؛ فضای شهر ساری را طوری بنرها فرا گرفته‌اند که در برخی از نقاط شهر، فواصل بنر فقط به یک گام می‌رسد.









 
 
 

 
کودکان بهزیستی ساری؛ ابزار سیاسی‌بازی و خودشیرینی‌ بعضی‌ها در سفر رئیس جمهور
 
روز شنبه دو روز قبل از اینکه رئیس جمهور و تیم همراه در استان حضور یابند، برخی افراد تلاش دارند که خودشیرینی را در حق رئیس جمهور تمام کرده و حتی از کودکان یتیم و معصوم هم برای رسیدن به مقاصد نه‌چندان خوب خودشان استفاده کنند.

راه انداختن کارناوال از بهزیستی مرکز استان مازندران تحت عنوان ما هم مثل بزرگ‌ترها منتظر ورودتان هستیم، خطاب به رئیس جمهور از اقدامات بسیار بدیهی است که نمونه‌اش در استان مازندران دیده شد.


متولیان برگزارکننده این کارناوال با در اختیار قرار دادن «پرچم ما هم مثل بزرگ‌ترها منتظر ورودتان هستیم» دین سیاسی‌کاری خودشان را با همراه کردن باالاجبار کودکان ادا کردند تا هم مبادا در تقسیم پست و مقام جا بمانند و انگ عدم حمایت از دولت به آنها بچسبد و در لیست سیاه دریافت مقام و منصب قرار بگیرند.


روز جهانی کودک مربوط به کودکان هست، کودکانی که سرشار از عاطفه پاک و بی‌آلایش که در آن هیچ‌گونه رنگ و لعابی وجود ندارد، روح کودک صاف مثل آیینه است این اقدام مسئولان بهزیستی که ظاهراً قرار است در روزهای آینده نیز ادامه یابد با هیچکدام از برنامه‌های روز جهانی کودک سنخیت ندارد که از عواطف و احساسات کودکانه برای پیگیری مناسب سیاسی که روح کودکان با آن هیچ‌گونه آشنایی ندارد، هم‌نوا شود.


استفاده ابزاری از کودکان در حوزه سیاسی اقدام نامأنوس با روز جهانی کودک هست.

معصومه فلاح معاون بهزیستی ساری با بیان اینکه هدفت از برگزاری این راهپیمایی را آشنایی کودکان از سفر رئیس جمهور به مازندران عنوان کرد، گفت: در این راهپیمایی سعی شد برای کودکان در راستای حضور در مراسم ملی و استقبال از رئیس جمهور فرهنگ‌سازی شود.


واقعاً جای سئوال اینجاست که در همه حوزه‌ها فرهنگ‌سازی انجام‌شده و فقط در این حوزه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم، واقعاً جای سئوال اینجاست که اگر کودکان در مراسم استقبال از رئیس جمهور حضور نداشته باشند، چه اتفاقی می‌افتد و اصلاً حضور داشته باشند، چه فرهنگی قرار است بیاموزند که این طور مسئولان سعی دارند از هر موضوع ولو سیاسی به‌نام فرهنگ‌سازی استفاده کنند.

روزی مسئولی تربیتی در استان مازندران اعلام کرد که آموزش و پرورش در استان جای سیاسی‌کاری نیست، آن روز از این صحبت با توجه به سبقه سیاسی بودن این مدیر سعی کردیم قضیه را چندان جدی نگیریم ولی امروز وضعیت به سمتی رفت که حتی از کودکان مهدهای کودک نیز استفاده ابزاری برای سیاست می‌شود.

شکی نیست که باید برای استقبال از رئیس جمهور همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی و غیرسیاسی حضور داشته باشند ولی نه حضور در مراسم بدرقه از رئیس جمهور به شرط تعطیل شدن مدارس، ادارات و حتی استفاده ابزاری از کودکان مهدهای کودک ما همه خودمان را برای استقبال از رئیس جمهوری انقلاب اسلامی ایران آماده می‌کنیم ولی متولیان امر کمی در این حوزه احساسات را کنار گذاشته و از هر حربه برای جمع کردن جمعیت برای سخنرانی رئیس جمهور استفاده نکنند چون خود دولت هم راضی به این امر نیست.

دستور پیامکی مسئولان برای حضور مینی بوسی و اتوبوسی مردم در استقبال از رئیس جمهور

شنیده‌ها از آن حکایت می‌کند که در پس سفر رئیس جمهور به مازندران برای آنکه بتوانند جمعیت بیشتری را در استادیوم شهید متقی ساری دور هم جمع کنند به شیوه‌های متفاوتی توسل کرده‌اند.

بر اساس این شنیده‌ها، یکی از این شیوه‌های جمع‌آوری هوادار دولت اعتدال، پیامک مدیران استانی به برخی از اعضای ذی‌نفوذ خود در روستاها است که خواستار اعزام مردم در قالب یک کاروان مینی‌بوسی از هر روستا هستند.

به گفته منابع آگاه، ترس از عدم حضور پرشور مردم در ساری موجب شده است تا مسئولان دولتی در استان و شهرستان دست به دامن مردم شوند و در لنزهای دوربین شور و شوق زیادی از حضور دولت اعتدال ایجاد شود.

بر اساس این شنیده‌ها به برخی از مسئولان محلی نیز تاکید شده است تا از زمان حرکت از شهرستان و حضور در ساری تصاویری تهیه شود تا تائیدی بر صحت حضورشان در آن مراسم باشد.

همچنین به گفته منابع آگاه برخی از مسئولان دولتی در فریدونکنار به ادارات و نهادهای این شهرستان برای پررنگ جلوه دادن حضور هیئت دولت در مازندران دستور داده‌اند تا بنرهایی با عنوان «ستاد استقبال مردمی» در فریدونکنار نصب شود.

با توجه به هزینه‌های بسیار زیادی که در مازندران و فریدونکنار برای نصب بنر خوش‌آمدگویی و عرض ارادت به دولت صورت گرفته است، باید دید حضور هیئت دولت در استان مازندران و به ویژه فریدونکنار چه تاثیری بر روند خدمت‌رسانی و رشد، پیشرفت و آبادانی این شهرستان می‌گذارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.