1394-07-20 14:30
3718
4
21860
پس از گذشت 20 ماه از دفن شهدای گمنام؛

تداوم بی‌توجهی مسؤلین به مقبره شهدای گمنام «مینودشت» / کیسه‌شنی و داربست؛ تمام سهم شهدا از آرامگاهشان

با گذشت مدت قابل توجهی از زمان تدفین سه شهید گمنام در تپه نورالشهدای مینودشت هنوز هیچ اقدامی برای فضای سازی این مکان صورت نگرفته و مقبره‌ی این شهیدان در فضا و مکانی نامناسب به سرمی‌برد.

به گزارش گلستان ما به نقل از خبرگزاری دانشجو، اسفند ماه ۹۲ بود که پیکر سه شهید گمنام با حضور جمع کثیری از مردم و دانشجویان در شهرستان مینودشت تشیع و تدفین شد که هنوز بعد از این مناسبت و گذشت مدت‌ها، مقبره‌ی این شهیدان در فضا و مکانی نامناسب به سر می‌برد.

فضاسازی با کیسه‌های ماسه و نصب داربست با سقفی ایرانتی، تمام اقداماتی‌ست که تا کنون در مزار شهدا صورت گرفته و گفته می‌شود همین امکانات نیز طی پیگیری‌های سخت و همت بسیج دانشجویی و جوانان داوطلب شهرستان مینودشت در این مکان استفاده شده است.

مزار این شهیدان که به تپه‌ی نورالشهدا معروف است در مسیر دانشگاه آزادمینودشت قرار دارد اما این مکان از همان ابتدا تا کنون با مشکل مواجه است.

زمین این مکان مقدس همچنان در اختیار مالک آن قرار دارد که همین امر مانع ساخت بنایی در خور شأن شهیدان شده است، مالک زمین برای این کار خود دلایلی دارد و مدعی شده که مسئولان در قبال واگذاری این زمین قول‌هایی به وی داده بودند که هنوز به آن عمل نکرده‌اند.

خبرگزاری دانشجو تصمیم دارد به درخواست جمعی از دانشجویان و مردم، پیگیری‌هایی در این خصوص انجام دهد، در اولین اقدام به سراغ محسن صبوری مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهدای گمنام شهرستان‌های مینودشت،گالیکش،کلاله و مراوه تپه رفتیم.

صبوری در ابتدا با بیان این عبارت که «ما شرمنده‌ی این شهداییم» گفت: این مکان اصلا در خور شأن و منزلت این شهیدان نیست.

مسئول بسیج دانشجویی مینودشت ادامه داد: مشکل نورالشهدا مکانش است و به همین دلیل کارگروهی با ریاست معاون فرمانداری شهرستان مینودشت برای پیگری این مسئله تشکیل شده بود و تا جایی که من اطلاع دارم با مالک زمین تپه نورالشهدا در حال رایزنی هستند تا رضایت وی را کسب کنند.

وی تصریح کرد: قبل از تدفین شهدا طی قول‌های مسئولین قرار شد زمین‌های اطراف مالک زمین، تغییر کاربری داده شود که این گونه نشد و کار در مراحل اداری خود باقی ماند و باعث شد این مشکلات به وجود بیاید.

مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهدای گمنام به حضورش در یکی از جلسات این کارگروه که چند ماه پیش برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: در آن جلسه بیشتر در رابطه با مراسم‌های یادبودی که قرار بود در آن مکان برگزار شود صحبت شد و بحثی درباره‌ی مشکل تپه نورالشهدا نبود.

صبوری اظهار داشت: تا جایی که می‌دانم به مالک زمین چند پیشنهاد داده‌اند و او هم احتمالا قبول نکرده  زیرا قرار بود تا پایان شهریور مشکل حل شود ولی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی تاکید کرد: برای آن مکان هنوز هیچ اقدامی نشده و مسولین هم با بهانه‌هایی که دارند اعلام کردند هر وقت مالک زمین رضایت داد در آن مکان کار بزرگی انجام می‌دهیم.

مسئول بسیج دانشجویی شهدای گمنام مینودشت ادامه داد: ما پیشنهاد کردیم قبل از تایید مالک زمین هم اقدامات محدودی انجام شود و بر همین اساس بسیج دانشجویی برای طرح موقت فضا سازی درخواست بودجه کرد اما متاسفانه موافقت نشد.

صبوری همچنین بیان کرد: اگر پیگیری‌های بسیج نبود سقف و داربستی هم در آن مکان وجود نداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در همه‌ی روزهای هفته ما شاهد حضور طیف گسترده‌ای از مردم در تپه نورالشهدا هستیم و همه این ها به خاطر جذبه این شهیدان است.

گزارش: مسعود ملکیان

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

محمد

سلام . مقصر شهردار و شورای شهر هستند که تا الان نتوانسته اند تغییر کاربری ملک فوق را بگیرند .میدونی چرا ؟ چون مردم در انتخاب اعضای شورا اشتباه کردند و شورا هم در انتخاب شهردار .

0
0
پاسخ
1394-07-20 07:59
سرباز گمنام

به نظر من همه باهم باید تلاش کنیم تا این موضوع به سر انجام برسه. متاسفانه مسئولین شهرستان محافظه کاری در پیش گرفته اند و کسی حاضر نیست از خودش هزینه کند. باید دانشجویان و خانواده های شهدا و همه علاقه مندان و شهروندان به طور کاملا جدی و علنی و رسانه ایی این مساله را مطالبه و پیگیری کنند تا به سر انجام برسد

0
0
پاسخ
1394-07-25 07:54
سرباز گمنام

یک سوال:آیا شهرستان مینودشت پتانسیل دفن شهید گمنام را ندارد؟اگر ندارد چرا مسئولین چنین اقدامی را انجام دادند؟اگر دارد پس چرا اوضاع اینگونه نا بسامان است؟

0
0
پاسخ
1394-07-25 07:56
سرباز گمنام

آیا صد و سیمای گلستان حاضر است مستندی در حد نیم ساعت با موضوع تپه نورالشهدای مینودشت بسازد؟دوستانی که ارتباطی با صدا و سیما دارند پیگیری نمایند

0
0
پاسخ
1394-07-25 07:58

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.