1394-02-23 06:32
1937
0
14615
عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی:

خط آهن گرمسار – فیروزکوه – گرگان برقی می شود

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی از اجرای پروژه بزرگ برقی کردن خط آهن گرمسار – فیروزکوه – گرگان و ادامه آن تا اینچه برون در مرز ایران و ترکمنستان خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت یکی از کشورهای خارجی اجرا می شود.

به گزارش گلستان ما ، آنه محمد غراوی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط شماره 2 ایستگاه بندرگز تا ایستگاه قره تپه بندرترکمن در استان گلستان، اظهار داشت: پروژ برقی کردن این خط آهن با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون یورویی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر برقی کردن این مسیر ریلی بطول افزون بر 500 کیلومتر، بازسازی و اصلاح هندسی برخی نقاط و مقام سازی و استاندارد سازی تمامی تونل ها و ابنیه ها و دیگر اقدامات مورد نیاز این مسیر نیز انجام خواهد شد.

غراوی، افزایش ضریب ایمنی، سرعت و ظرفیت حمل و نقل مسافر و بار را از جمله مزایای اجرای این پروژه برشمرد و اضافه کرد: در حوزه ریلی گلستان سرعت قطار از 120کیلومتر به 160 کیلومتر درساعت و ظرفیت حمل بار نیز تا 3 برابر افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و نقش صنعت حمل و نقل بویژه حمل و نقل ریلی در منطقه ‘اوراسیا’ ( آسیا و اروپا) تصریح کرد: هم اکنون حجم مبادلات تجاری این صنعت 500 میلیارد دلار در سال است.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی با یادآوری زیرساخت های ریلی در کشور نیز تصریح کرد: از مجموع 6 کریدور ریلی بین کشورهای آسیایی با اروپایی، سه کریدور در ایران (سرخس -بندرعباس، خط سراسری شمال به جنوب، راه آهن بین المللی ایران- ترکمنستان – قزاقستان) واقع است و کشور ما از این حیث موقعیت ممتازی دارد و می تواند حداقل 10 درصد حجم مبادلات تجاری و ترانزیت کالا بین کشورهای آسیایی با اروپایی را بدست آورد.

به گفته وی همچنین با توجه به این کریدورها، مبادلات کالایی شبه قاره هند از طریق ایران به کشورهای اروپایی می تواند با وقت و هزینه کمتر و سرعت بیشتر انجام شود.

غراوی افزود: هم اکنون در کشور 16 هزار کیلومتر خطوط اصلی و فرعی ریلی با 23 هزار واگن باری و 2 هزارو 600 واگن مسافربری و مجموع 700 دستگاه لکوموتیو براساس استاندارد روز اروپا وجود دارد که ظرفیت خوبی برای توسعه ترانزیت بار می باشد.

وی همچنین از پیش بینی 4 هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث زیرساخت های سایت راه آهن اینچه برون خبر داد و گفت: از این مبلغ امسال 500 میلیارد ریال تخصیص می یابد که با اجرایی شدن آن تحولی بزرگ در توسعه استان گلستان رخ خواهد داد.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی، از راه اندازی یک رام قطار (ریل باس) در مسیر گرگان – اینچه برون برای جابجایی مسافر و بار در سال جاری خبرداد و اضافه کرد: برنامه ریزی برای راه اندازی یک رام قطار ویژه توریستی از تهران به گرگان از دیگر برنامه های راه آهن جمهوری اسلامی برای توسعه گردشگری گلستان است.

در این مراسم استاندار گلستان، مدیران کل ستادی حوزه حمل و نقل، فرمانداران دو شهرستان ترکمن و بندرگز، برخی مدیران کل راه آهن جمهوری اسلامی و نیز مدیرکل راه آهن شمال حضور داشتند.

نوسازی و ایجاد خط دوم راه آهن بندرترکمن – بندرگز – گرگان طی سال جاری با اعتبار 900میلیون ریالی انجام و به بهره برداری می رسد.

استان مرزی گلستان افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد./ ایرنا

 انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.