1394-01-26 05:41
3416
15
13283
یادداشتی انتقادی از مهدی اورسجی:

"استثمار" واژه فرهنگ در قالب سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان / بعد از 6 بهمن متوجه شدیم شهر شهردار هم دارد!

گفتار از جامعه فرهنگی و بیان حقیقت و تاثیر آن بر واقعیت حاکم بر انکار حقیقت در واقعنگری سطحی , وضع موجود فرهنگی در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان که متولی بی قید احساسات مردم گرگان است . 

به گزارش گلستان ما ؛ در بیان نوشتار , تاکید و سعی اساس بر بیان مشکلات جامعه فرهنگی و یا اساس واقعیت ها و بررسی عینی و علمی آنهاست . تلاش عمده بر اجتناب نمودن از ارزش گذاری و قضاوت بدون بنیان علمی است .

در عین حال که بررسی حاضر از دیدگاه انتقادی صورت گرفته می تواند متاثر از نوعی نگرش تحلیلی انتقادی هم باشد , همچنین می تواند نسبت به رابطه استثمار موجود درون سازمان فرهنگی ورزشی را بر جامعه فرهنگی شهرکه خیال فرهنگی گروهی کوچک است که به لحاظ مقایسه ای نتوانسته اند ارزش گذاری باشند ، بلکه صرفا برای خوشایند مدافعان بی مقدار و کم ارزش خود ابزاری جامعه فرهنگی را هزینه می کنند .      

در مقابل جامعه فرهنگی با دیدی کاملا منفی و بر اساس تفکر گروهی باخود باختگی به تفسیر حقایق فرهنگی بپردازند و معنای فرهنگی به ضد فرهنگی بودن عملکردشان بدهند و یا تحمل پذیرش فکر نو و که با احساسات درون گروهی شان تناقض دارد را ندارند و با احساسات جامعه فرهنگی که حقیقت فرهنگی شهر هستند بازی می کنند و شخصیت غیر فرهنگی خود را در پس واقعیت های بسیار کوچک بودجه ای پنهان می کنند .      

شناخت وضعیت واقعی حاکم بر سازمان فرهنگی ورزشی شهر را بطور کلی می توان برابر شرایط حاکم بر آن سازمان تحلیل کرد و به ضرورت ایجاد شرایطی خاص شورای شهر اقدام نمود تا واقعیت ها به جای حقیقت در تظاهر ملموس افراد حاضر که قابلیت بی وزن خود را بر پیکر بزرگ فرهنگ شهر گرگان تحمیل کرده اند مشخص شود و بیش از این از واژه بزرگ فرهنگ سوء استفاده نکنند.

این نگرش القا کننده این است که همه امور فرهنگی در سطح شهربه لحاظ نداشتن امکانات بطور محسوس وجود دارد و این ناشی از اثرگذاری سو مدیریت در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداریست که باید به نسبت جمعیت برنامه فرهنگی داشته باشد و تعبیر خانه فرهنگ و یا سوء استفاده از این واژه که امروز به عدد دهم رسیده است نه برنامه هدفمند دارند و نه شاخصه خاص ، فقط خانه کوچک و حقیریست جهت همیابی و خردورزی انتخاباتی , برای گروههای خودی و خاص ... ولی آن چیزی که باید بسیار برای عزیزان حاکم بر سازمان فرهنگی بیش از آنچه هست مهم باشد , ارزش حقیقت حضور فرهنگ گرگان در عرصه کشور است .     

البته ویژگیهای ساخت اجتماعی جامعه فرهنگی از وجود عناصری حکایت می کند که بازگو کننده عوامل اساسی جامعه بوده و آن را از جوامع دیگر متمایز می سازد. بدلیل نادیده گرفتن و یا کم اهمیت دانستن هر یک از عناصر و ویژگیها به منزله تغییر و تفسیر ماهیت حضور فرهنگیان نیست .      

برای شهری که ادعای کلان شهری را دارد داشتن سالن احتماعات الزامیست در جلسه کمیسیون فرهنگی ورزشی حاضر شدیم و تقاضای سالن رستوان تعطیل شده پارک شهر را برای اهداف و نشستهای فرهنگی نمودیم و با استقبال مواجه شد و مصوب گردید.

مسئول پیگیری غالبا باید مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی باشد که متاسفانه بعد از شش ماه مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر اعلام نمود شهردار مخالف است تازه بعد از شش بهمن متوجه شدیم شهر شهردار هم دارد . جای بسیار تاسف است مسئول کمیسیون فرهنگی ؛ مشاورانش را قبول ندارد و سوال من که مشاوره یعنی چه ؟    

چندی پیش جهت برگزاری شعر انقلاب در سالروز پیروزی انقلاب خدمت مدیریت محترم عامل سازمان فرهنگی ورزشی رسیدیم و ایشان قول اجرای برنامه شعر انقلاب را دادند ولی با پیگیری اینجانب متاسفانه ایشان هیچ اقدامی که نکرد ... و سال نو جهت برگزاری شعر مادر و همایش شعر فاطمی خدمتشان رسیدیم و ...    

البته در برنامه های فرهنگی سازمان فرهنگی می خوانیم رهاسازی ماهی ها قرمزسوال آقای مظفری تمام تلاش سازمان دامپزشکی چند سال ... و آیا در فرهنگ هفت سین جای برای ماهی قرمز هم هست ؟ داشتیم پرتاب پوشاک و موشک و ... هزینه های بی فرهنگی ... ولی شب شعر فاطمی نه شب شعر انقلاب نه ؟!    

جناب مظفری شما از رکود فرهنگی گرگان در جلسه شورای شهر صحبت کردید می توانم بپرسم فرهنگ را برای تداعی شدن معنی کنید و تورم فرهنگ در سازمان شما به پرتابها می رسد یا به هزینه های انتخاباتی ... اصلا شما نقش سازمان فرهنگی ورزشی را در امورات فرهنگی و ورزشی بیان کنید تا مردم بدانند هشت میلیارد تومان و درآمدهای کسب شده از سرفصلهای سازمان چگونه هزینه می شود .

و این نوع برخورد در حالی صورت می گیرد که شاید همه چیز برای تحلیل وضع موجود که بسیار سنگین و غیر قابل تحمل برای جامعه فرهنگی شهر شده است به یک واکنش اجتماعی تحت تاثیر شرایط اجتماعی و هنجاهای فرهنگی بروز کند    

خلاصه اینکه افراد غیر فرهنگی با نگاه حاصل بر نتیجه و تخریب جامعه فرهنگی وتمام ارزشهای حاکم در جامعه را در استثمار فرهنگی نابود و تفکر خود را حاکم بر وضع نابسامان فرهنگ شهر کنند و جا دارد از اعضای محترم شورای شهر نسبت به پیگیری و نا کارآمدی مسئول بکار گرفته شده اقداماتی را مبذول فرمایند .     

پژوهشگر اجتماعی - محمد مهدی اورسجی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

قاضی مقدم

سلام.فقر مدیریت فرهنگی شهر را فرا گرفته است.شورای شهر باید اندیشه ای نو داشته باشد.

0
0
پاسخ
1394-01-26 07:24
هدایتی

عرض سلام ، ادب و احترامبا نظرات جناب اورسجی موافقم. امید داریم مدیری شایسته برای مجتمع فرهنگی ورزشی انتخاب شود.

0
0
پاسخ
1394-01-26 08:00
فریدون

دوست گرامی و همکار سابق آقای اورسجی نوشتار پر از گلایه شما نشان از دلسوزی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی شهرمان دارد که جای تشکر است . اما : آیا جنایعالی از اختیارات مدیران عامل سازمانهای شهرداری و سقف آن اطلاعی دارید ؟ آیا میدانید که کلیه تصمیم گیری های مالی در سازمان بیش از 100 هزار تومان باید توسط هیئت مدیره سازمان مربوط و یا شورای سازمان تصویب و سپس اجرا گردد و مدیر عامل هر سازمان فقط همانطور که از نامش پیداست فقط عمل کننده و هماهنگ کننده مصوبات است ؟ پس بی انصافی نکنید و لبه تیز انتقادهای تان را فقط متوجه مدیر این سازمان نفرمائید ایشان نیز خود از هنرمندان شهر میباشد. دوستدار شما

0
0
پاسخ
1394-01-26 08:53
محمدی

سلام. جناب آقای اورسجی خود کجای دایره ی فرهنگ این شهر هستند؟ کارنامه ی درخشان ایشان که نزد هر اهل ادب و فرهنگی گشوده است. جدیدا نیز میدان داری انتخابات هیات فوتبال را برعهده گرفتند و آنجا را نیز گلاب پاشی کرده اند. وای به حال شهری که اورسجی به عنوان پژوهشگر اجتماعی اش شناخته می شود.برادر تو کجا و نقد شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی کجا ؟

0
0
پاسخ
1394-01-26 09:23
ali

با سلام سلیقه ای عمل کردن در سازمان و رفتار نادرست بعضی کارکنان سازمان و نگاه سلیقه ای به افراد باز نشسته سیاسی و فرهنگی و هنری که طرف ماهی چند میلیون حقوق میگیره بعد از بازنشستگی باز میاد تو سازمان .البته با رانت اعضای محترم شورا ضمن دریافت حقوقی دوباره جای جوانان این شهر رو هم تنگ میکنه تازه برید ببنید کدوم کار این دوستان ایده ای جدید و کاربردی برای فرهنگ و ورزش داره اصلا چرا به جوانان میدان نمیدین؟اکثر راننده های سازمان کارمند بازنشسته اند و. اکثر کارمندان هم با رابطه امدن دیگه اخرشم میشه همین .

0
0
پاسخ
1394-01-26 09:27
کردی

الحق و انصاف شورای شهر در این سالها خوب عمل کرده و در اینجا باید از زحمات شهردار عزیز هم در بهسازی وضعیت شهر گرگان تشکر کرد. من دبیر یکی از هیات های ورزشی هستم. انصافا وجود سازمان فرهنگی ورزشی و نگاه مدبرانه آقای مظفری در حمایت از هیات های ورزشی در پیشبرد برنامه هیات های ورزشی موثر بوده است. جای تشکر از شهردار گرامی است که در این بخش هم توجه جدی داشتند و وضعیت سازمان فرهنگی ورزشی را بهبود دادند.از آقای کبیر در شورا هم در پیگیری امور ورزش هیات ها صمیمانه تشکر می کنم.

0
0
پاسخ
1394-01-26 09:32
وحید

با سلامجناب اورسجی از دلسوزی معنا دار و جهت دار شما سپاس .لازم میدانم خدمت شما عرض کنم دوست عزیز بیرون گود نشستن و نقد و تاخت وتاز کار ساده ایست . لطفا عدالت و انصاف که شرط قضاوت و اظهار نظر می باشد را لحاظ فرمایید.

0
0
پاسخ
1394-01-26 10:04
كاويان

سلام.حداقل اگر سازمان فرهنگي ورزشي هيچ كاري نكرده باشه، ادب و اخلاق مدير سازمان فرهنگي ورزشي بر همه چيز برتري داره. جناب اورسجي اينقدر يكطرفه به ميدان نرويد. ادب و اخلاق و سلامت گفتار شما را هم در جمع هاي مختلف ديده و شنيده ايم. در خيلي از جمع ها به دليل بي اخلاقي در گفتارهايتان، شما را تحويل نمي گيرند. حالا معلوم نيست چي شده بند كرديد به شهرداري و شورا. از زحمات سازمان در توليد برنامه هاي خوب فرهنگي و اجتماعي و هنري و ورزشي تشكر مي كنم.ارزوي توفيق براي دست اندركاران شهرداري دارم.

0
0
پاسخ
1394-01-26 10:33
اصغري

آقاي اورسجي كاري كه اخيرا توي انجمن شعر انجام دادين و نسبت به يكي از شعرا بي ادبانه و ... برخورد كرديد. واقعا نگاهم از همون جلسه كه حرف هاي بسيار زننده كه زيبنده يك انجمن فرهنگي نيست از شما شنيدم نظرم نسبت به شما عوض شد. الان هم اينجور به شورا و كميسيون فرهنگي تاخته ايد. واقعا حيف ما شعرا كه شما نمايندگيشو مي كنين. اعضا محترم شورا ايشان شاعر هست ولي اعضاي انجمن شعر ايشان را قبول ندارند. خواهشا به اسم شعر و شاعران از شورا و شهرداري امتياز نگيرند ايشان.

0
0
پاسخ
1394-01-26 10:56
شاهيني

آقاي اورسجيمرغ كيلو چند ؟ باز گران كردين ؟

0
0
پاسخ
1394-01-26 10:58
باقرخان

جناب اورسجیشما برو مشکل مرغ رو حل کن ، مشکلات فرهنگی رابه اهلش بسبار

0
0
پاسخ
1394-01-27 05:19
محمد

اورسجي پسر بد !!!به خاطر همين ...هات جايي نداري يك بار نشده كه مثبت باشي ....از كوزه همان تراود كه در اوست...

0
0
پاسخ
1394-01-27 13:15
حميد

نمي دانم چرا شوراي شهر اين آدم پر ادعا را ادب نمي كنه در خانه مردم توهين به مسئول فرهنگي -من اگر شورا بودم از او شكايت مي كردم كه با ... به ديگران توهين كرد

0
0
پاسخ
1394-01-27 13:17
دوست

درود بر آقاي مظفري كه مديريت سازمان را بر عهده دارد ما هم از ايشان راضي هستيم . آن به ظاهر منتقد را در يك جلسه ديدم بسيار بسيار .... است از سال گذشته ديگر در جايي كه اورسجي هست گروه ما نمي رود شان ما خيلي بيشتر است كه يك فرد ....

0
0
پاسخ
1394-01-27 13:21
حسن روحان

سلام آقای اورسجی که خود را پژوهشگر اجتماعی می نامد تا بحال چند تا مقاله دارای اعتبار علمی در نشریات دارای درجه علمی داشته اند یا چند تا کتاب و حتی سخنرانی دانشگاهی در این زمینه داشته اند؟ایشان را همشهریانشان در سرخنکلاته خوب می شناسند و خوب می دانند که با سابقه رفتار همیشه عصبانی شان تا بحال چند نفر را خونین و مالین کرده و بینی بستگان خودش را شکسته است !!!

0
0
پاسخ
1394-01-28 10:16

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.