1393-12-08 06:34
2508
0
11126
فرماندار شهرستان آق قلا :

مشکل کمبود آب زراعی در شهرستان آق قلا جدی است

فرماندار شهرستان آق قلا گفت: با توجه به کمبود بارش نزولات جوی ، امسال مشکل کمبود آب زراعی در شهرستان آق قلا جدی است.

به گزارش گلستان ما به نقل از اسپی دژ، "هیوه چی" فرماندار شهرستان آق قلا در جلسه بررسی آب سد وشمگیر گفت: با توجه به کمبود بارش نزولات جوی ، امسال مشکل کمبود آب زراعی در شهرستان آق قلا جدی است. امسال بحران کمبود آب کل کشور را تحت تاثیر خود قرار داده و این معضل مختص استان ما و این منطقه نمی باشد.

وی افزود : بنابر نظر کارشناسان اگر در کشوری 20% منابع آبی مصرف شود آن کشور از نظر آبی امن و اگر 40% مصرف شود نفطه بحرانی نامیده می شود در صورتیکه در حال حاضر ما داریم 85 % منابع آبی را مصرف می کنیم که این فراتر از نقطه بحرانی و نگران کننده است.

وی به راهکارهای مواجه با بحران اشاره کرد و افزود: مدیریت صحیح منابع آبی موجود، بهره برداری اصولی و صرفه جویی، راهکارهای اجباری برای حل مشکل آب منطقه است.

فرماندار شهرستان آق قلا با بیان اینکه ذخایر آب پشت سد وشمگیر نگران کننده است ، اضافه کرد: با توجه به کمبود بارندگی در سال جاری، موجودی آب سد وشمگیر به شدت نسبت به سال گذشته کاهش یافته و حتی می توان گفت هیچ آبی برای بهره برداری کشاورزان وجود ندارد.

وی افزود : روند فعلی کمبود حتی مزارع آبزی پروری شهرستان را تحت تاثیر قرارداده که امیدواریم در روزهای باقی مانده تا پایان امسال شاهد بارش بیشتر باران در استان و منطقه باشیم.

گفتنی است در این جلسه حجت الاسلام شیخی امام جمعه شهر انبارالوم در خصوص ضرورت توجه بیشتر به مدیریت منابع آبی در منطقه و رییس توزیع آب سد وشمگیر نیز در خصوص کاهش سهم آب سد وشمگیر به دلیل کاهش حجم آب در سدهای گلستان 1 و دو گزارش مبسوطی ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.