1394-06-05 19:55
2482
0
19642
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گرگان:

کارگزاران یک لیست مشترک می‎دهد/ طرح رد صلاحیت گسترده از الان قضاوت درستی نیست/ لاریجانی را مفیدتر از رسایی می‎دانیم

مرعشی گفت: حزب کارگزاران در جبهه اصلاحات در استان‎ها یک لیست مشترک خواهد داد.

به گزارش گلستان ما ، حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی پنجشنبه شب در حاشیه همایش حزب کارگزاران در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: هنوز آرایش سیاسی برای انتخابات شکل نگرفته است اما آنچه حزب کارگزاران دنبال می‎کند وجود سلیقه‎های مختلف در انتخابات است و اینکه مردم قدرت انتخابات داشته باشند اما اینکه چه کسانی انتخاب شوند به عهده مردم است.

وی تصریح کرد: حزب کارگزاران علاقمند است که نیروهای معتدل چه اصولگرا و چه اصلاح‎طلب وارد مجلس شوند و دارای سیاست‎های میانه توأم با مسئولیت‎پذیری در مقابل مسائل کشور باشند.

حداکثر کاندیداها را معرفی می‎کنیم

معاون رئیس‎جمهور دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که فکر می‎کنید حزب کارگزاران چند درصد کرسی‎های مجلس را تصاحب کنند، افزود: ما تلاش خواهیم کرد در قالب جبهه اصلاحات حداکثر کاندیداها را معرفی کنیم، برداشت من از فضای عمومی کشور این است که اصلاح‎طلبان می‎توانند اکثریت مجلس آینده را داشته باشند.

مرعشی با اشاره به اینکه حزب کارگزاران در جبهه اصلاحات در استان‎ها یک لیست مشترک خواهد داد، گفت: چارچوب سیاست‎های حزب کارگزاران تدوین شده است در مقام اجرا باید منتظر تصمیمات اصلاح‎طلبان در هر حوزه انتخابیه باشیم.

وی بیان داشت: بر اساس سیاست‎هایی که مصوب و ابلاغ شده مرکز نقش سیاستگذاری را به عهده دارد، شوراهای اصلاحات در استانها نیز نقش هماهنگی و داوری دارند، مجمع نیروهای اصلاح‎طلبان هر حوزه انتخابیه نقش تصمیم‎گیری را بر عهده دارند، که شوراها در اکثر استانها تشکیل شده و بستگی به ترکیب نهایی کاندیداهای تائید صلاحیت شده خواهد داشت.

انتظارمان از دولت برگزاری انتخابات در چارچوب قانون است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی خاطرنشان کرد: ما بعد از تائید صلاحیت شورای نگهبان کاندیداهای اصلی را تعیین خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بعد از توافق انتظار شما از دولت روحانی در مسائل داخلی چیست و چه درخواستی از شورای نگهبان در برگزاری انتخابات سالم و آزاد دارید، گفت: ما انتظارمان از دولت برگزاری انتخابات در چارچوب قانون است از شورای نگهبان نیز همین انتظار را داریم و چیزی فراتر از قانون را انتظار نداریم.

مرعشی افزود: بر اساس قانون احراز صلاحیت‎های عرفی به عهده هیئت‎های اجرایی است و در مورد سوابق افراد نیز موارد 4 گانه تعیین شده است که تنها مرجع رسمی اعلام نظر در حوزه‎های سیاسی، امنیتی و قضایی هستند ما انتظار داریم همین چارچوب مراعات شود.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر رد صلاحیت‎های گسترده در انتخابات آتی گفت: فکر نمی‎کنم این از الان قضاوت درستی باشد ما از الان باید منتظر گفت‎وگوهای سازنده بین دولت و شورای نگهبان باشیم دولت اصرار بر اجرای قانون دارد قاعدتا شورای نگهبان نیز نظارت دیگری دارد که نهایتا باید این گفت‎وگوها بین دولت و شورای نگهبان تکلیف را روشن کند.

معاون رئیس‎جمهور دولت اصلاحات با اشاره به اینکه حزب کارگزاران در هر زمینی هر چقدر محدود دست به انتخاب خواهد زد، اظهار کرد: تلاش می‎کنیم مجلس را در مسیری که فکر می‎کنیم به نفع کشور است یعنی مسیر حمایت از دولت و همراهی مردم قرار دهیم.

مرعشی در پاسخ به این سوال که صحبت‎های اخیر رئیس‎جمهور درباره شورای نگهبان را چگونه ارزیابی می‎کنید، گفت: موضع رئیس‎جمهور را خوب و دقیق ارزیابی می‎کنیم و از آن حمایت می‎کنیم و این را به عنوان ورود آقای روحانی به عرصه مسائل داخلی می‎دانیم.

وی در خصوص نظارت شورای نگهبان بر انتخابات گفت: نظارت شورای نگهبان باید با رعایت موازین قانونی باشد.

وی در خصوص اینکه گفتمان اعتدال چقدر با گفتمان اصلاح‎طلبی نزدیک است، گفت: اصلاح‎طلبی مشی گرایش اعتدال است و اصولگرایان هم می‎توانند از مشی اعتدال دولت بیشتری بهره را بگیرند چون مردم ایران به مشی میانه رای دادند.

دولت در صحنه سیاسی کشور تنهاست

معاون رئیس‎جمهور دولت اصلاحات در خصوص اینکه دولت یازدهم در مبارزه با فساد چقدر موفق بوده، اظهار کرد: دولت تا آنجا که توانسته کشور را به مدار صحیح مدیریت نزدیک کرده است و کار کارشناسی در کشور حاکم شده در مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، این موضوع دیده می‎شود.

مرعشی با بیان اینکه دولت الان در صحنه سیاسی کشور تنهاست، گفت: اگر مجلس آینده به کمک دولت بیاید دولت می‎تواند سیاست‎هایش را بهتر پیاده کند.

وی در خصوص انتخابات خبرگان رهبری گفت: بنده چون روحانی نیستم صلاحیت ندارم در این باره پاسخ بدهم بنابراین بگذارید ابتدا دوستان روحانی ما تصمیم بگیرند بعد ما تبعیت می‎کنیم روحانیون مبارز و مجمع مدرسیین حوزه علیمه قم هر وقت تصمیم گرفتند بقیه گروه‎های  اصلاح‎طلب از آن حمایت می‎کنند ما در کاری که مربوط به روحانیت باشد اگر ورود کنیم پر و بال‎مان می‎سوزد.

زنان مطالبه‎محور وارد انتخابات می‎شوند

معاون رئیس‎جمهور دولت اصلاحات در خصوص حق الناس بودن رای مردم بیان داشت: احزاب در پروسه انتخابات نقش کارسازی دارند و طبیعی است که این سیاست مقام معظم رهبری را یک سیاست اصولی می‎دانیم و همه بر این مهم تاکید دارند.

مرعشی گفت: امام راحل فرمودند که میزان رای ملت است و مقام معظم رهبری نیز جمله امام را تکمیل کردند که رأی مردم حق‎الناس است و در آن نمی‎شود مداخله کرد که این چراغ روشنی برای پاسداری از اصالت جمهوریت در ایران است.

وی در خصوص سهم زنان در تصاحب کرسی‎های انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: زنان مطالبه‎محور وارد انتخابات می‎شوند که این خوب است به نظر من زنان  تقاضای ارفاق ندارند بلکه مطالبه حق شان را دارند ما آرزوی این را داریم که حداقل 30 درصد از کرسی‎های مجلس را زنان تشکیل دهند اما این زمانی محقق می‎شود که زنان خودشان را باور کنند.

مرعشی در پاسخ به این سوال که آیا حمایت گفتمان اعتدال از سوی اصلاح‎طلب می‎تواند تا جایی پیش برود که از اصولگرایان معتدل استفاده کند، گفت: ما این مسئله را گفتمان نمی‎دانیم بلکه مشی می‎دانیم، ما سیاست حرفه‎ای انتخاب خوب از بد نداریم بلکه انتخاب نسبی است، مثلا اگر قرار باشد از بین آقای رسایی و علی لاریجانی یکی را انتخاب کنیم حتما علی لاریجانی را برای کشور مفیدتر از رسایی می‎دانیم./ فارس

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.