1394-07-22 16:59
1638
0
22032
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد:

اعزام 130 مبلغ دینی در ماه محرم به نقاط مختلف شهرستان مینودشت

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مینودشت، گفت: 130 مبلغ دینی به نقاط مختلف این شهرستان در ماه محرم اعزام می‌شوند.

به گزارش گلستان ما به نقل از مینوخبر، حجت الاسلام سید خلیل صفی الحسینی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی مینودشت در ایام محرم اجرای ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده گفت: از این تعداد مبلغ 70 نفر آن‌ها روحانی بومی 35 نفر از حوزه‌های علمیه قم و مشهد و 20 نفر نیز مبلغ خانم خواهند بود که به نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: این مبلغان در طول ماه محرم برنامه‌های تبلیغی مختلف به‌خصوص در حوزه تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) را در مناطق مختلف شهرستان اجرا خواهند کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مینودشت اقامه نمازهای جماعت در مساجد، حضور و سخنرانی در آیین‌های سوگواری اباعبدا...(ع)، تبیین فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر، پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و ترویج دین مبین اسلام را از مهم‌ترین برنامه‌های تبلیغی این مبلغان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه 122 هیئت مذهبی در شهرستان مینودشت فعالیت دارند، افزود: از این تعداد 74 هیئت برادران هستند که از این تعداد 6 هیئت در قالب دانش‌آموزی هستند و 48 هیئت نیز مخصوص خواهران است که از این تعداد هم 5 هئیت دانش‌آموزی است.

حجت الاسلام صفی الحسینی با اشاره به اینکه در شهرستان مینودشت 97 مداح برادر و 52 مداح خواهر فعالیت می‌کنند گفت: انتظار می‌رود که مداحان در مقطع کنونی فرهنگ عاشورا را تبیین کنند.

وی تعداد کل مساجد، حسینیه‌ها، زینبیه ها و فاطمیه‌های این شهرستان 142 باب اعلام کرد و گفت: از این تعداد 15 مسجد، 5 حسینیه، یک زینبیه و یک فاطمه شهری و مابقی روستایی هستند.

این مقام مسئول عنوان کرد: همایش شیرخوارگان حسینی از سوی هیئت‌های مذهبی نیز در اولین جمعه ماه محرم در شهر و روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.