1394-07-22 04:41
2523
0
21974
رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان:

یک مربی بهداشت به ازای هر 750 دانش‎آموز گلستانی/ وجود 150 مربی سلامت در گلستان

یکی از مهمترین مشکلات مدارس ابتدایی و متوسطه در سطح استان گلستان وجود مسائل بهداشتی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد سلامت دانش‎آموزان را تهدید می کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاسرو، توجه به مقوله بهداشت مهمترین چیزی است که باید از همان بدو کودکی مورد توجه قرار بگیرد تا سلامت افراد تضمین شود اینکه به راحتی از کنار موضوع بهداشت جسمی عبور کنیم و با نگاه کارشناسی به آن نظری نداشته باشیم گره‎ای از مشکلات را باز نمی‎کند.

موضوعی که سبب شد این پایگاه خبری تحلیلی به آن بپردازد و مسائل را مورد کنکاش بیشتری قرار دهد این بود که در استان گلستان به ازای هر 750 دانش‎آموز تنها یک مربی بهداشت در مدارس داریم که این وضعیت بغرنج نشان می‎دهد سطح بهداشت در مدارس مطلوب نیست حال برای اینکه به عمق قضایا پی ببریم با دو تن از کارشناسان بهداشت استان گلستان به گفت‎وگو نشستیم که خواندن این مطالب خالی از لطف نخواهد بود. 

مقیسه رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان بر لزوم سطح بهداشت در مدارس گفت: در رعایت سطح بهداشت مدارس موارد بسیار مهمی نقش دارند که از جمله می توان به ساختمان مدرسه اشاره کرد که سرویس بهداشتی بر سلامت دانش‎آموزان بسیار قابل اهمیت است و این بخش در حوزه کار ما نیست و به نوسازی مدارس مربوط می شود.

تعداد مربیان بهداشت و سلامت در سطح استان چند نفر می باشد؟

مربیان و مراقبین بهداشت در استان گلستان 150 نفر می باشد که تعداد دانش‎آموزان مدارس گلستانی حدود 309 نفر است که به ازای هر 50 دانش‎آموز فقط یک مربی بهداشت تعلق می گیرد.

آیا 150 مربی بهداشت برای دانش‎آموزان در سطح استان کفایت می کند؟

اگر یک حساب سرانگشتی داشته باشیم این تعداد مربی بهداشت به همه مدارس استان نخواهد رسید اولویت به کارگیری مربیان سلامت ابتدا در مدارس ابتدایی شهرستان ها، مدارس استثنایی، شبانه روزی متوسطه اول شهری و متوسطه دوم شهری است.

آیا مربی بهداشت در همه مدارس در تمام مقاطع می تواند با ظرافت کامل به بهداشت دانش‎آموزان رسیدگی نماید؟

نمی توانم بگویم همه مدارس ولی اکثرا مدارس ابتدایی و مدارس متوسطه اول و دوم تقریبا تقریبا مراقبت سلامت به آن صورت نمی رسد و نیاز است از مراکز بهداشت کمک بگیریم تا مقداری در این زمینه به ما کمک کنند.

جلسه توجیهی با مدیران آموزش و پرورش در تمامی شهرهای گلستان

سید خلیل حسینی رییس سازمان دانش‎آموزان استان با تاکید بر لزوم بهداشت در مدارس، گفت: تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت داریم که نظارت بر امور اجرایی و مدیریت بوفه ای مدارس به سازمان دانش‎آموزی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه دستورالعملی در تعاونی آموزشگاه تنظیم کرده ایم و به تمامی مدارس ارسال نمودیم افزود: امسال یک جلسه توجیهی با مدیران آموزش و پرورش در تمامی شهر برگزار کردیم و تلاش ما بر این بود که یک بستری را ایجاد کنیم تا تعاونی آموزش بر مدار قانونی تری باشد.

وضعیت بوفه ای مدارس در استان گلستان به چه صورت است؟

رییس سازمان دانش‎آموزان استان با بیان اینکه تمامی مدارس باید دارای مجوز لازم از سوی سازمان دانش‎آموزی برخوردار باشند گفت: بر اساس درجه بندی«یک و دو» بر اساس لزوم به آنها مجوز می دهیم که این مجوز ها با هماهنگی اداره کل بهداشت انجام می گیرد.

آیا نظارت توسط ناظرین سازمان از بوفه ها صورت می گیرد؟

دانش‎آموزان، فرزانگان و تشکلات ما به عنوان نمایندگان سازمان دانش‎آموزی در آنجا نظارت می کنند و گام به گام گزارش ها را به ما اطلاع می دهند و ما آنها را رصد می کنیم.

آیا نظارت بر بوفه از نظر کیفیت و قیمت اجناس انجام می گیرد؟

حسینی خاطرنشان کرد: در این خصوص نظارت کامل خواهیم داشت و در کنار آن امسال بحث آموزش برای مدیران مدارس استان را خواهیم داشت که دوره آموزشی توانمندسازی ازشهرستان گرگان تا مراوه تپه ، این دوره آموزشی را برگزار خواهیم کرد که حضور مدیران مدارس در این دوره الزامی است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.