1394-07-21 06:41
1623
0
21927
یادداشتی به قلم عبدالقیوم شکاری؛

ایران تاکنون در مقابل عربستان به حرمت برادری اسلامی خویشتنداری کرده است

عبدالقیوم شکاری گفت: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در گذشته در مواردی به علت رعایت ادب اسلامی و به حرمت برادری اسلامی خویشتنداری کرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجوسلام ؛ یادداشتی به قلم عبدالقیوم شکاری مدرس دانشگاه و تحلیل گر رسانه گلستان؛ در هفته های گذشته فضای عمومی کشور ما تحت تاثیر حادثه منا روزهایی مغموم را پشت سرگذاشت، اخبار تاسف بار این حادثه و افزایش لحظه به لحظه تعداد قربانیان از یک طرف و انتشار

خبرهایی در زمینه کارشکنی ها و گستاخی های مقامات سعودی نسبت به حجاج و مسئولان کشور ما از طرف دیگر برای مردم کشور ما حالت آزار دهنده ای پیدا کرده بود. 

در این شرایط افکار عمومی ما منتظر موضع گیری قاطع و هشدار دهنده مسئولان کشور در برابر این شیطنت ها بودند .

بالاخره این انتظار به سرآمد و در روز هشتم مهر ماه مقام معظم رهبری درنهمین مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوشهر با بیاناتی صریح و روشن خطاب به مقامات سعودی بغض فرو خورده مردم را آزاد کردند.

ایران تا کنون به حرمت برادری اسلامی خویشتنداری کرده است ایشان در این بیانات با اشاره به حادثه تلخ منا خواستار مسئولیت پذیری مقامات سعودی در برابر این حادثه شدند .رهبر معظم انقلاب همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در گذشته درمواردی به علت رعایت ادب اسلامی و به حرمت برادری اسلامی خویشتنداری کرده است،خاطرنشانکردند که اگر بنا به نشان دادن عکس العمل از طرف جمهوری اسلامی ایران باشد، این عکس العمل سخت و خشن خواهد بود .

این بیانات صریح رهبری موجی از احساس عزت واقتدار را در بین اقشار مختلف جامعه ایجاد کرد.

جامعه ای که احساس می کرد به جایگاه و منزلت تاریخی ،ملی و سیاسی آن بی حرمتی شده است.

بیانات معظم له تسلی بخش غرور جریحه دار شده مردم در حادثه منا این بیانات نشان داد که معظم له همانگونه که بارها تاکیدکرده اند برای بیان مواضع،خود را محصور در قید و بندهای دیپلماتیک نکرده و با زبانی صریح پیامهای ضروری را به طرف های مقابل انتقال می دهند.بعد از این بیانات با مردم کوچه و بازرا که صحبت می کردیم همه از ضرورت های این موضع گیری می گفتند و اینکه این بیانات تسلی بخش غرور جریحه دار شده مردم در آن روزها گردید.

باز شدن درهای بسته مانده عربستان بر روی مقامات اعزامی کشورمان نخستین اثر بیانات تاریخی رهبری بود در بعد خارجی هم تاثیرات این بیانات بسیار گسترده و تاثیرگذار بود ونخستین تاثیر این موضع گیری تغییر رفتارهای مقامات سعودی نسبت به مقامات ایرانی در همان ساعات نخستین بعد از ایراد این بیانات بود.

براین اساس از بعد از ظهر روز هشتم مهرماه بسیاری از درهای بسته مانده بر روی مقامات اعزامی کشورمان در عربستان گشوده شد و روند انتقال پیکر حجاج در مسیری مطلوب قرار گرفت و این اثرگذاری نخستین و ابتدایی ترین اثر این بیانات تاریخی بود.

سخنان قاطع رهبری سرآب ضعف ایران را بر باد داد تاثیر عمیق تر این موضع گیری در سطح خارجی در زمینه بر هم خوردن خیال باطل برخی از دولتهای منطقه ای و فرامنطقه ای بود،این دولتها درفضای بعد از مذاکرات هسته ای و توافق انجام شده بین جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 تصور داشتند که ایران اسلامی درشرایط بعد از توافق برجام در موضع ضعف قرار گرفته است.

اما موضع گیری قاطع مقام معظم رهبری دررابطه با مساله منا و تاکید ایشان بر این نکته که دست جمهوری اسلامی ایران از بسیاری از دولتهای منطقه پرتر است و دشمنان منطقه ای و فرامنطقه ای قدرت هماوردی با ما را نخواهند داشت به مانند آب سردی بود که بر پیکره دشمنان ریخته شد.

در نهایت موضع گیری  قاطع رهبر معظم انقلاب و تاثیرات گسترده داخلی و خارجی آن در جهت یادآوری جایگاه و قدرت غیر قابل انکار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان،بار دیگر احساس عزت و اقتدار را در دل های همه ما زنده کرد و نشان داد که ناخدای کشتی نظام و انقلاب به خوبی می داند این کشتی را در طوفانها و تلاطم های مختلف چگونه به طرف سر منزل مقصود هدایت کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.