1394-06-28 10:20
2207
0
20725
صادقلو در جلسه شورای آموزش و پرورش:

هیچ گونه افزایشی در هزینه های تحصیل فرزندان اتباع بیگانه در گلستان صورت نمی گیرد / دانش آموزان بی بضاعت شناسایی و حمایت می شوند

استاندار گلستان با تاکید بر تحصیل فرزندان اتباع بیگانه در استان، گفت: نرخ شهریه این دانش آموزان بر اساس شیوه نامه مطروحه بین 120 تا 300 هزار تومان است که جهت همکاری با آنها نرخ شهریه همچون سال گذشته اخذ خواهد شد و هیچ گونه افزایشی صورت نمی گیرد.

به گزارش گلستان ما ؛ دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه این آغازگری نماد علم آموزی است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با فرهیختگی معلمان و آموزش و پرورش و نیز حمایت شورای ترافیک، نیروی انتظامی و فرمانداری ها، سال تحصیلی جدید را با امید آغاز کنیم.

وی با اشاره به بحث مدارس روستایی که به دلیل کاهش جمعیت به سمت «روستا مرکزی» رفته اند، گفت: این تجمیع نباید بگونه ای باشد که اراده هایی در آن تاثیرگذار باشند بلکه باید بر اساس قانون و حقانیت این تجمیع صورت گیرد تا نارضایتی مردم را به همراه نداشته باشد.

وی افزود: در موضوع «روستا مرکزی» و تجمیع مدارس روستایی علاوه بر توجه به مباحث مالی باید به مسائل امنیتی و نا امنی هایی که موجب نگرانی خانواده ها می شود نیز توجه جدی شود.

استاندار گلستان با تاکید بر تحصیل فرزندان اتباع بیگانه در استان، یادآور شد: نرخ شهریه این دانش آموزان بر اساس شیوه نامه مطروحه بین 120 تا 300 هزار تومان است که جهت همکاری با آنها نرخ شهریه همچون سال گذشته اخذ خواهد شد و هیچ گونه افزایشی صورت نمی گیرد.

وی افزود: البته خانواده هایی که به دلیل مشکلات مالی عدم تمکن در پرداخت این شهریه را دارند مورد شناسایی و حمایت قرار خواهند گرفت.

دکتر صادقلو با بیان اهمیت شورای آموزش و پرورش استان، خاطر نشان کرد: با توجه به حل و فصل مشکلات فرزندان اتباع بیگانه و همچنین آمادگی تمام ارگان ها جهت بازگشایی مدارس در اول مهر ماه امیدواریم سال تحصیلی جدید با نشاط و رشد بیش از پیش آموزش و پرورش و دانش آموزان استان آغاز شود.

گفتنی است در این جلسه وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تلاش داریم «پروژه مهر» را با کمترین دغدغه و با مهربانی آغاز کنیم، یادآور شد: یقیناً با توجه به تغییر ساختارها در نظام آموزشی کشور، سال تحصیلی جدید سال تحول و جهش در آموزش و پرورش استان خواهد بود.

لازم به ذکر است در این جلسه اعضا نظرات خود را پیرامون «پروژه مهر» و شرایط تحصیلی فرزندان اتباع بیگانه ارائه کردند.

سال تحصیلی جدید با حضور بیش از 300 هزار دانش آموز و معلم از ابتدای مهرماه در گلستان آغاز خواهد شد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.