1394-07-20 13:26
1267
0
21918
نصیبی مطرح کرد:

پایان مرحله نخست ارزیابی مشاوران جوان فرمانداری های استان / لزوم بازنگری در برخی شهرستانها

مشاور استاندار از پایان مرحله نخست ارزیابی مشاوران جوان فرمانداری ها خبر داد.

علی نصیبی گفت: در ارزیابی مذکور، بررسی عملکرد شش ماهه نخست سال 94 حوزه مشاوران جوان فرمانداری ها انجام شد و به زودی پس از جمع بندی امتیازات در حضور داوران، رتبه بندی شهرستان ها مشخص می شود.

وی افزود: مشاوران جوان وظیفه ایجاد بستر لازم برای ارائه ایده های خلاقانه جوانان صاحبنظر در زمینه های مختلف اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، ورزشی، توسعه و ... را برعهده دارند.

مشاور جوان استاندار اظهار داشت: این فرآیند در صورت اجرای صحیح، علاوه بر آنکه موجب ارتباط مستمر، پویا و کاربردی جوانان متخصص و مسئولان نیز می شود، سبب توانمندسازی جوانان و پرورش مدیران فردا نیز خواهد شد.

علی نصیبی متذکر شد: بر این اساس، و به جهت بررسی مناسب تر عملکرد حوزه مشاوران جوان فرمانداری ها، شاخص های ارزیابی در راستای هدف فوق الذکر، پیش از این سوی کمیته ارزیابی و هم اندیشی مشاوران جوان فرمانداری ها مشخص و اعلام شده بود.

علی نصیبی خاطرنشان کرد: پنجاه درصد از سقف 100 درصد امتیاز سال 94 مشاوران جوان فرمانداری ها، مربوط به ارزیابی شش ماهه نخست بود.

وی متذکر شد: در هر یک از ارزیابی های سه ماهه سوم و سه ماهه چهارم، که به ترتیب در انتهای پاییز و زمستان انجام می شود، وضعیت 25 درصد از امتیازات و در نهایت پنجاه درصد دیگر امتیازات مشخص می شود.

مشاور جوان استاندار گفت: هر چند امتیازات هر مرحله با یکدیگر جمع و در پایان سال 94 مشاوران جوان برتر و نیز ... فرمانداری ها مشخص می شوند، اما در هر مرحله ارزیابی نیز معرفی برترین مشاوران جوان فرمانداری ها را خواهیم داشت. هر شهرستانی که در ارزیابی هر مرحله شرکت نکند امتیاز آن مرحله دیگر شامل حال آن نخواهد شد.

رئیس حوزه مشاوران جوان استان اظهار داشت: در ارزیابی ها، مشاوران جوان فرمانداری ها عملکرد خود را به وسیله پاورپوینت و براساس مستندات مشهود ارائه کردند.

علی نصیبی گفت: در ارزیابی نخست، عملکرد حوزه مشاوران جوان 12 فرمانداری بررسی و مطمئنا به دو شهرستان دیگر که نماینده ای جهت ارائه گزارش معرفی نکرده بودند، امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

مشاور استاندار افزود: هر چند که عملکرد مشاوران جوان فرمانداری ها افتخاری و داوطلبانه می باشد و آنان فاقد اعتبار مالی جهت اجرای برنامه ها می باشند، لیکن در برخی از شهرستان ها، عملکرد انجام شده بسیار فوق العاده و غیر قابل انتظار بوده است.

علی نصیبی گفت: در معدود شهرستان هایی نیز چندان شاهد پویایی لازم نبوده ایم که درخواست ما در آن شهرستان ها بازنگری در فعالیت و یا ... است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از استان ها و شهرستان های کشور، حوزه مشاوران جوان استانداری و فرمانداری فعالیت خود را آغاز نکرده، متذکر شد: انتظار داریم حمایت لازم در زمینه های مختلف از مشاوران جوان فرمانداری ها در سطح شهرستان ها صورت پذیرفته تا ضمن عملی شدن بحث توجه ویژه به جوانان، جلب مشارکت آنان، استفاده از ایده های صاحبنظران جوان و ...، شاهد پویایی بیش از پیش حوزه مذکور باشیم.

علی نصیبی گفت: خرسندیم که با وجود تعدد دستگاه های وظیفه مند در حوزه جوانان، عملکردهای متعدد حوزه مذکور که بدون اعتبار و نیروی انسانی لازم فعالیت می کند، چنان بوده که همواره طی یک سال گذشته به این حوزه با حساسیت نگاه شده و مورد توجه و گاه نقدها بوده است.

وی متذکر شد: به دنبال این هستیم در سال 94 در جای جای استان، زمینه ارائه ایده های تخصصی جوانان صاحبنظر هر شهرستان را در قالب نشست های تخصصی مختص هر شهرستان با موضوع توسعه، فراهم کنیم.

  مشاور استاندار گفت: تلاش ما در راستای فعالیت منظم و سازمان یافته و مبتنی بر برنامه مشاوران جوان فرمانداری ها و گریز از روزمره گی در فعالیت ها است.

علی نصیبی افزود: بعضا حاکم کردن نگاه سیستماتیک شاید با مقاومت هایی همراه باشد لیکن تلاش داریم به جهت ثمربخش بودن این حرکت حتی اگر با حاشیه هایی نیز روبرو شویم، در راستای تثبیت نگاه سازمان یافته در این حوزه، فعالیت کنیم.

وی اظهار داشت: ضمن تشکر از تلاش های برخی دوستانی که خالصانه در مسئولیت مشاور جوان فرمانداران و ... انجام وظیفه کرده اند، طی روزهای اخیر با هماهنگی فرمانداران، جوانان توانمند و پویا و باانگیزه دیگری در برخی از شهرستان ها کار خود را آغاز خواهند کرد و انشاالله از تجربه دوستان پیشین نیز بهره مند خواهند شد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.