1394-07-22 13:58
1631
0
22029
مرتضوی در همایش امروز عنوان کرد:

قوانین مالیاتی برای انبوه سازان اصلاح شود / مالیات بر خانه های خالی توجیه عقلانی ندارد/ گشایش در کار انبوه سازان با امضای تفاهم نامه چهارجانبه

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان گلستان با انتقاد از قوانین مالیاتی موجود برای انبوه سازان گفت : مالیات بر خانه های خالی توجیه عقلانی و منطقی ندارد.

به گزارش گلستان ما ؛ سید محمد مرتضوی رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان استان گلستان در همایش روش های تامین منابع مالی  و تکنیک های فروش در صنعت ساختمان که صبح امروز چهارشنبه 22 مهرماه در تالار دکتر ابراهیمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان برگزار شد ، گفت : دومین همایش انبوه سازان گلستان با رویکرد تامین منابع مالی و تکنیک های فروش و تعیین علل آسیب های وارده از جانب عدم تامین منابع مالی امروز در گرگان برگزار و مشکلات موجود مطرح و در مورد آنها  ارائه راهکار می شود.

مرتضوی افزود: از سال 90 با واقعی شدن قیمت حامل های انرژی و افزایش فشار تحریم ها شاهد سقوط پول ملی بودیم که در نهایت به افزایش قیمت ساختمان و شکاف قابل توجه بین خریدار و فروشنده منجر شد و متقاضیان از چرخه خرید حذف شدند.

وی با اشاره به اینکه قانون فعلی برای سازندگان باید اصلاح شود تصریح کرد: مالیات بر خانه های خالی با توجه به شرایط رکود توجیه عقلانی و منطقی ندارد .

رئیس هئیت مدیره انجمن انبوه سازان گلستان تاکید کرد: مالیات ارزش افزوده 9 درصد به علاوه مالیات بر سود برای سازندگان سنگین بوده و بایستی در این قوانین مالیاتی اصلاحاتی صورت بگیرد.

مرتضوی اشاره کرد: در سال 85 تا 86 تسهیلات 18 میلیونی خرید خانه به متقاضیان داده می شد و خیلی هم موثر افتاد و امکان خانه دار شدن هم با مقداری آورده قابل تصور بود اما بعد از گذشت یک دهه و افزایش 10 برابری مسکن نتوانستیم تسهیلات مناسبی بدهیم .

وی با اشاره به تفاهم نامه چهار جانبه که موضوع اصلی این همایش بود خاطرنشان کرد: حضور همه دست اندرکاران صنعت ساخت و ساز در یک باشگاه اعم از انبوه سازان ، فروشندگان مصالح و تولید کنندگان و فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات مهندسی می تواند راهگشا باشد.

این فعال انبوه ساز یادآور شد: مشارکت و همکاری بانک مسکن در تامین منابع و تسهیلات لازم با ضمانت نامه می تواند در این وضعیت حساس برای انبوه سازان موثر افتد .

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.