1394-07-24 07:10
1372
3
21957
یادداشت ؛

چرا موافقان برجام از مخالفان برجام پیشی گرفتند ؟ / بعضی ها قافیه را باخته اند / ترس از دست رفتن کرسی چه کرد !

دیرزمانی است که برچسب اصول گرایی بر پیشانی مجلس نهم سنگینی می کند که بررسی طرح اقدام مشترک برجام توسط دولت در مجلس این موضوع را مبرهن ساخت که به صورت جدی باید فاتحه بسیاری را خواند .

به گزارش گلستان ما ؛ دیرزمانی است که برچسب اصول گرایی بر پیشانی مجلس نهم سنگینی می کند . این مجلس با رای امت حزب الله پا در عرصه نمایندگی از ملت نهاده و به قصد حمایت از مردم تشکیل شده است . حداقل هر یک از نمایندگان این مجلس با جان و دل معنای قسم خوردن در ابتدای آغاز نمایندگی را احساس می کنند چون جنس آنها از جنس دین آشنایان است. 

حوادث این روزهای مجلس تفکرات بسیاری را نسبت به تصورات سابق عوض کرده است . سوال اساسی اینجاست که در این مجلس چه گذشته است که دوست و دشمن یکپارچه شده اند علیه دوست ؟

باید فاتحه بسیاری را خواند که امروز قافیه را باخته اند

نتیجه ای که از بررسی طرح اقدام مشترک برجام توسط دولت در مجلس به وجود آمد این موضوع را مبرهن ساخت که به صورت جدی باید فاتحه بسیاری را خواند .

زمانی که وزیر راه در استیضاح مجلس بیش از گذشته رای می آورد و خبرها حکایت از پیامک وزیر نفت برای تطمیع و تحریک نمایندگان جهت دست کشیدن از مخالفت شان با وزیر راه دارد و وعده هایی که از قول این وزارتخانه به برخی از نمایندگان داده شد ، انتظاری نیز بیش از این نباید داشت.

شاید تصور فوق یک تصور خیلی سطح پایین باشد و نکته مهم و اساسی اینجاست که این همسنگران قدیمی ، قافیه را امروز باخته اند و امر بر آن‌ها مشتبه شده است که اگر چنین نکنند توفیق حضور در مجلس دهم را نخواهند داشت ، پس امروز را بر آن گذاشته اند تا حق و حقوق ملت چند صباحی به میل دولت و اصلاح طلبان پایمال شود تا از این طریق وجاهتی برای آنها کسب شود و شاید جایی هم در لیست آنها برای اینها خالی شود.

می بایست به شدت جلوی ساکتین فتنه را می گرفتند

ماجرای ساکتین فتنه را که یاد داریم ... خیلی ها فریاد آن را بر سر کشیدند و بسیاری هم انکار کردند که ساکت فتنه ای در کار نبوده است و حال آنکه واقعیتی انکار ناپذیر بود و می بایست به شدت جلوی ساکتین فتنه را می گرفتند و نمی‌گذاشتند صاحب کرسی قدرت و آن هم در راس امور مجلس واقع بشوند . نتیجه عدم برخورد با ساکتین فتنه این می شود که هر بزنگاهی که پیش می آید به جای دفاع از کیان نظام ، صحنه را خالی می کنند و میدان را به حریف واگذار .

از سویی هم اصلاح طلبان رگ خواب برخی از این جماعت به اصطلاح اصول گرا را فهمیده اند . ضدیت با احمدی نژاد تبدیل شده است به نقطه اشتراک و تلاقی برخی آقایان اصول گرا و اصلاح طلبان و البته دولتی ها . چقدر ساده و راحت تن به این اشتراک ذلیلانه داده اند حال که این خود منشا اصلی انشقاق در اردوگاه اصول گرایان است و دمیدن بر آن برابر است با حذف این جریان از صحنه قدرت سیاسی.

ترس از دست رفتن کرسی چه کرد !

پایداری و غیرپایداری همه یک کل عظیم است به نام اصول گرایی . هر چند اصولگرایان در داخل مجموعه خود دارای اختلاف سلیقه هستند ولی باید به این درک برسند که اختلاف عقیده فراوانی هم با اصلاح طلب‌ها و هم با دولتی ها دارند و اگر امروز چنین درکی برای آنها حاصل نیست بدانند که این معنایش جز بی بصیرتی چیز دیگری نمی تواند باشد .
شخصیت هایی را مدافع برجام می بینیم که تصور ما پیش از این نسبت به آنها طور دیگری بود و حال چه راحت پرده از چهره خود کنار می زنند و واقعیت را به نمایش می گذارند . صحنه سیاست را چسبیده اند و گویا آخرت را به کل فراموش و ترس از دست از رفتن کرسی فردا آنها را به تلاطم امروز واداشته است و تنها می توان گفت که خدا رحم کند بر این جماعت نان به ثانیه خور ولی مدعی .

جمال آفتاب

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی

احمدی نژاد ... را بر شما ترجیح می دهیم

0
0
پاسخ
1394-07-24 07:21
معبر سایبری فندرسک

برجام یا برنامه ای جهت آبروریزی ملت؟http://sayberi174.persianblog.ir/post/1724/

0
0
پاسخ
1394-07-24 09:54
ش

اینها منفعت گرایند نه اصولگرا درود بر بصیرت حضرت آیت االله مصباح در سال 84 عالی تشخیص دادند که احمدی نژاد را بر منفعتگرایان ارجح دانستند

0
0
پاسخ
1394-07-24 14:55

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.