1394-03-13 15:18
1360
0
15651
رئیس مجلس شورای اسلامی:

اقتصاد مقاومتی تنها کلید توسعه کشور است/ لزوم واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم مردمی شدن اقتصاد در کشور تأکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی تنها کلید توسعه کشور است.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا،علی لاریجانی که ظهر امروز به شهر استان آذربایجان‌شرقی سفر کرده بود دقایقی پیش در جلسه مشترک با امام جمعه، استاندار و نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار داشت: در شرایط کنونی مردمی شدن اقتصاد، کلید توسعه کشور است که این موضوع بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که حجم بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، باید برنامه‌ریزی مناسبی برای واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی صورت بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر در بودجه سال 94 اعتباراتی با اذن رهبر معظم انقلاب از صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده که این موضوع باید در استان‌ها هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

وضعیت تولید در آذربایجان شرقی با ایده‌آل فاصله دارد

در این جلسه  آیت‌الله مجتهد شبستری امام جمعه آذربایجان‌شرقی در رابطه با وضعیت حوزه تولید در این استان، گفت: وضعیت تولید در این منطقه بد نیست، اما تا جایگاه ایده‌آل راه بسیاری است، از این رو امیدوارم با نظارت مجلس و تصویب قوانین مناسب از بخش تولید حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان آذربایجان‌شرقی بسیار مطلوب است، عنوان کرد: امیدوارم با تدابیر مجلس و دولت مسائل و مشکلات کشور حل شود.

لزوم واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی نیز بیان کرد: این استان با وجود موقعیت جغرافیایی جزو امن‌ترین استان‌های کشور بوده که این موضوع تنها با همدلی مسئولان و مردم محقق شده است.

وی بر لزوم واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی تأکید کرد و متذکر شد: متأسفانه تاکنون تنها 12 درصد از وعده‌های دولت دهم محقق شده و 88 درصد از پروژه‌ها محقق نشده‌اند، از طرف دیگر برای توسعه پروژه‌های استانی باید اختیارات بیشتری به استانداری‌ها داده شود.

50 درصد صنایع استان آذربایجان‌شرقی با ابطال پروانه روبه‌رو شده‌اند

جبارزاده با اعلام اینکه بیش از 50 درصد صنایع استان آذربایجان شرقی با ابطال پروانه روبه‌رو شده‌اند، بیان کرد: براساس آمارها از 10 هزار واحد صنعتی این استان حدود 5 هزار واحد به صورت کامل تأسیس شده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان عنوان داشت: خوشبختانه در سال 93 استان آذربایجان‌شرقی حدود 2 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته که این ظرفیت می‌تواند با برنامه‌ریزی به چند برابر برسد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.