1393-12-16 13:22
1397
0
11547
حجت الاسلام پیشنمازی؛

والدین نباید از رشد اعتقادی فرزندان غافل شوند / با وجود جسارتهایی که به حضرت زهرا (س) شد چادرش را حفظ کرد

استاد حوزه علمیه قم گقت: بهره گیری از الگوی فاطمی وعلوی درتربیت فرزندان ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی رابرطرف می کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان؛ حجت الاسلام پیشنمازی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در جمع طلاب حوزه علمیه استان گلستان ضمن تسلیت شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه (س) این بانوی نمونه را الگو و افتخاری جهانی دانست و اظهارکرد: زهرا(س) و حضرت علی(ع) الگویی کامل برای زنان و مردان درعرصه های زندگی هستند به طوریکه ما در نوع زندگی و نگرش به آن با بهره گیری از الگوی فاطمی و علوی درتربیت فرزندان خود می توانیم ریشه بسیاری از مشکلات و نقایص زندگی امروزی را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه زندگی معصومین می تواند به عنوان الگو باشد، خاطرنشان کرد: امروز سهم آشنا کردن فرزندان به شرکت در محافل دینی از سوی والدین اندک است لذا والدین نقش مهمی در بالندگی و رشد اعتقادی فرزندان خود به عهده دارند که نباید از آن غافل شوند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد:حضرت زهرا(س) با وجود جسارتهایی که به ایشان شده بود چادرش را حفظ کرد تا به همگان درس بزرگی را یاد دهد.

وی با اشاره به نیاز پیاده کردن درسهای فاطمیه در زندگی امروزی اذعان داشت:دینداری های واقعی انسان را به کمال می رساند و عکس آن آدمی را منافق می سازد همچنانکه اهل بیت با منافقین دین اسلام جنگیدند لذا خروجی های ما در تربیت فرزندان باید برمبنای اسلام واقعی باشد تا نتیجه آن در زندگی اجتماعی  مشاهد شود.

پیشنماری با اشاره به نقش مهم خانواده در اجتماع یادآورشد:خانواده نقش بسزایی در سازندگی و تربیت درست یک جامعه دارد لذا مشاهده واقعه کربلا و حضور امام حسین(ع) و خانواده او برای ایستادن در مقابل باطل گویای مفاهیم زیادی از نقش خانواده در اجتماع است.  

وی در پایان گفت: فداکاری حضرت زهرا(س) در دفاع از حق و حریم ولایت ستودنی است و آن حضرت را اسوه و الگویی نه تنها در جهان اسلام بلکه در تمام طول تاریخ جهان معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.