1400-01-28 09:40
1045
0
74179
یادداشت؛

چالش "عدالت" در شهر و شهرسازی

"عدالت"حقیقت گمشده در جامعه فعلی ما می باشد.این بی عدالتی ها را می توان در ابعاد گوناگون جامعه دید و مشاهده کرد.از ساختمانهای شیک مناطق مرفه نشین شهر تا ساختمانهای مناطق حاشیه نشین شهر.از رژه خودروهای لوکس خارجی مناطق مرفه نشین تا عدم توان خرید پراید برای قشر بزرگی از حاشیه نشین های شهر.

به گزارش گلستان ما، "عدالت"حقیقت گمشده در جامعه فعلی ما می باشد.این بی عدالتی ها را می توان در ابعاد گوناگون جامعه دید و مشاهده کرد.از ساختمانهای شیک مناطق مرفه نشین شهر تا ساختمانهای مناطق حاشیه نشین شهر.از رژه خودروهای لوکس خارجی مناطق مرفه نشین تا عدم توان خرید پراید برای قشر بزرگی از حاشیه نشین های شهر.

شورای شهر باید نمادهای تضاد طبقاتی در چهره شهر را از بین ببرد. قابل قبول نیست که حتی نور چراغ های قسمت مرفه نشین شهر با قسمت کم برخوردار شهر متفاوت باشد.انصاف نیست که برخی از خیابانهای شهر چندین بار روکش و زیباسازی شود ولی در مناطقی از شهر مردم بخاظر چند متر آسفالت،سالها و ماهها نامه بدست در شهرداری سرگردان باشند.

بی عدالتی وقتی رخ می نماید که در زمان کمبود انرژی برق،آب یا گاز ،و نیاز به برنامه زمانبندی قطعی آنها، برای مناطق مرفه شین و حاشیه نشین شهر برنامه قطع یکسان نباشد و سرانجام بی عدالتی است که سرانه های عمومی اعم از ورزشی،بهداشتی درمانی،فضای سبز و ... در مناطق مرفه نشین شهر بیشتر از مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین شهر باشد.

این برآورده نشدن انتظارات می تواند به انباشت آنها منجر شده و زمانی این زخم های چرکین سرباز خواهد کرد و ما شاهد بی اخلاقی ها و خشوت در جامعه هستیم. 

باید برای آن روزها فکری کرد!!

کاظم تقی نژاد-دکتری تخصصی شهرسازی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.