1402-02-05 09:26
850
1
84647
یادداشت؛

پنجه عقابی که مغلوب شن شد!

خدا شن صحرای طبس را در شبی مهتابی مأمور از بین بردن نقشه شوم دشمن می‌کند.

به گزارش گلستان ما، مجتبی لشکربلوکی در یادداشتی با عنوان «پنجه عقابی که مغلوب شن شد! » چندی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دانشجویان پیرو خط امام از دیوار سفارت آمریکا در ایران بالا رفته و متوجه نقش جاسوسی آن مکان در پوشش سفارتخانه گشتند، امام در تدبیری معقول آن را انقلاب دوم نامید، دانشجویان فوق؛ کارداران و کارمندان لانه جاسوسی را گروگان گرفتند و مذاکره برای آزادی آنان از سوی ایالات متحده شروع شد.

کمتر از ۶ ماه از این ماجرا دولت کارتر با محوریت برژینسکی تصمیم به آزادی گروگان‌های آمریکایی در تهران با یک عملیات نظامی تحت عنوان «پنجه عقاب» گرفت.

پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹(۲۴آوریل ۱۹۸۰) ۶ هواپیما و ۸ بالگرد آمریکایی برای آزادی ۵۳ گروگان در تهران وارد فضای پروازی ایران شدند.

 در هنگام اجرای عملیات با ورود به حریم هوایی ایران یکی از بالگردها در ۱۲۰ کیلومتری راور کرمان دچار نقص فنی شده و به اجبار فرود می‌آید و سرنشینان آن به بالگردی دیگر منتقل می‌شوند و همان بالگرد نیز دچار نقص فنی شده و به ناچار به ناو هواپیما بر باز می‌شود.

۶ هواپیما و ۶ بالگرد دیگر خود را به طبس رسانده و در تاریکی شب در منطقه‌ای دور افتاده بدون متوجه شدن نیروهای نظامی ایرانی فرود می‌آیند.

در حین سوختگیری یکی دیگر از بالگردها دچار نقص فنی شده و در مجموع در حالیکه هنوز عملیات آغاز نشده، ۳ فروند بالگرد از دست رفته بود.

 پس از تماس با مرکز عملیات، کارتر دستور بازگشت نیروها را می‌دهد؛ ولی هنگام برخاستن هواپیماها و بالگردها طوفان شن آغاز شد و یک هواپیمای سی۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-۵۳ به هم خورده و هر دو آتش می‌گیرند که در این حادثه ۸ نفر از نیروهای آمریکایی در آتش سوخته و ۴ بالگرد ناتوان از پرواز روی زمین باقی می مانند، نیروها با ۵ هواپیما خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز می‌رسانند و بدین‌ ترتیب عملیات بطور کامل شکست می‌خورد.

 پس از واقعه طبس، ایران جاسوسان آمریکا را آزاد نکرد تا کارتر انتخابات را باخت.

 هنگام سوگند ریاست جمهوری ریگان، گروگان‌ها به آمریکا رسیدند و روزنامه اشپیگل نوشت:

زمانی آمریکا تصمیم می‌گرفت چه کسی در ایران به قدرت برسد اما امروز در۱۹۸۰، یک آیت‌الله در تهران تصمیم می‌گیرد چه کسی رئیس‌جمهور آمریکا شود.

 نکته عبرت‌آمیز:

انقلاب اسلامی برای خدا بود، نیت خالص برای خدا بود، کار برای خدا بود و خدا خودش کمک کرد و با اینکه نفوذی‌ها از رادار و پدافند چشم بستند؛ تا بنی صدر خائن برای آنکه اسناد سری موجود در بالگرد از بین رود دستور بمباران آنان را داد و امثال محمد منتظر قائم را به شهادت رساند، اما خدا شن صحرای طبس را در شبی مهتابی مأمور از بین بردن نقشه شوم دشمن می‌کند.

حال این انقلاب هست،  بی‌بصیرت‌ها، افراد ضعیف و کم‌اثر و حتی نفوذی‌ها هستند، که خطرشان از همه بیشتر و اکنون نفوذ فکری و فرهنگی از همه خطرناکتر است.

 اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمود:

حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر - ولو امام عصر باشد - اهمیتش بیشتر است(صحیفه امام جلد ۱۶صفحه۳۶۵)

راه حفظ جمهوری اسلامی چیست:

نیت‌ها و کارها برای خدا باشد.

اجرای کامل عزت،  حکمت،  مصلحت و أَشِدَّآءُ عَلَى ٱلۡكُفَّارِ رُحَمَآءُ بَيۡنَهُمۡ با دشمن

اهتمام نسبت به مسایل فرهنگی

تقویت و برتری توان نظامی

حفظ وحدت كلمه و عدم دوقطبی‌سازی در جامعه

حفظ شور و نشاط انقلابی و در میدان بودن

اجرای مرحله سوم تمدن‌سازی اسلامی که تشکیل دولت اسلامیست،  دولتی که بتواند طعم خوش اجرای احکام الهی از فرهنگ اسلامی تا رونق اقتصاد مقاومتی در زندگی و سفره همه مردم پیاده کند که اگر توانست و مردم لمس کردند،  مرحله چهارم که تشکیل جامعه اسلامی است خود به خود محقق می‌شود. 

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.