1398-12-04 09:37
824
0
67603
به قلم حسن بیارجمندی؛

میزان مشارکت!

فضای انتخابات در کل کشور بطور خاص متاثر از عملکرد بسیار ضعیف و تقریبا شکست خورده دولت روحانی در بیش از 6سال گذشته و نیز همراهی مجلس معامله گر سیاسی دهم بالاخص لیست امید بود.

به گزارش گلستان ما، در چند ماه اخیر نیز دیگر موضوعات شوک آور از جمله  شوک چهارم اصلاح و افزایش قیمت بنزین(اندونزی 1998) و اعتراضات ناشی از آن ،سقوط هواپیما اوکراینی و اعتراضات ناشی از آن ،عملیات روانی اصلاح طلبان و حامیان خارجی آنها در خصوص بررسی صلاحیت ها (مدل انتخابات اخیر در روسیه)، عدم امید بدنه سازمان رای دولت و حامیان آن به پیروزی در انتخابات پیش رو و در نتیجه عدم میل به شرکت در انتخابات و نهایتا جو حاکم در خصوص شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن در لیست سیاه FATF آنرا تشدید نمود.

اما بنظر نگارنده یک عامل دیگر - که از دید تحلیل گران پنهان مانده است – نقش متمایزی در کاهش مشارکت نسبت به دوره پس از دولت هاشمی(پدر معنوی دولت کنونی) داشته است؛ فضای مجازی و شبکه های اجتماعی که بیشترین اثرات روانی مخرب را بر روی ذهن کاربران قشر خاکستری بجای گذاشته است! و باعث شیوع یاس و ناامیدی مفرط  و افسردگی در این قشر گردیده است.

و طبیعی است که تا زمانی این آسیب ها درمان متناسب نگردد ؛ باید شاهد تکرار این پدیده نو در جامعه شبکه شده ایران در آینده باشیم اما موضوع زمانی بغرنج تر می گردد که صاحبان اصلی فضای یاد شده با تحلیل دقیق داده های شبکه های اجتماعی از آن در جهت مقاصد خود از جمله در راستای جنبش اجتماعی در بستر اینترنت و راهبردهای کلان آن بصورت کاملا خزنده بهره اطلاعاتی و امنیتی خود را می برند.

تحلیل های موجود بخوبی نشان می دهد که دشمنان نظام جمهوری اسلامی تحت یک راهبرد نوین در موج چهارم (1398-1408)اولین گام خود را با این انتخابات برداشته اند و پیش از 1404از آن بهره لازم را خواهند برد و ضرورت دارد مسولین ذیربط به این موضوع توجه و اهتمام  ویژه ای نمایند.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.