1401-09-07 08:14
501
0
82431
یادداشت/ علی منصوری

سفارش هفتگانه رهبر معظم انقلاب اسلامی به بسیجیان

سخنان نورانی رهبری علاوه بر ایجاد عطر امید ونشاط درجامعه ، یک دستورالعمل پیام محوری است که نیازمند به اقدام جدی دارد.

به گزارش گلستان ما، سخنان نورانی رهبری علاوه بر ایجاد عطر امید ونشاط درجامعه ، یک دستورالعمل پیام محوری است که نیازمند به اقدام جدی دارد.

مقام معظم رهبری نهاد بسیج را دارای منزلت ولایی می داند که با اخلاص و بدون منت خدمت گذار مردم است.

ورود بسیج به مسائل مهم کشور تضمین کننده استقلال و هویت انقلابی او است. بسیج مظهر اقتدار ملت است و عملکرد بسیج در عرصه های سیاسی ،نظامی ،اقتصادی وخنثی سازی فتنه ها نشان از خلوص عمل او دارد.

مقام معظم رهبری می فرمایند: (بسیجی بدون داشتن حتی انتظار تشکّر، وارد میدان جهاد و خدمت می‌شود و خطرات آن را به جان می‌خرد.) و در اولین سفارش هفتگانه به بسیجیان می فرمایند: ((بسیجی بمانید.))

بسیجی ماندن به معنای بصیر بودن در حوادث سیاسی اجتماعی وانجام به تکلیف الهی و آمادگی کامل برای دفاع از آرمان های شهیدان و اوامر امامیین انقلاب اسلامی است و از منظر قرآنی به معنای داشتن روحیه استقامت در راه دین.

یکی از نشانه های انبیاء الهی و مومنین واقعی استقامت واستواری در صراط مستقیم درعبودیت الهی است. خطاب قرآن به انبیاءالهی ومومنین آن است که با استقامت باشید.(به یقین کسانی که گفتندپروردگار ما خداوند یگانه است سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می‌شوند که نترسید و غمگین مباشید، و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است! فصلت آیه ۳۰)

استقامت و پايدارى زمانى ارزش دارد که نشانه آن در تمامی امورزندگی یک مومن متجلی گردد؛چه در نبرد با دشمن ؛ چه درعبادت ویا تحمل درناگوارى‌ها وشدائد فردی و اجتماعی، نباید گرفتاری ها وشبهات ایجاد شده از سوی دشمن او را متزلزل کند.

قرآن می فرماید:( فَاسْتَقِمْ كَما أُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَكَ وَ لا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ پس همان گونه كه فرمان یافته ای، استقامت کنید و همچنین كسانیکه كه با تو، به سوى خدا آمده اند استقامت کنند، و سركشى نكنيد كه او به آنچه مى‌كنيد بيناست.هود آیه 11)

دومین سفارش امام المسلمین خامنه ای ادام ا... ظله که می فرمایند:(قدر خودتان را بدانید.) شناخت ومعرفت به جایگاه رفیع بسیج واثربخشی آن در جامعه؛ الزام به شناخت معرفتی به این جایگاه دارد لذاتطبیق رفتاری بسیجیان با اهداف متعالی آن ؛هویت بخشی به جامعه بسیجی است.

امیرمومنان حضرت علی (ع)می فرمایند:( خدا رحمت کند آن کسی را که بداند از کجا آمده، برای چه آمده و به کجا می‌رود .) وسومین توصیه ارزشمند امام خامنه ای در راستای دشمن شناسی است که فرمودند:(دشمن‌تان را بشناسید.نقاط ضعف و نقشه‌های دشمن را بشناسید، دشمن تلاش می‌کند خود را قوی نشان دهد).

دشمن شناسی و راه های مقابله با آن از اساسی ترین راهبردهای غلبه بر دشمن است امروز شناخت چهره استکباری امریکا ،اسرائیل ، انگلستان ، آلمان ،فرانسه وکوتوله های سیاسی پیرو امریکا وگاوهای شیرده آنان درمنطقه یکی از امهات فعل بصیرتی است.

قرآن دشمنان را شیطان , کفار ومنافقین و یهود وهمسران وفرزندان فاسد بر می شمارد. امروز به تعبیر امام راحل امریکا شیطان بزرگ است. وجود صهیونیزم بین المللی بعنوان ام الفساد در منطقه عامل بسیاری از فتنه ها است.

هدف اصلی آنها سست کردن پایه های اعتقادی و ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان با ایجاد جنگ روانی است و همچنین تمام تلاش دشمن در القاء یأس و ناامیدی در مردم و درنهایت تضعیف پایه های مستحکم نظام دینی است.

قرآن کریم، بزرگترین استراتژی مقابله با مکر دشمنان اسلام را در تقویت بنیه ایمانی، افزایش قدرت نظامی، عدم دوستی با بیگانگان و جهاد می داند و می فرماید: (إِنَّ الشَّیْطانَ لَکُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا؛ البتّه شیطان دشمن شما است، پس او را دشمن بدانیدفاطر آیه 6).

سستی در برابر دشمن را نکوهیده ودستوربرخورد قاطعانه با دشمن را سرلوحه برنامه ها اعلام می فرمایند (اى پیامبر! با کافران و منافقان جهاد کن، و بر آنها سخت‏ بگیر).

و چهارمین سفارش معظم له رشد معنوی است که می فرمایند :(رشد معنوی خودتان را اندازه بگیرید، مراقب باشید که جلو می روید یا عقب می روید.سعی کنید جلو بروید.)

انسان بدلیل گرفتاری های اجتماعی ومشغله های فردی واجتماعی وبا داشتن دشمن کینه توزی مانند شیطان های ظاهر و پنهان وهواهای نفسانی هر آینه امکان لغزش از صراط مستقیم وسقوط اخلاقی دارد .

لذا لازم است قبل از آنکه دیر شودباید اعمال خود را درمحضرخدا ببیند و خود راپاسخگو بداند. از پیامبر(ص) نقل است,که فرمودند: (وحَاسِبُوا أَنْفُسَکُمْ قَبْلَ أَنْ تُحَاسَبُوا وَ زِنُوهَا قَبْلَ أَنْ تُوزَنُوا وَ تَجَهَّزُوا لِلْعَرْضِ الْأَکْبَر: پیش از آنکه به حساب شما برسند خود به حساب خویش برسید، و قبل از آنکه مورد سنجش قرار گیرید خویشتن را بسنجید، و خود را براى رستاخیز بزرگ آماده کنید).

و پنجمین توصیه ایشان در باره نفوذ منافقین دربدنه بسیج است و می فرمایند :(مراقب نفوذ دشمن در مجموعه بسیج باشید، فرد فاسد می تواند در کسوت روحانی و یا بسیجی در بیاید).

سابقه تاریخی انقلاب اسلامی از بدو پیروزی تاکنون بیانگر صدمات ولطمات غیر قابل جبرانی از حضورافراد به ظاهر انقلابی در بدنه اجرایی و سیاسی واقتصادی وفرهنگی ونظامی وامنیتی کشور بوده ایم.

خسارت‌های وارده از نفوذ منافقین در دولت موقت؛ شهادت شهید بهشتی و72 تن از یاران انقلاب و شهادت شهیدان رجایی وباهنر و17هزار شهید ترور توسط منافقین ؛شهدای محراب ؛ کودتای نوژه ؛خیانت بنی صدر وجبهه آزادی؛ نفوذ مهدی هاشمی به بیت منتظری وسایر خسارات ناشی از عوامل نفوذی که در این وجیزه نمی گنجد. توجه مقام معظم رهبری به این نکته بیانگر سلامت بخشی به آینده بسیج است.

اهتمام اصولی وآسیب شناسی دقیق نسبت به عمل کردها وارزیابی از گذشته و پیشگیری از ورود افراد فرصت طلب به بدنه بسیج به این منظورکه مبادا به خانواده بزرگ این نهاد مقدس لطمه ای وارد شود.

سفارش ششم امام خامنه ای علاوه بربسیج؛ خطاب معظم له به تمام مسئولین کشوری و لشگری است و می فرمایند:( آمادگی عملی خود را حفظ کنید، نباید غافلگیر شد، یکی از کارهای دشمن این است که کاری را در نقطه‌ای با سر و صدا شروع می‌کند و در نقطه دیگر کار اصلی را انجام می‌دهد، مسئولان کشور به همه اطراف توجه کنند، برای ما منطقه غرب آسیا و شرق مهم است).

یکی از تاکتیک های دشمن مسئله غافلگیری است واین درجنگ های نظامی کرارا مورد استفاده قرار گرفته، و اگر امروز در جنگ ترکیبی دشمن برعلیه جهان اسلام مراقب توطئه های آنها نباشیم قطعا رو دست خواهیم خورد و توجه به آن امری همگانی است.

و در بیان توصیه هفتم، ایجاد امید ونهراسیدن از مکر دشمن با حفظ هوشیاری لازم و توکل به خدا وامید به نصرت الهی را اصل حرکت دربدنه بسیج می دانند و می فرمایند: ( وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ شما هرگز سستی نکنید و اندوهناک نشوید، زیرا شما فیروزمندترین و بلندترین ملل دنیایید اگر در ایمان ثابت قدم باشید.)

استقامت ورزی برای مؤمنان وامیدبه آینده درخشان برای انقلاب اسلامی ومبارزه هوشمندانه با توطئه های دشمن مهمترین راهبردهای امام خامنه ای برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.