1400-05-10 17:35
1220
0
75582
یادداشت/

تجربه ای که آیینه آیندگان خواهد شد

تحلیلگر سیاسی استان گلستان با اشاره به مذاکرات برجام و فرمایشات مقام معظم رهبری در آخرین دیدار با اعضای هیات دولت تدبیر و امید، نوشت: تجربه تلخ اعتماد به دشمن که آیینه عبرت آیندگان خواهد شد.

به گزارش گلستان ما؛ حسین کریمی اول، تحلیلگر سیاسی استان گلستان در یادداشتی نوشت: به بهانه آخرین دیدار دولت روحانی با مقام معظم رهبری که با تاخیر ۲۰ دقیقه ای روحانی آغاز شد. آقای روحانی و تیم اجرایی‌ا ش در هشت سال گذشته مبنای اقدامات خود را در تعامل و گفت و گو و نگاه به دنیای غرب گذاشتند بر اساس همین نگاه  کاملاً غلط‌و اشتباه کلید حل مشکلات را در مذاکرات برجام جستجو کردند این در حالی بود که راهبرد اعتقادی. فکری و میدانی انقلاب اسلامی بر اساس عدم اعتماد به دشمن در طول عمر با بر کت انقلاب اسلامی بوده و خواهد بود.

همچنین تجربه کودتای ۲۸ مرداد توسط آمریکا که دولت قانونی مصدق را سرنگون کرد. نتیجه اعتماد به آمریکا بود که در آن برهه تاریخی مصدق به رهنمودهای آیت الله کاشانی توجه نکرد لذاشکست و خفت‌ را به عنوان یک تجربه تلخ به یادگار گذاشت.

مقام معظم رهبری با توجه به شناخت دقیق و عمیق از نقشه ها و و حیله های دشمنان بارها به مسئولین جمهوری اسلامی تذکرات و رهنمودهای می دهند. در خلال مذاکرات برجام ایشان مکرر تذکر می دادند که آمریکا غیر قابل اعتماد است اما متاسفانه آقای روحانی و تیم مذاکره کننده اش به این تذکرات توجه نکردند و ثمره این بی توجهی خسارت محض‌ را برای کشور در پی داشت؛ 
لذا حضرت آقا در آخرین دیدار دولت غربگرا فرمودند. دیگران باید از تجربه های شما استفاده کنند.

خب‌‌ حالا یک تجربه را من بخصوص یادداشت کرده‌ام. حرفی است که من کراراً با شما ها و با مردم تکرار کرده‌ام‌ حالا هم همان حرف را تکرار می کنم این تجربه عبارت است از بی اعتمادی به غرب؛ آیندگان باید از این تجربه استفاده کنند.

مقام معظم رهبری این تجربه ننگین و خسارت بار را که نشانه نارضایتی معظم‌له از دولت روحانی بود را جهت عبرت آیندگان متذکر شدند تا آیندگان دچار اشتباه‌ نشوند‌ و به دشمن اعتماد نکنند. البته باید توجه کرد تاریخ بشریت گواه صادق این ادعاست که هرگاه ملتها. امتها و افراد راه انحراف را در پیش گرفته و خودسرانه دست به اقدام زده‌اند و گوش‌ به حرف انبیا و رهبران الهی نداده اند چیزی جز شکست و خواری نصیبشان نشده است و درس عبرت برای آیندگان شده‌اند. نمونه‌های تاریخی آن در حوصله این نوشتار نمی‌گنجد.

کلام آخر. دولت انقلابی آیت الله رئیسی باید از این تجربه تلخ اعتماد به غرب درس عبرت بگیرد و بر روی توانمندیهای داخلی در عرصه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی، فرهنگی و غیره متمرکز شود تا خرابیهای هشت ساله اعتماد به غرب را جبران نماید و این تجربه تلخ را به تجربه شیرین عدم اعتماد به غرب تبدیل نماید.

آه‌ و افسوس که آقای روحانی و تیم اجرایی‌اش هشت‌ سال اهداف و آرمان‌های بلند و تمدن ساز انقلاب اسلامی را به گروگان گرفتند تا شاید قاتلین فرودگاه بغداد را از خود راضی کنند.! تا جایی که ظریف، عدم موفقیت در برجام را اقدامات میدانی سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد.

دولت روحانی که پستهای حکومتی ‌را اشغال نمود و به مردم و  آرمان شهدا و به رهبر شجاع و صبور انقلاب اسلامی ظلم کرد؛ قطعاً باید پاسخگو این ظلم ها باشد. البته سنت الهی‌ در این‌ قرار دارد که اگر شخص یا گروهی ظلم کنند خداوند از ظالمان انتقامی سخت خواهد گرفت و آنها را به دوزخ خشم خویش‌گرفتار خواهد کرد. 
والسلام.
انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.