1399-05-16 16:37
1057
0
69765
وحدت و آرامش گنبد ، بازیچه نیست ؛

بازی دو سر باخت برای برخی مدعیان وحدت در گنبد کاووس ! / به حاشیه سازی و ماجرا جویی ها پایان دهید

روحانیت شیعه و سنی این دیار تا قبل از اینکه عکس گرفتن ها و شعارها در تبیین وحدت رونقی بگیرد در عمل و با قرار گرفتن کنار مردم ( فارغ از دین و مذهب ) در غم ها و شادی های آنها ، تصاویری جاودانه در اذهان همه بویژه مردم حک کرده اند.

به گزارش گلستان ما ؛ مردم و بزرگان شیعه و سنی این مرز و بوم و بخصوص در شهرستان گنبد کاووس هیچگاه الگوی وحدت خود را از اظهار نظرهای روی بنرها ، پارچه نوشته ها ، برخی اظهار نظر ها در ماهواره ها و هیاهویعده ای دیگر در فضای مجازی و رسانه ها نگرفته اند که اگر چنین بود این وحدت با کوچکترین نسیمی محو می شد!

اینجا سالهاست که عنصر ارزشمند "وحدت " از الگویی سنتی و دیرین پیروی می کند که در همنشینی دو همسایه ، هم کلاسی در مدرسه و دانشگاه ، همکار در ادارات ، تعامل در بازار و جامعه و ... و در هم سفره گی در اعیاد و مناسبات متبلور شده و چنان با روح و جان مردم عجین است که اظهارنظر افرادی که از دو طرف بام قضاوت عادلانه در باب تبیین وحدت افتاده اند، هیچگاه برای آنها محلی از اعراب نداشته است.

روحانیت شیعه و سنی این دیار تا قبل از اینکه عکس گرفتن ها و شعارها در تبیین وحدت رونقی بگیرد در عمل و با قرار گرفتن کنار مردم ( فارغ از دین و مذهب ) در غم ها و شادی های آنها ، تصاویری جاودانه در اذهان همه بویژه مردم حک کرده اند و این نقش حکاکی شده به باوری تبدیل شده که به احدی اجازه نخواهند داد آنها را در جریان حاشیه سازی و ماجراجویی های عده ای بیندازد.

واقعیت ها را باید پذیرفت و اگر اشتباهی صورت گرفته است، در جهت اصلاح آن کوشید . قطعا نمی توان لکه اشتباه ناشی از قصور و تقصیر برخی را از شیشه شفاف وحدت و آرامش شهرستان گنبد با دستمال کثیف هجمه و هیاهوی مغرضانه پاک کرد.

متاسفانه ، وجود ناپختگی و احیانا کینه و عناد در اظهار نظرها در این زمینه ، باعث شده تا موضوعی که می توانست مانند همیشه با ورود و راهبری بزرگان شیعه و سنی بویژه روحانیت ، مدیریت شود و چراغی را در مسیر جوانان شهر (چه شیعه و چه سنی) روشن کند، با ورود و ماجراجویی تعدادی جوان جویان نام در آنسوی این بازی دو سرباخت؛ با خام خیالیِ دغدغه حفظ وحدت، ناخواسته با تیرهایی نامرئی، وحدت و آرامش و ثبات یک شهرستان را نشانه بگیرند!

به نظر می رسد زمان آن رسیده که مردم و بزرگان و نخبگان شهر، خط بطلانی بر این بازی دوسر باخت بکشند و با نشاندن همه دلسوزان بر سفره " وحدت خواهی واقعی " تا وقت هست ، به این حاشیه سازی و ماجرا جویی پر هزینه پایان دهند و برخی افراد مریض و مغرض این معرکه را ناکام بگذارند .

چرا که ادامه روند ناصواب و تداوم این فضای غبار و عنادآلود و اظهارنظرها و جوابیه های ناپخته شفاهی و مکتوب در فضای حقیقی و مجازی ، هیچگاه شایسته این مردم شریف نبوده و نیست .

شایسته است تا در آستانه عیدسعیدغدیر و به عنوان عیدی ارزشمند این روز عزیز ، طعم شیرین وحدت و آرامش و صمیمت به همه مردم شهرستان هدیه شود.

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.